ZARZĄDZENIE NR OR-I.0050.241.2013
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 24 kwietnia 2013 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie powołania, składu oraz zasad działania Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego m. Opola.
Na podstawie art. 17 ust. 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590 z późn. zm.) ustalam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Pracy Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr OR.I-0151-501/2007 Prezydenta Miasta Opola z dnia 8 października 2007 r. w sprawie powołania, składu oraz zasad działania Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego m. Opola, zmienionym zarządzeniami Nr: OR.I-0151-2201/2010 z dnia 1 października 2010 r.; OR-I.0050.19.2012 z dnia 11 stycznia 2012 r. wprowadzam następujące zmiany:
1) § 6 otrzymuje brzmienie:
1. W skład Zespołu wchodzą:
1) I zastępca Szefa Zespołu – Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego;
2) II zastępca Szefa Zespołu – Kierownik Referatu ds. zarządzania kryzysowego – Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
3) Grupa robocza o charakterze stałym:
a) grupa planowania cywilnego;
b) grupa monitorowania, prognoz i analiz;
- etatowi pracownicy Referatu ds. zarządzania kryzysowego - Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego, którzy są uzupełniani poprzez włączenie do ich składu przedstawicieli służb, inspekcji i straży.
4) Grupa robocza o charakterze czasowym:
a) grupa operacji i organizacji działań - przedstawiciele:
1. Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej;
2. Komendy Miejskiej Policji;
3. Straży Miejskiej;
4. Wydziału Organizacyjnego;
5. Zespołu Radców Prawnych;
6. Wydziału Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej;
7. Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa;
8. Wydziału Oświaty;
9. Rzecznik Prasowy Prezydenta;
10. Miejski Konserwator Zabytków;
11. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego;
12. Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej;
13. Powiatowego Inspektoratu Weterynarii;
14. Miejskiego Zarządu Dróg;
15. Wodociągów i Kanalizacji Spółki z o.o.;
16. Katedry Ochrony Powierzchni Ziemi Wydziału Przyrodniczo-Technicznego Uniwersytetu Opolskiego.
b) grupa zabezpieczenia logistycznego - przedstawiciele:
1. Wydziału Inwestycji Miejskich;
2. Wydziału Gospodarki Nieruchomościami;
3. Wydziału Geodezji i Kartografii;
4. Wydziału Zarządzania Zasobem Komunalnym;
5. Wydziału Komunikacji;
6. Wydziału Spraw Obywatelskich;
7. Wydziału Urbanistyki, Architektury i Budownictwa;
8. Biura Urbanistycznego;
9. Wydziału Administracyjno-Gospodarczego;
10. Wydziału Informatyki;
11. Wydziału Budżetu;
12. Wydziału Finansowo-Księgowego;
13. Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki;
14. Biura Organizacji Transportu Zbiorowego;
15. Zakładu Komunalnego Spółki z o.o.;
16. Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego Spółki z o.o.;
17. Telekomunikacji Polskiej S.A. Obszaru Telekomunikacji w Opolu;
18. TAURON Dystrybucja Oddziału w Opolu;
19. GSG Oddziału Zakładu Gazowniczego w Opolu;
20. Stacji Hydrologiczno – Meteorologicznej w Opolu;
21. Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Zarząd Zlewni Środkowej Odry Odcinek Opolski;
22. Energetyki Cieplnej Opolszczyzny S.A.;
23. Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych;
24. PKP PLK Zakładu Linii Kolejowych w Opolu;
25. Wojskowej Komendy Uzupełnień w Opolu.
c) grupa opieki zdrowotnej i pomocy socjalno-bytowej – przedstawiciele:
1. Wydziału Polityki Społecznej;
2. SP ZOZ – Centrum, Śródmieście, Zaodrze;
3. Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie;
4. Biura Organizacji Pozarządowych;
5. Wydziału Oświaty.
5) W miarę potrzeb, określony w ust. 1 skład Zespołu, może być rozszerzony poprzez udział w pracach Zespołu innych osób głównie specjalistów oraz pracowników merytorycznych Urzędu.
2. W skład grup roboczych wymienionych w ppkt. 1 i 2 mogą wchodzić również specjaliści, eksperci z jednostek organizacyjnych działających na terenie m. Opola (np. pracownicy naukowi z Uniwersytetu Opolskiego, Politechniki Opolskiej, zarządców nieruchomości), osoby zaufania społecznego, a także przedstawiciele organów władzy publicznej lub społecznych organizacji ratowniczych zaproszeni do prac Zespołu.
2) § 16 otrzymuje brzmienie:
1. Zespół ds. ewakuacji:
1) kierownikiem Zespołu ds. ewakuacji jest z-ca naczelnika Wydziału Zarządzania Kryzysowego;
2) do zadań kierownika zespołu należy:
a) opracowanie i przedstawianie Szefowi PZZK zaktualizowanego planu ewakuacji i przyjęcia ludności wraz z projektem zmian zarządzenia dotyczącego zasad ewakuacji ludności w przypadku zmian w w/w dokumencie;
b) aktualizacji szczegółowego zakresu zadań dla członków Zespołu;
3) zadania, organizacja i skład całego Zespołu zawarta jest w „Planie ewakuacji II stopnia m. Opola” stanowiącego załącznik funkcjonalny do „Powiatowego Planu zarządzania kryzysowego dla miasta Opola”
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Opola.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński