ZARZĄDZENIE Nr OR-I.120.1.103.2013
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 08 października 2013 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola w 2013r.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 1996r. nr 13, poz. 74 z późn. zm.) w związku z art. 26 i 27 ustawy z 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. nr 121, poz. 591 z późn. zm.) – ustalam co następuje:
§ 1
Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola w terminie od dnia 31-10-2013 do dnia 15-01-2014 wg harmonogramu inwentaryzacji, stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej w uzgodnieniu z Naczelnikami Wydziałów (równorzędnych komórek) do powołania Zespołów Spisowych oraz prawidłowego i terminowego przeprowadzenia spisów z natury i wyjaśnienia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 3
Zobowiązuję Naczelnika Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych oraz Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Zespołów Spisowych.
§ 4
Zobowiązuję pracowników Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych do prawidłowego i terminowego ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 5
Zobowiązuję pracowników Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych oraz Wydziału Finansowo-Księgowego do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku
§ 6
Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do kierowania pracami Komisji Inwentaryzacyjnej mającymi na celu:
1) weryfikację różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenie protokołu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych,
2) przedstawienie wniosków dotyczących ich rozliczenia,
3) sporządzenie sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji,
4) uzyskanie akceptacji Skarbnika Miasta i przedstawienia wniosków Komisji do zatwierdzenia Prezydentowi w wyznaczonym terminie.
Nadzór nad wykonaniem w/w czynności powierzam Naczelnikowi Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych
§ 7
Szczegółowe zasady, tryb przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji określa Instrukcja Wewnętrzna w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola.
§ 8
Skład Komisji Inwentaryzacyjnej jest ustalony odrębnym zarządzeniem w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miasta Opola.
§ 9
Zobowiązuję Zastępcę Skarbnika Miasta do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych danego roku.
§ 10
Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej, Naczelnikowi Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych, Zastępcy Skarbnika Miasta
§ 11
Nadzór nad całością prac powierzam Skarbnikowi Miasta.
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Pierwszy Zastępca
Prezydenta Miasta
Krzysztof Kawałko