logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zarządzenia:
0050/OR-I.0050.166.2015-OBOWIĄZUJĄCE/15 z dnia 2015-03-19
w sprawie zasad likwidacji środków trwałych w miejskich jednostkach organizacyjnych

ZARZĄDZENIE NR OR-I.0050.166.2015
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 19 marca  2015 r.

w sprawie zasad likwidacji środków trwałych w miejskich jednostkach organizacyjnych

 

  Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.  Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1

Miejskie jednostki organizacyjne Miasta Opola, z wyłączeniem Urzędu Miasta Opola stosują zasady likwidacji środków trwałych określone w niniejszym zarządzeniu.

§ 2

Likwidacja środków trwałych zaewidencjonowanych w księgach rachunkowych miejskiej jednostki organizacyjnej:

1) o wartości początkowej powyżej 3.500 zł – wymaga uprzedniej zgody Prezydenta Miasta Opola;

2) o wartości początkowej poniżej 3.500 zł – nie wymaga zgody Prezydenta Miasta Opola, i jest dokonywana za zgodą kierownika danej jednostki.

§ 3

  1. Wniosek o wyrażenie zgody na likwidację środka trwałego składa się z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik do zarządzenia.
  2. Likwidacja środków trwałych winna być uzasadniona, w szczególności zużyciem fizycznym lub moralnym (technologiczna przestarzałość) środka trwałego i wynikającą z tego utratą przydatności.
  3. W sytuacji gdy środki trwałe uszkodzone lub wyeksploatowane nie kwalifikują się do naprawy lub remontu ze względów ekonomicznych, do wniosku załącza się stosowne opinie i ekspertyzy rzeczoznawców uzasadniające konieczność likwidacji danego środka trwałego, co w szczególności dotyczy:
    1. środków trwałych o znacznej wartości początkowej,
    2. nieruchomości objętych trwałym zarządem (budynki i budowle, lub ich części składowe),
    3. środków trwałych nie w pełni umorzonych.

§ 4

  1. Kierownik miejskiej jednostki organizacyjnej w przepisach wewnętrznych w zakresie gospodarowania mieniem uwzględnia wytyczne niniejszego zarządzenia.
  2. Czynności likwidacyjne przeprowadza komisja likwidacyjna powołana przez kierownika miejskiej jednostki organizacyjnej.
  3. Do zadań komisji likwidacyjnej należy w szczególności:

1) sprawdzenie jakości i ilości poszczególnych składników majątkowych przeznaczonych do likwidacji,

2)  ocena zasadności likwidacji składników majątkowych, w szczególności z uwzględnieniem opinii i ekspertyz w zakresie cech użytkowych, oraz możliwości przeprowadzenia ewentualnych napraw i remontów celem przywrócenia przedmiotom utraconych cech użytkowych,

3) rekomendacja kierownikowi jednostki sposobu zagospodarowania danego składnika, majątkowego,

4) udokumentowanie procesu likwidacji.

  1. Kierownik miejskiej jednostki organizacyjnej w stosunku do zbędnych i zużytych składników majątku, podejmując decyzję o dalszym postępowaniu z danym składnikiem uwzględnia możliwość jego zagospodarowania, w szczególności uwzględniając możliwość sprzedaży lub przekazania innej jednostce, a przy braku takiej możliwości - fizycznej likwidacji, z uwzględnieniem sprzedaży na surowce wtórne, lub zastosowania właściwej utylizacji i unieszkodliwienia składnika w świetle obowiązujących przepisów prawa w zakresie zagospodarowania odpadów.

§ 5

Wykonanie zarządzenia powierzam miejskim jednostkom organizacyjnym.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Prezydent  Miasta
Arkadiusz Wiśniewski

 

 

Załączniki do pobrania: 2015-03-20 13:43:10 - Załącznik do zarządzenia (52.50 kB)

Ilość odwiedzin: 1074
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wytworzyła informację: Anna Plewka-Z-ca Skarbnika Miasta
Osoba, która odpowiada za treść: Anna Plewka-Z-ca Skarbnika Miasta
Osoba, która wprowadzała dane: Renata Odelska
Data wytworzenia informacji: 2015-03-19 13:30:00
Data udostępnienia informacji: 2015-03-19 13:30:00
Data ostatniej aktualizacji: 2015-03-20 13:43:49

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner