ZARZĄDZENIE NR OR-I.120.1.95.2011
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 30 grudnia 2011 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) – ustalam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionym zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola Nr: OR.I-0152-125/06 z dnia 29 września 2006 r., OR.I-0152-131/06 z dnia 24 października 2006 r., OR.I-0152-20/07 z dnia 26 stycznia 2007 r., OR.I-0152-44/07 z dnia 21 marca 2007 r., OR.I-0152-47/07 z dnia 30 marca 2007 r., OR.I-0152-77/07 z dnia 30 maja 2007 r., OR.I-0152-126/07 z dnia 18 września 2007 r., OR.I-0152-142/07 z dnia 30 października 2007 r., OR.I-0152-148/07 z dnia 9 listopada 2007 r., OR.I-0152-186/08 z dnia 31 stycznia 2008 r., OR.I-0152-194/08 z dnia 25 lutego 2008 r., OR.I-0152-208/08
z dnia 18 marca 2008 r., OR.I-0152-219/08 z dnia 17 kwietnia 2008 r., OR.I-0152-238/08 z dnia 30 maja 2008 r., OR.I-0152-263/08 z dnia 22 lipca 2008 r., OR.I-0152-323/08 z dnia 31 października 2008 r., OR.I-0152-334/08 z dnia 27 listopada 2008 r., OR.I-0152-419/09 z dnia 1 kwietnia 2009 r., OR.I-0152-438/09 z dnia 7 maja 2009 r., OR.I-0152-488/09 z dnia 12 sierpnia 2009 r., OR.I-0152-514/09 z dnia 14 października 2009 r., OR.I-0152-550/09 z dnia 17 grudnia 2009 r., OR.I-0152-560/10 z dnia 15 stycznia 2010 r., OR.I-0152-564/10 z dnia 27 stycznia 2010 r., OR.I-0152-608/10 z dnia 1 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-621/10 z dnia 30 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-646/10 z dnia 30 czerwca 2010 r., OR.I-0152-699/10 z dnia 29 października 2010 r., OR.I-0152-1/10 z dnia 9 grudnia 2010 r., OR.I-0152-13/10 z dnia 29 grudnia 2010 r., OR.I-0152-36/11 z dnia 28 stycznia 2011 r., OR.I-0152-52/11 z dnia 10 marca 2011 r., OR.I-0152-63/11 z dnia 12 kwietnia 2011 r., OR.I-0152-74/11 z dnia 10 maja 2011 r., OR.I-0152-76/11 z dnia 13 maja 2011 r., OR.I-0152-86/11 z dnia 31 maja 2011 r., OR-I.120.1.7.2011 z dnia 15 lipca 2011 r., OR-I.120.1.11.2011 z dnia 1 sierpnia 2011 r., OR-I.120.1.20.2011 z dnia 16 sierpnia 2011 r., OR-I.120.1.36.2011 z dnia 19 września 2011 r., OR-I.120.1.53.2011 z dnia 25 października 2011 r., OR-I.120.1.60.2011 z dnia 10 listopada 2011 r. i OR-I.120.1.74.2011 z dnia 30 listopada 2011 r. wprowadzam następujące zmiany:
1) w § 2 w ust. 1 pkt 7 otrzymuje brzmienie:
„7) samodzielne stanowisko pracy – Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Pełnomocnika ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi, Asystenta Prezydenta, Doradcę Prezydenta, Pełnomocnika ds. Zdrowia i Programów Profilaktycznych, Pełnomocnika ds. Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi, Pełnomocnika ds. Organizacji Transportu Zbiorowego,”;
2) w § 15 w ust. 1 w pkt 43 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 44 w brzmieniu:
„ 44) Pełnomocnik ds. Organizacji Transportu Zbiorowego.”;
3) w § 22 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Wydział Gospodarki i Promocji Miasta (Symbol GiPM) dzieli się na stanowiska pracy
i referaty:
1) Promocji Miasta,
2) Działalności Gospodarczej.”;
4) w § 26 w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„ 2) prowadzenie spraw związanych z opłatami za użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, dzierżawę nieruchomości Skarbu Państwa, a także najem oraz użytkowanie nieruchomości Skarbu Państwa z wyłączeniem zasobu lokalowego Skarbu Państwa,”;
5) w § 27a ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„ 2. Do zakresu działania Wydziału należy:
1) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem zasobem komunalnym Miasta,
2) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem zasobem lokalowym Skarbu Państwa dotyczących najmu lokali mieszkalnych i użytkowych, bieżącej eksploatacji i remontów,
3) prowadzenie spraw związanych z podatkiem od nieruchomości dla nieruchomości lub ich części stanowiących własność lub współwłasność Miasta oraz będących
w jego posiadaniu,
4) przygotowanie i realizacja zadań w zakresie eksploatacji i remontów budynków, lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących zasób komunalny,
5) prowadzenie spraw związanych z obciążeniami czynszowymi zasobu komunalnego Miasta,
6) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem mediów,
7) prowadzenie spraw związanych z egzekucją należności,
8) obsługa finansowo-księgowa Urzędu w zakresie zarządzania zasobem komunalnym,
9) opracowywanie i ogłaszanie w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego zestawień danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych nienależących do publicznego zasobu mieszkaniowego gminy Opole.”;
6) w § 30:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Wydział Komunikacji (Symbol KM)dzieli się na referaty:
1) Referat Nadzoru i Transportu,
2) Referat Praw Jazdy,
3) Referat Rejestracji Pojazdów.”,
b) w ust. 2 w pkt 8 przecinek zastępuje się kropką i skreśla się pkt 9;
7) w § 49 w ust. 2 w pkt 3 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
„4) tłumaczenia językowe informacji zamieszczanych w serwisach informacyjnych
miasta Opola.”;
8) dodaje się § 55j w brzmieniu:
„ § 55j
1. Pełnomocnik ds. Organizacji Transportu Zbiorowego (Symbol POTZ) jest samodzielnym stanowiskiem pracy.
2. Do zakresu działania Pełnomocnika ds. Organizacji Transportu Zbiorowego należy:
1) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, organizacją i zarządzaniem publicznym transportem zbiorowym wynikających z przepisów prawa,
2) opracowywanie projektów przepisów porządkowych dotyczących przewozu osób i bagażu w ramach publicznego transportu zbiorowego,
3) opracowanie projektów umów i porozumień komunalnych na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
4) ocena i kontrola realizacji usług świadczonych przez operatora i przewoźnika
w zakresie publicznego transportu zbiorowego oraz ich rozliczanie,
5) organizacja i koordynacja badań oraz analiza potrzeb przewozowych
w publicznym transporcie zbiorowym,
6) koordynacja działań komórek organizacyjnych Urzędu w obszarze zapewnienia odpowiednich warunków funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego,
w szczególności w zakresie standardów dotyczących przystanków komunikacyjnych oraz dworców, zintegrowanych węzłów przesiadkowych, priorytetów zbiorowego transportu publicznego w ruchu miejskim, wdrożenia zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego i systemu informacji dla pasażera,
7) określanie linii komunikacyjnych funkcjonujących w zakresie publicznego transportu zbiorowego.”;
9) załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
10) załącznik nr 3 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Organizacyjnemu Urzędu Miasta Opola.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 r.
PREZYDENT MIASTA
Ryszard Zembaczyński