ZARZĄDZENIE NR OR-I.120.1.117.2012
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 25 września 2012 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) – ustalam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionym zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola Nr: OR.I-0152-125/06 z dnia 29 września 2006 r., OR.I-0152-131/06 z dnia 24 października 2006 r., OR.I-0152-20/07 z dnia 26 stycznia 2007 r., OR.I-0152-44/07 z dnia 21 marca 2007 r., OR.I-0152-47/07 z dnia 30 marca 2007 r., OR.I-0152-77/07 z dnia 30 maja 2007 r., OR.I-0152-126/07 z dnia 18 września 2007 r., OR.I-0152-142/07 z dnia 30 października 2007 r., OR.I-0152-148/07 z dnia 9 listopada 2007 r., OR.I-0152-186/08 z dnia 31 stycznia 2008 r., OR.I-0152-194/08 z dnia 25 lutego 2008 r., OR.I-0152-208/08 z dnia 18 marca 2008 r., OR.I-0152-219/08 z dnia 17 kwietnia 2008 r., OR.I-0152-238/08 z dnia 30 maja 2008 r., OR.I-0152-263/08 z dnia 22 lipca 2008 r., OR.I-0152-323/08 z dnia 31 października 2008 r., OR.I-0152-334/08 z dnia 27 listopada 2008 r., OR.I-0152-419/09 z dnia 1 kwietnia 2009 r., OR.I-0152-438/09 z dnia 7 maja 2009 r., OR.I-0152-488/09 z dnia 12 sierpnia 2009 r., OR.I-0152-514/09 z dnia 14 października 2009 r., OR.I-0152-550/09 z dnia 17 grudnia 2009 r., OR.I-0152-560/10 z dnia 15 stycznia 2010 r., OR.I-0152-564/10 z dnia 27 stycznia 2010 r., OR.I-0152-608/10 z dnia 1 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-621/10 z dnia 30 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-646/10 z dnia 30 czerwca 2010 r., OR.I-0152-699/10 z dnia 29 października 2010 r., OR.I-0152-1/10 z dnia 9 grudnia 2010 r., OR.I-0152-13/10 z dnia 29 grudnia 2010 r., OR.I-0152-36/11 z dnia 28 stycznia 2011 r., OR.I-0152-52/11 z dnia 10 marca 2011 r., OR.I-0152-63/11 z dnia 12 kwietnia 2011 r., OR.I-0152-74/11 z dnia 10 maja 2011 r., OR.I-0152-76/11 z dnia 13 maja 2011 r., OR.I-0152-86/11 z dnia 31 maja 2011 r., OR-I.120.1.7.2011 z dnia 15 lipca 2011 r., OR.I.120.1.11.2011 z dnia 1 sierpnia 2011 r., OR-I.120.1.20.2011 z dnia 16 sierpnia 2011 r., OR.I.120.1.36.2011 z dnia 19 września 2011 r., OR-I.120.1.53.2011 z dnia 25 października 2011 r., OR-I.120.1.60.2011 z dnia 10 listopada 2011 r., OR-I.120.1.74.2011 z dnia 30 listopada 2011 r., OR-I.120.1.95.2011 z dnia 30 grudnia 2011 r., OR-I.120.1.40.2012 z dnia 29 lutego 2012 r., OR-I.120.1.55.2012 z dnia 28 marca 2012 r., OR-I.120.1.70.2012 z dnia 11 maja 2012 r., OR-I.120.1.78.2012 z dnia 1 czerwca 2012 r., OR-I.120.1.92.2012 z dnia 10 lipca 2012 r., OR-I.120.1.96.2012 z dnia 11 lipca 2012 r. i OR-I.120.1.107.2012 z dnia 8 sierpnia 2012 r. wprowadzam następujące zmiany:
1) w § 15 w ust. 1 dodaje się pkt 20a w brzmieniu:
„ 20a) Wydział Podatków i Opłat Lokalnych,”;
2) w § 18 w pkt 17 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 18 w brzmieniu:
„ 18) realizacja zadań związanych z uczestnictwem Miasta w Aglomeracji Opolskiej.”;
3) w § 19 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:
„5. Pracownicy wykonujący obowiązki służbowe poza Urzędem są zobowiązani do
posiadania legitymacji służbowej, której wzór stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu.
Legitymację, na wniosek przełożonego, wydaje Referat Kadr w Wydziale Organizacyjnym.”;
4) § 40 otrzymuje brzmienie:
„ § 40
1. Wydział Budżetu (Symbol B) dzieli się na samodzielne stanowiska pracy i referaty:
1) Planowania Budżetu,
2) Prognozowania Finansowego,
3) Sprawozdawczości Oświaty,
4) Płac.
