logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zarządzenia:
120.1/OR-I.120.1.117.2012 - OBOWIĄZUJĄCE/12 z dnia 2012-09-25
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.

ZARZĄDZENIE NR OR-I.120.1.117.2012

 

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

 

 

z dnia 25 września 2012 r.

 

 
 
 
 

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.

 

 
 
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) – ustalam, co następuje:
 
§ 1
 
W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionym zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola Nr: OR.I-0152-125/06 z dnia 29 września 2006 r., OR.I-0152-131/06 z dnia 24 października 2006 r., OR.I-0152-20/07 z dnia 26 stycznia 2007 r., OR.I-0152-44/07 z dnia 21 marca 2007 r., OR.I-0152-47/07 z dnia 30 marca 2007 r., OR.I-0152-77/07 z dnia 30 maja 2007 r., OR.I-0152-126/07 z dnia 18 września 2007 r., OR.I-0152-142/07 z dnia 30 października 2007 r., OR.I-0152-148/07 z dnia 9 listopada 2007 r., OR.I-0152-186/08 z dnia 31 stycznia 2008 r., OR.I-0152-194/08 z dnia 25 lutego 2008 r., OR.I-0152-208/08 z dnia 18 marca 2008 r., OR.I-0152-219/08 z dnia 17 kwietnia 2008 r., OR.I-0152-238/08 z dnia 30 maja 2008 r., OR.I-0152-263/08 z dnia 22 lipca 2008 r., OR.I-0152-323/08 z dnia 31 października 2008 r., OR.I-0152-334/08 z dnia 27 listopada 2008 r., OR.I-0152-419/09 z dnia 1 kwietnia 2009 r., OR.I-0152-438/09 z dnia 7 maja 2009 r., OR.I-0152-488/09 z dnia 12 sierpnia 2009 r., OR.I-0152-514/09 z dnia 14 października 2009 r., OR.I-0152-550/09 z dnia 17 grudnia 2009 r., OR.I-0152-560/10 z dnia 15 stycznia 2010 r., OR.I-0152-564/10 z dnia 27 stycznia 2010 r., OR.I-0152-608/10 z dnia 1 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-621/10 z dnia 30 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-646/10 z dnia 30 czerwca 2010 r., OR.I-0152-699/10 z dnia 29 października 2010 r., OR.I-0152-1/10 z dnia 9 grudnia 2010 r., OR.I-0152-13/10 z dnia 29 grudnia 2010 r., OR.I-0152-36/11 z dnia 28 stycznia 2011 r., OR.I-0152-52/11 z dnia 10 marca 2011 r., OR.I-0152-63/11 z dnia 12 kwietnia 2011 r., OR.I-0152-74/11 z dnia 10 maja 2011 r., OR.I-0152-76/11 z dnia 13 maja 2011 r., OR.I-0152-86/11 z dnia 31 maja 2011 r., OR-I.120.1.7.2011 z dnia 15 lipca 2011 r., OR.I.120.1.11.2011 z dnia 1 sierpnia 2011 r., OR-I.120.1.20.2011 z dnia 16 sierpnia 2011 r., OR.I.120.1.36.2011 z dnia 19 września 2011 r., OR-I.120.1.53.2011 z dnia 25 października 2011 r., OR-I.120.1.60.2011 z dnia 10 listopada 2011 r., OR-I.120.1.74.2011 z dnia 30 listopada 2011 r., OR-I.120.1.95.2011 z dnia 30 grudnia 2011 r., OR-I.120.1.40.2012 z dnia 29 lutego 2012 r., OR-I.120.1.55.2012 z dnia 28 marca 2012 r., OR-I.120.1.70.2012 z dnia 11 maja 2012 r., OR-I.120.1.78.2012 z dnia 1 czerwca 2012 r., OR-I.120.1.92.2012 z dnia 10 lipca 2012 r., OR-I.120.1.96.2012 z dnia 11 lipca 2012 r. i OR-I.120.1.107.2012 z dnia 8 sierpnia 2012 r. wprowadzam następujące zmiany:
 
1)      w § 15 w ust. 1 dodaje się pkt 20a w brzmieniu:
 
„ 20a) Wydział Podatków i Opłat Lokalnych,”;
 
2)      w § 18 w pkt 17 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 18 w brzmieniu:
 
„ 18) realizacja zadań związanych z uczestnictwem Miasta w Aglomeracji Opolskiej.”;
 
3)      w § 19 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:
 
„5. Pracownicy wykonujący obowiązki służbowe poza Urzędem są zobowiązani do
      posiadania legitymacji służbowej, której wzór stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu.
      Legitymację, na wniosek przełożonego, wydaje Referat Kadr w Wydziale Organizacyjnym.”;
 
4)      § 40 otrzymuje brzmienie:
„ § 40
1.    Wydział Budżetu (Symbol B) dzieli się na samodzielne stanowiska pracy i referaty:
1)    Planowania Budżetu,
2)    Prognozowania Finansowego,
3)    Sprawozdawczości Oświaty,
4)    Płac.
2.    Do zakresu działania Wydziału należy:
1)    prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem i realizacją budżetu Miasta,
2)    sporządzanie sprawozdawczości budżetowej oraz innej, wynikającej z zakresu działania Wydziału,
3)    prowadzenie prac kontrolnych i weryfikacja dokumentów dotyczących wydatków budżetu, realizowanych przy pomocy środków Unii Europejskiej,
4)    prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem i monitoringiem wieloletniej prognozy finansowej,
5)    prowadzenie spraw związanych z emisją obligacji komunalnych oraz obsługą kredytów
i pożyczek zaciąganych przez Miasto Opole,
6)    nadzorowanie realizacji budżetu Miasta poprzez kontrole instytucjonalne w jednostkach
i placówkach oświatowych,
7)    rozliczanie wynagrodzeń bezosobowych,
8)    prowadzenie spraw związanych ze świadczeniami wynikającymi ze stosunku pracy.”;
 
