ZARZĄDZENIE NR OR.I-0152- 581 /10
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 26 lutego 2010 r.
w sprawie wprowadzenia procedury ustalającej zasady wysyłania przesyłek pocztowych oraz przeprowadzania postępowania reklamacyjnego dotyczącego usług pocztowych w Urzędzie Miasta Opola.
Na podstawie § 5 pkt 7 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola (z późn. zmianami) – postanawiam, co następuje:
§ 1
1. Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta Opola pośredniczy w wysyłce przesyłek pocztowych typu:
1) list zwykły,
2) list priorytetowy zwykły,
3) list zagraniczny zwykły,
4) paczka zwykła,
5) paczka priorytetowa,
6) przesyłka kurierska.
7) list polecony,
8) list polecony ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
9) list priorytetowy polecony,
10)list priorytetowy polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
11)list za pobraniem,
12)list za pobraniem priorytet,
13)list zagraniczny polecony,
14)list zagraniczny polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
15)list zagraniczny polecony priorytetowy,
16)list zagraniczny polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru priorytetowy.
§ 2
Ogólne zasady wysyłania przesyłek pocztowych w Urzędzie Miasta Opola
- Przez Wysyłającego rozumie się wydziały, referaty i pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy.
2. Wysyłający przekazuje do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Opola przesyłki pocztowe prawidłowo opieczętowane i zaadresowane, zgodnie z wzorem, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
3. Zabrania się przekazywania wewnętrznej korespondencji Urzędu Miasta Opola za pośrednictwem zewnętrznych operatorów usług pocztowych.
4. Wysyłający jest obowiązany sporządzić zestawienie przesyłek, według wzoru określonego Załącznikiem nr 2, w przypadku wysyłania przesyłek typu:
1) list polecony,
2) list polecony ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
3) list priorytetowy polecony,
4) list priorytetowy polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
5) list za pobraniem,
6) list za pobraniem priorytet,
7) list zagraniczny polecony,
8) list zagraniczny polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
9) list zagraniczny polecony priorytetowy,
10)list zagraniczny polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru priorytetowy,
5. Kancelaria Ogólna przyjmuje przesyłki do nadania w godzinach pracy Urzędu Miasta Opola, przekazując je operatorowi pocztowemu każdego dnia roboczego do godz. 14:30,
6. Przekazanie przesyłki pocztowej operatorowi tego samego dnia uwarunkowane jest dostarczeniem jej do Kancelarii Ogólnej:
a). przesyłki pocztowe, wymagające sporządzenia zestawienia - do godziny 11:00,
b). listy zwykłe, priorytetowe zwykłe oraz zwykłe zagraniczne – do godziny 14:00
§ 3
Sposób wysyłania przesyłek pocztowych na podstawie zestawień
1. Wysłanie przesyłek listowych, o których mowa w §2 ust. 3 wymaga sporządzenia zestawienia w wersji elektronicznej, które Wysyłający przesyła w formie zestawienia dziennego na adres: kancelaria@um.opole.pl
2. Zestawienia dzienne sporządza się odrębnie dla przesyłek:
- miejscowych, wysyłanych na terenie miasta Opola
- zamiejscowych, wysyłane na terenie kraju i zagranicę
3. Wysyłający jest obowiązany dostarczyć przesyłki do Kancelarii Ogólnej bezzwłocznie po wysłaniu elektronicznych zestawień, w kolejności odpowiadającej zestawieniu.
§ 4
Reklamacje przesyłek poleconych
1. Wysyłający jest uprawniony do złożenia reklamacji operatorowi pocztowemu w sprawach przesyłek krajowych w terminie do 12 miesięcy, licząc od daty ich nadania. Uprawnienie obejmuje niewykonanie lub nienależyte wykonanie doręczenia przesyłki poleconej, tj. braku ZPO (zwrotnego potwierdzenia odbioru), lub niewłaściwego wypełnienia ZPO.
2. Tożsame uprawnienie dotyczy reklamacji przesyłek zagranicznych, z zastrzeżeniem, że nastąpi ono w terminie 6 miesięcy od dnia ich nadania.
3. Wniosek o przeprowadzenie reklamacji składa się w Wydziale Administracyjno – Gospodarczym nie później niż 14 dni przed upływem terminu reklamacji, a z jego treści winna wynikać:
a) data wysłania przesyłki,
b) adres adresata przesyłki, zgodny z przesłanym elektronicznie zestawieniem,
c) informacja o wysokości wnioskowanego odszkodowania w przypadku zagubienia lub utraty przesyłki,
d) informacja o zawartości przesyłki (szczegółowy opis dokumentu, np.: odpisu aktu urodzenia dla osoby …., dowód rejestracyjny pojazdu marki …. wydany na osobę …, decyzja o wysokości świadczenia alimentacyjnego, itp.).
§ 6
Zasady wysyłania paczek
1. Za paczkę uważa się przesyłkę o wadze od 2 do 20kg.
2. Paczka krajowa lub zagraniczna powinna być zaadresowana na druku dostępnym
w Kancelarii Ogólnej, gdzie możliwe jest również jej prawidłowe zapakowanie.
3. Paczki dostarczone do Kancelarii Ogólnej do godziny 14:00 są przekazywane operatorowi tego samego dnia.
§ 7
Zasady wysyłania przesyłek pocztowych pocztą kurierską
1. Usługi kurierskie mogą być zamawiane w Urzędzie Miasta Opola w szczególnych przypadkach, w godzinach pracy Kancelarii Ogólnej, a potrzeba ich nadania winna być zgłoszona natychmiast pracownikowi Kancelarii Ogólnej
2. Po dostarczeniu przesyłki do Kancelarii Ogólnej Wysyłający jest obowiązany wypełnić druk przesyłki kurierskiej, dostępny w Kancelarii.
§ 8
Kancelaria Ogólna zwraca Wysyłającemu przesyłki uszkodzone, nieprawidłowo zaadresowane i przyniesione bez wymaganych zestawień, a także ułożone niezgodnie z zestawieniem.
§ 9
Wykonanie Zarządzenia powierza się komórkom organizacyjnym Urzędu Miasta Opola. Nadzór nad prawidłową realizacją Zarządzenia powierza się Wydziałowi Administracyjno – Gospodarczemu.
§ 10
Traci moc Zarządzenie Nr OR.I – 0152 – 57/07 Prezydenta Miasta Opola z dnia 17 kwietnia 2007 r.w sprawie wprowadzenia procedury ustalającej zasady wysyłania przesyłek pocztowych w Urzędzie Miasta Opola.
§ 11
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 2010 r.
PREZYDENT MIASTA
Ryszard Zembaczyński