ZARZĄDZENIE Nr OR. I - 0152- 696 / 10
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 22 października 2010 r.
w sprawie inwentaryzacji budynków i budowli będących własnością Gminy Opole
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 1996r. nr 13, poz. 74 z późn. zm.) w związku z art. 26 i 27 ustawy z 29 września 1994r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) - zarządzam:
§ 1
Przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji budynków i budowli będących własnością Gminy Opole, przypadającej na okres rozliczeniowy w latach 2007-2011 w terminie od dnia 02. 11. 2010 r. do dnia 15. 01. 2012 r. wg harmonogramu inwentaryzacji, stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zobowiązuję Naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, Geodezji i Kartografii do podania składu osobowego Zespołów Spisowych w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji Inwentaryzacyjnej oraz umożliwienia prawidłowego i terminowego przeprowadzenia spisów z natury.
§ 3
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do powołania Zespołów Spisowych, oraz nadzoru nad prawidłowym i terminowym przeprowadzeniem spisów z natury i wyjaśnienia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 4
Zobowiązuję powołane w powyższym trybie Zespoły Spisowe do przeprowadzenia spisu z natury budynków i budowli w trybie przewidzianym Instrukcją Wewnętrzną w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola
§ 5
Zobowiązuję Naczelnika Wydziału Budżetu oraz Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Zespołów Spisowych.
§ 6
Zobowiązuję członków Komisji Inwentaryzacyjnej do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych, przy współudziale Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Geodezji i Kartografii, Wydziału Lokalowego, oraz Wydziału Finansowo-Księgowego zgodnie z ich kompetencjami merytorycznymi.
§ 7
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia protokołu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych, przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia, a także sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskania akceptacji Skarbnika i przedstawienia ich do zatwierdzenia Prezydentowi w wyznaczonym terminie.
§ 8
Skład Komisji Inwentaryzacyjnej określa zarządzenie Prezydenta Miasta Opola nr OR.I-0152- 690 /10 z dnia 08-10-2010r w sprawie powołania stałej Komisji Inwentaryzacyjnej ds. inwentaryzacji budynków i budowli w Urzędzie Miasta Opola
§ 9
Szczegółowe zasady, tryb przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji budynków i budowli określa Instrukcja Wewnętrzna w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola.
§10
Zobowiązuję Skarbnika Miasta do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych Urzędu Miasta Opola.
§ 11
Nadzór nad wykonaniem niniejszego zarządzenia powierzam Zastępcy Prezydenta Miasta sprawującemu nadzór nad Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami, Geodezji i Kartografii.
§ 12
Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 13
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
PREZYDENT MIASTA
Ryszard Zembaczyński