2. Do zakresu działania Wydziału należy:
1) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem i realizacją budżetu Miasta,
2) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej oraz innej, wynikającej z zakresu działania Wydziału,
3) prowadzenie prac kontrolnych i weryfikacja dokumentów dotyczących wydatków budżetu, realizowanych przy pomocy środków Unii Europejskiej,
4) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem i monitoringiem wieloletniej prognozy finansowej,
5) prowadzenie spraw związanych z emisją obligacji komunalnych oraz obsługą kredytów
i pożyczek zaciąganych przez Miasto Opole,
6) nadzorowanie realizacji budżetu Miasta poprzez kontrole instytucjonalne w jednostkach
i placówkach oświatowych,
7) rozliczanie wynagrodzeń bezosobowych,
8) prowadzenie spraw związanych ze świadczeniami wynikającymi ze stosunku pracy.”;
5) § 41 otrzymuje brzmienie:
„ § 41
1. Wydział Finansowo – Księgowy (Symbol FK) dzieli się na referaty:
1) Księgowości Dochodów Budżetowych,
2) Księgowości Wydatków Budżetowych,
3) Rozliczeń Budżetowych,
4) Księgowości Organu,
5) Księgowości Zasobu Komunalnego.
2. Zastępca Skarbnika Miasta:
1) kieruje Wydziałem,
2) pełni funkcję Głównego Księgowego Urzędu,
3) prowadzi księgowość Urzędu i organu oraz sprawozdawczość finansową Urzędu, a także organu w zakresie dochodów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
4) dokonuje kontroli dokumentów (faktur, rachunków, przelewów z wyjątkiem list płac) potwierdzanych złożeniem podpisu.
3. Do zakresu działania Wydziału należy:
1) obsługa finansowo – księgowa budżetu,
2) obsługa finansowo – księgowa Urzędu w zakresie środków własnych, dotacji, środków unijnych i innych źródeł finansowania, zarządzania zasobem komunalnym, dochodów
i wydatków z wyłączeniem księgowości podatków i opłat lokalnych,
3) prowadzenie gospodarki kasowej Urzędu,
4) rejestracja umów zawartych przez Miasto Opole,
5) uczestnictwo w procesie udzielania ulg i zwolnień w formie umorzeń, odraczania terminów płatności oraz rozkładania na raty należności budżetowych, co do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa,
6) windykacja należności z tytułu dochodów gminy i Skarbu Państwa,
7) prowadzenie ewidencji: sprzedaży i zakupu do celów podatku VAT oraz środków trwałych,
8) prowadzenie sprawozdawczości:
a) finansowej, w tym przyjmowanie i sprawdzanie jednostkowych bilansów miejskich jednostek organizacyjnych i sporządzanie bilansów łącznych oraz bilansu skonsolidowanego gminy,
b) budżetowej, w tym sporządzanie i przekazywanie sprawozdań w zakresie Urzędu Miasta i budżetu,
c) statystycznej w zakresie wynikającym z ewidencji księgowej.”;
6) dodaje się § 41a w brzmieniu:
„ § 41a
1. Wydział Podatków i Opłat Lokalnych (Symbol POL) dzieli się na samodzielne stanowisko pracy i referaty:
1) Wymiaru Podatków,
2) Księgowości Podatkowej,
3) Kontroli Podatkowej,
4) Egzekucji Administracyjnej,
5) Inwentaryzacji.
2. Do zakresu działania Wydziału należy:
1) prowadzenie spraw związanych z podatkami i opłatami lokalnymi, w tym sporządzanie sprawozdań finansowych,
2) egzekucja administracyjna podatków i opłat lokalnych, nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych, stypendiów szkolnych i dodatków mieszkaniowych,
3) sporządzanie okresowych informacji dla Prezydenta o realizacji tytułów wykonawczych
z tytułu podatków i opłat lokalnych,
4) udzielanie pomocy publicznej związanej z zakresem działania Wydziału,
5) nadzorowanie i koordynowanie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej
w Urzędzie oraz przez miejskie jednostki organizacyjne,
6) realizowanie inwentaryzacji aktywów trwałych i obrotowych w Urzędzie oraz nadzór nad inwentaryzacją w miejskich jednostkach organizacyjnych,
7) księgowanie i rozliczanie podatku od towarów i usług (VAT) oraz nadzór w zakresie realizowanych przez wydziały obowiązków związanych z VAT, a także współpraca
z właściwym urzędem skarbowym.”;
7) w § 48 w ust. 2 w pkt 5 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„ 6) koordynowanie realizacji zadań związanych z uczestnictwem Miasta w Aglomeracji
Opolskiej.” ;
8) załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola otrzymuje brzmienie jak
w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
9) załącznik nr 2 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola otrzymuje brzmienie jak
w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia;
10) dodaje się załącznik nr 4 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola w brzmieniu jak
w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Organizacyjnemu Urzędu Miasta Opola.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2012 r.
Rozdzielnik:
1) egz. 1 – Wydział Organizacyjny – teczka zbiór zarządzeń,
2) egz. 2 – Wydział Organizacyjny – teczka Regulamin organizacyjny.
PREZYDENT MIASTA
RYSZARD ZEMBACZYŃSKI