ZARZĄDZENIE Nr OR-I.0050.600. 2013
Prezydenta Miasta Opola
z dnia 30 października 2013 r.
w sprawie zasad powoływania i trybu pracy komisji przetargowych do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych.
Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.)- ustalam, co następuje:
§ 1
W postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego o wartości przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14 000 euro każdorazowo powołuje się zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola komisję przetargową do wykonywania czynności wynikających z Prawa zamówień publicznych.
§ 2
Komisja przetargowa działa w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych oraz akty wykonawcze do ustawy.
§ 3
Zadania Komisji przetargowej:
- Przewodniczący Komisji przetargowej:
- kieruje pracami komisji przetargowej
- podpisuje wyjaśnienia dotyczące SIWZ, odpowiedzi na pytania wykonawców, wezwanie do złożenia wyjaśnień i uzupełnienia dokumentów,
- dokonuje weryfikacji SIWZ,
- dba o zgodność procedury o udzielenie zamówienia publicznego z ustawą prawo zamówień publicznych,
- ocenia złożone oferty pod względem określonych kryteriów oceny ofert,
- sprawdza oferty, wnioski w zakresie spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu wymaganych ustawą Prawo zamówień publicznych,
- przedstawia w imieniu Komisji przetargowej Prezydentowi lub upoważnionemu zastępcy Prezydenta propozycję wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty, wniosek o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Sekretarz Komisji przetargowej:
- prowadzi dokumentację postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- prowadzi korespondencję z wykonawcami w zakresie wynikającym z ustawy,
- sporządza dokument SIWZ, zaproszenia do negocjacji, odpowiedzi na pytania wykonawców, wezwania do złożenia wyjaśnień i uzupełnienia dokumentów
- sporządza i przekazuje do publikacji dokument ogłoszenia o zamówieniu i o udzieleniu zamówienia
- ocenia złożone oferty pod względem określonych kryteriów oceny ofert,
- sprawdza oferty, wnioski w zakresie spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu wymaganych ustawą Prawo zamówień publicznych.
- Członek komisji przetargowej:
- odpowiada za treść merytoryczną opisu przedmiotu zamówienia oraz warunków udziału w postępowaniu w zakresie zgodności z ustawa Prawo zamówień publicznych,
- udziela wyjaśnień i odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące SIWZ w zakresie opisu przedmiotu zamówienia, warunków udziału w postępowaniu określonych we wniosku, wzoru umowy załączonego do wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia,
- zatwierdza projekt SIWZ,
- bada merytorycznie wnioski i oferty złożone w postępowaniu,
- sprawdza w ofercie lub wniosku wykonawcy spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie określonym we wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia.
§ 4
1. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji przetargowej, obowiązki jego przejmuje zastępca Przewodniczącego.
2. W przypadku nieobecności sekretarza Komisji przetargowej, obowiązki jego przejmuje Przewodniczący Komisji przetargowej.
§ 5
Wykonanie zarządzenia powierza się Wydziałowi Inwestycji Miejskich – Referatowi Zamówień Publicznych.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Pierwszy Zastępca Prezydenta Miasta
Krzysztof Kawałko