5)      § 41 otrzymuje brzmienie:
„ § 41
1.      Wydział Finansowo – Księgowy (Symbol FK) dzieli się na referaty:
1)    Księgowości Dochodów Budżetowych,
2)    Księgowości Wydatków Budżetowych,
3)    Rozliczeń Budżetowych,
4)    Księgowości Organu,
5)    Księgowości Zasobu Komunalnego.
2.    Zastępca Skarbnika Miasta:
1)    kieruje Wydziałem,
2)    pełni funkcję Głównego Księgowego Urzędu,
3)    prowadzi księgowość Urzędu i organu oraz sprawozdawczość finansową Urzędu, a także organu w zakresie dochodów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
4)    dokonuje kontroli dokumentów (faktur, rachunków, przelewów z wyjątkiem list płac) potwierdzanych złożeniem podpisu.
3.      Do zakresu działania Wydziału należy:
1)     obsługa finansowo – księgowa budżetu,
2)     obsługa finansowo – księgowa Urzędu w zakresie środków własnych, dotacji, środków unijnych i innych źródeł finansowania, zarządzania zasobem komunalnym, dochodów
i wydatków z wyłączeniem księgowości podatków i opłat lokalnych,
3)     prowadzenie gospodarki kasowej Urzędu,
4)     rejestracja umów zawartych przez Miasto Opole,
5)     uczestnictwo w procesie udzielania ulg i zwolnień w formie umorzeń, odraczania terminów płatności oraz rozkładania na raty należności budżetowych, co do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa,
6)     windykacja należności z tytułu dochodów gminy i Skarbu Państwa,
7)     prowadzenie ewidencji: sprzedaży i zakupu do celów podatku VAT oraz środków trwałych,
8)     prowadzenie sprawozdawczości:
a)    finansowej, w tym przyjmowanie i sprawdzanie jednostkowych bilansów miejskich jednostek organizacyjnych i sporządzanie bilansów łącznych oraz bilansu skonsolidowanego gminy,
b)    budżetowej, w tym sporządzanie i przekazywanie sprawozdań w zakresie Urzędu Miasta i budżetu,
c)   statystycznej w zakresie wynikającym z ewidencji księgowej.”;
 
6)      dodaje się § 41a w brzmieniu:
„ § 41a
1. Wydział Podatków i Opłat Lokalnych (Symbol POL) dzieli się na samodzielne stanowisko pracy i referaty:
1)    Wymiaru Podatków,
2)    Księgowości Podatkowej,
3)    Kontroli Podatkowej,
4)    Egzekucji Administracyjnej,
5)    Inwentaryzacji.
2.    Do zakresu działania Wydziału należy:
1)    prowadzenie spraw związanych z podatkami i opłatami lokalnymi, w tym sporządzanie sprawozdań finansowych,
2)    egzekucja administracyjna podatków i opłat lokalnych, nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych, stypendiów szkolnych i dodatków mieszkaniowych,
3)    sporządzanie okresowych informacji dla Prezydenta o realizacji tytułów wykonawczych
z tytułu podatków i opłat lokalnych,
4)    udzielanie pomocy publicznej związanej z zakresem działania Wydziału,
5)    nadzorowanie i koordynowanie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej
w Urzędzie oraz przez miejskie jednostki organizacyjne,
6)    realizowanie inwentaryzacji aktywów trwałych i obrotowych w Urzędzie oraz nadzór nad inwentaryzacją w miejskich jednostkach organizacyjnych,
7)    księgowanie i rozliczanie podatku od towarów i usług (VAT) oraz nadzór w zakresie realizowanych przez wydziały obowiązków związanych z VAT, a także współpraca
z właściwym urzędem skarbowym.”;
 
7)      w § 48 w ust. 2 w pkt 5 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„ 6) koordynowanie realizacji zadań związanych z uczestnictwem Miasta w Aglomeracji
        Opolskiej.” ;
 
8)      załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola otrzymuje brzmienie jak
w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
 
9)      załącznik nr 2 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola otrzymuje brzmienie jak
w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia;
 
10) dodaje się załącznik nr 4 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola w brzmieniu jak
w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.
 
§ 2
 
Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Organizacyjnemu Urzędu Miasta Opola.
 
§ 3
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2012 r.
 
 
 
 
Rozdzielnik:
1)      egz. 1 – Wydział Organizacyjny – teczka zbiór zarządzeń,
2)      egz. 2 – Wydział Organizacyjny – teczka Regulamin organizacyjny.

PREZYDENT MIASTA

RYSZARD ZEMBACZYŃSKI

Załączniki do pobrania: 2012-10-02 09:28:37 - Załącznik nr 1 do zarządzenia (87.00 kB)
2012-10-02 09:29:13 - Załącznik nr 2 do zarządzenia (95.00 kB)
2012-10-02 09:29:36 - Załącznik nr 3 do zarządzenia (91.50 kB)

Nazwa dokumentu: zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
Podmiot udostępniający: Wydział Organiacyjny
Osoba, która wytworzyła informację: Grzegorz Marcjasz - Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
Osoba, która odpowiada za treść: Grzegorz Marcjasz - Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
Osoba, która wprowadzała dane: Joanna Malinowska
Data wytworzenia informacji: 2012-09-25 09:23:00
Data udostępnienia informacji: 2012-09-25 09:23:00
Data ostatniej aktualizacji: 2012-10-02 09:30:02

Wersja do wydruku...

corner   corner