logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zarządzenia:
0050/OR-I.0050.416.2013 - CZASOWE/13 z dnia 2013-07-15
w sprawie opracowania przez miejskie jednostki organizacyjne oraz komórki organizacyjne Urzędu Miasta Opola projektów planów finansowo-rzeczowych wraz z objaśnieniami do projektu budżetu miasta

ZARZĄDZENIE NR OR-I.0050.416.2013
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 15 lipca 2013 r.
 
w sprawie opracowania przez miejskie jednostki organizacyjne oraz komórki organizacyjne Urzędu Miasta Opola projektów planów finansowo-rzeczowych wraz z objaśnieniami do projektu budżetu miasta Opola na 2014 rok
 
Na podstawie § 1 ust. 1 uchwały Nr XLIV/691/13 Rady Miasta Opola z dnia 4 lipca 2013 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej, zarządzam, co następuje:
             
§ 1
 
Zobowiązuję kierowników miejskich jednostek organizacyjnych oraz komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Opola do opracowania projektów planów finansowo-rzeczowych na 2014 rok wraz ze szczegółową kalkulacją dochodów i wydatków przewidzianych do realizacji w 2014 roku.
 
§ 2
 
1.      Projekt planu finansowo-rzeczowego winien zawierać:
1)      dla miejskiej jednostki budżetowej oraz komórki organizacyjnej Urzędu Miasta Opola:
a)      projekt planu dochodów – na formularzu, stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia. Dochody należy zaplanować zgodnie z przepisami dotyczącymi dochodów jednostek samorządu terytorialnego oraz obowiązującą klasyfikacją budżetową, podając ich szczegółową kalkulację.
b)      projekt planu wydatków – na formularzu, stanowiącym załącznik nr 2 do zarządzenia. Wydatki należy podać w podziale na zadania wraz z uzasadnieniem i szczegółową kalkulacją zadań rzeczowych przewidzianych do realizacji w 2014 roku oraz zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową.
c)      projekt planu inwestycji i remontów – na formularzu, stanowiącym załącznik nr 3 do zarządzenia.
d)      projekt planu zatrudnienia i wynagrodzeń osobowych pracowników – na formularzach, stanowiących załączniki nr 4 i 5 do zarządzenia (jednostki oświatowe wypełniają dodatkowo formularze stanowiące załączniki nr 5a i 5b do zarządzenia).
2)      dodatkowo dla jednostki oświatowej:
a)      projekt planu finansowego wydzielonego rachunku dochodów, o którym mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych – na formularzu, stanowiącym załącznik nr 6 do zarządzenia wraz ze szczegółową kalkulacją zadań rzeczowych przewidzianych do realizacji w 2014 roku oraz zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową.
3)      dla instytucji kultury:
a)      projekt planu finansowego instytucji kultury na 2014 rok – na formularzu, stanowiącym załącznik nr 7 do zarządzenia.
b)      wykaz przedsięwzięć (m.in.: imprez, koncertów, spektakli) przewidzianych do realizacji przez instytucje kultury w 2014 roku z podziałem na imprezy cykliczne i nowe, wraz z preliminarzem wydatków w ramach dotacji z budżetu miasta – na formularzu, stanowiącym załącznik nr 8 do zarządzenia.
2.      Projekt planu finansowo-rzeczowego na formularzach, o których mowa w ust. 1 należy złożyć do Wydziału Budżetu w terminie do 15 sierpnia 2013 roku.
3.      Projekt planu inwestycji i remontów należy dodatkowo złożyć w terminie do 15 sierpnia 2013 roku do:
a)      Wydziału Oświaty (jednostki oświatowe), który po weryfikacji, przedkłada zbiorcze zestawienie do Wydziału Inwestycji Miejskich w terminie do 30 sierpnia 2013 roku;
b)      Wydziału Inwestycji Miejskich (pozostałe jednostki organizacyjne i komórki organizacyjne Urzędu Miasta Opola).
4.      Komórki organizacyjne Urzędu Miasta Opola składają wnioski (dotyczące funkcjonowania Urzędu Miasta Opola – drobne zakupy inwestycyjne i remonty) do Wydziału Administracyjno-Gospodarczego, który po dokonaniu weryfikacji, przedkłada zbiorcze zestawienie zgłoszonych propozycji do dalszej analizy do Wydziału Inwestycji Miejskich.
5.      Wydział Inwestycji Miejskich przedkłada zbiorcze zestawienie zgłoszonych zadań inwestycyjnych i remontowych do Wydziału Budżetu w terminie do 6 września 2013 roku.
6.      Wykaz przedsięwzięć, o których mowa w ust. 1 pkt. 3 lit. b należy dodatkowo złożyć do Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki w terminie do 15 sierpnia 2013 roku. Spośród zgłoszonych propozycji, Wydział Kultury, Sportu i Turystyki dokonuje weryfikacji i wyboru zadań przewidzianych do realizacji w ramach dotacji z budżetu miasta. Zaakceptowane przez Zastępcę Prezydenta Miasta Opola właściwego ds. kultury zestawienie zadań wraz z preliminarzem wydatków należy przekazać do Wydziału Budżetu w terminie do 15 września 2013 roku.
 
§ 3
 
Przy opracowaniu materiałów planistycznych na 2014 r., należy uwzględnić następujące zasady:
1)      Opracowane projekty planów są propozycjami miejskich jednostek organizacyjnych/komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Opola i mogą być zmienione w trakcie dalszych prac nad projektem budżetu.
2)      Przewidywane wykonanie wydatków bieżących za 2013 rok podaje się pomniejszone o wydatki o charakterze jednorazowym, mające miejsce w 2013 roku. Wysokość wydatków bieżących na 2014 r. (bez wynagrodzeń i składek od nich naliczanych) ustala się na poziomie przewidywanego wykonania za 2013 r., które nie może zostać określone na poziomie wyższym niż plan na 30.06.2013 r. Ograniczenie to nie dotyczy zadań wynikających z programów przyjętych przez Radę Miasta, z przedstawionych programów do zatwierdzenia do końca roku budżetowego lub podpisanych umów. Propozycje zwiększenia wydatków bieżących ponad ustalony poziom, muszą mieć racjonalne uzasadnienie i mogą dotyczyć np. planowanych wydatków związanych z eksploatacją nowych obiektów i ich wyposażenia, przyjętych do użytkowania przez jednostkę organizacyjną/komórkę Urzędu.
3)      Wysokość wydatków przeznaczonych na wynagrodzenia i składki od nich naliczane w 2014 r., co do zasady pozostaje na poziomie wysokości wydatków z roku 2013, z wyjątkiem wydatków wynikających z rozpoczęcia realizacji nowych zadań oraz z obowiązujących przepisów prawa.
4)      W formularzu stanowiącym załącznik nr 5 do zarządzenia należy podać ilość pracowników oraz kwoty nagród jubileuszowych i odpraw emerytalnych planowanych do wypłacenia w 2014 roku. Środki na odprawy emerytalne zostaną wydzielone w rezerwie celowej budżetu miasta i będą przydzielane jednostkom w ciągu roku budżetowego, w miarę zgłaszanych potrzeb, na podstawie odrębnych wniosków o korektę budżetu.
5)      Do planowania wysokości podstawowego odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych przyjmuje się:
a)      kwotę bazową dla nauczycieli: od 1 stycznia 2014 r.: 2.717,59 zł (odpis na ZFŚS planuje się zgodnie z art. 53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późń. zm.);
b)      kwotę bazową dla pozostałych pracowników: 3.746,00 zł.
6)      Wysokość wydatków przeznaczonych na dotacje podmiotowe dla instytucji kultury ustala się na poziomie dotacji w 2013 r.
7)      Do projektu planu wydatków na remonty i inwestycje należy przedłożyć na odrębnym arkuszu szczegółowy opis poszczególnych pozycji wydatków obejmujący:
a)      planowany do wykonania zakres rzeczowy zadania,
b)      podstawę ustalenia planowanego kosztu realizacji zadania (kosztorys inwestorski, koncepcja, studium wykonalności inwestycji, analiza cen rynkowych, wycena wstępna na podstawie aktualnych wskaźników cen jednostkowych),
c)      stan przygotowań do realizacji zadania (opracowany projekt techniczny wraz z terminem ważności, posiadane zezwolenia, itp.),
d)      termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadania,
e)      kalkulację kosztów bieżących związanych w szczególności z utrzymaniem nowo powstałych obiektów po zakończeniu inwestycji,
f)        źródła finansowania zadania z podziałem na środki własne miasta oraz pozostałe środki (dotacje z budżetu państwa, dotacje od innych jst, środki UE, środki z NFOŚiGW lub WFOŚiGW, pożyczki, kredyty, obligacje i inne),
g)      uzasadnienie potrzeby realizacji zadania w 2014 roku, w tym informacja o korzyściach wynikających z realizacji projektu, problemach które zostaną rozwiązane, bądź konsekwencjach wynikających z niezrealizowania zadania.
8)      W zakresie wydatków na inwestycje należy jako priorytetowe wykazać zadania ujęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
9)      Wielkości liczbowe we wszystkich tabelach podaje się w złotych, w zaokrągleniu do pełnych stu złotych (zasady tej nie stosuje się przy pozycjach wynikających z przyjętych uchwał, podpisanych umów, itp.).
10) Tabele oraz dołączone informacje podpisują:
a)      w przypadku jednostki organizacyjnej: główny księgowy i dyrektor jednostki organizacyjnej;
b)      w przypadku komórki organizacyjnej Urzędu Miasta Opola: wyłącznie kierownik tej komórki.
 
§ 4
 
1.      Pracownicy Wydziału Budżetu Urzędu Miasta Opola będą prowadzić analizę kształtowania się dochodów i wydatków, w tym wydatków dotyczących wynagrodzeń i składek od nich naliczanych, egzekwując stosowne informacje od składających projekty planów.
2.      Projekty planów pozbawione wymaganych informacji będą zwracane w celu uzupełnienia.
3.      W celu ułatwienia sporządzenia projektów planów finansowych formularze utworzone zostały w aplikacji Excel, z wyjątkiem formularzy stanowiących załączniki nr 5a i 5b, które utworzone zostały w aplikacji Word.
4.      Formularze projektów planów finansowych na 2014 rok dostępne są w internetowym Biuletynie Informacji Publicznej miasta Opola w zakładce: PRAWO > Budżet > 2014 rok.
 
§ 5
 
Wykonanie zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Budżetu.
 
§ 6
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
Pierwszy Zastępca Prezydenta Miasta
Krzysztof Kawałko

Ilość odwiedzin: 1112
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wytworzyła informację: Paweł Krawczyk - Naczelnik Wydziału Budżetu
Osoba, która odpowiada za treść: Paweł Krawczyk - Naczelnik Wydziału Budżetu
Osoba, która wprowadzała dane: Anna Kwiatkowska-Kazimierska
Data wytworzenia informacji: 2013-07-15 09:39:00
Data udostępnienia informacji: 2013-07-15 09:39:00
Data ostatniej aktualizacji: 2013-07-18 10:02:18

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner