logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zarządzenia:
120.1/OR-I.120.1.31.2011-OBOWIĄZUJĄCE/11 z dnia 2011-09-06
w sprawie zmiany w sprawie wprowadzenia Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola

ZARZĄDZENIE Nr OR-I.120.1.31.2011
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 06 września 2011 r.
 
 
w sprawie zmiany w sprawie wprowadzenia Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola
 
 
         Na podstawie art. 10 ust. 1 pkt. 3 lit. a i ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002r. Dz. U. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) – zarządzam, co następuje:
 
§ 1
 
W Instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola, stanowiącej załącznik do zarządzenia Nr OR.I-0152-62/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 sierpnia 2005 r. w sprawie wprowadzenia zasad prowadzenia rachunkowości w Urzędzie Miasta Opola, zmienionych zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola nr OR.I–0152-29/06 z dnia 01.03.2006r., OR.I–0152-7/06 z dnia 18 grudnia 2006r., OR.I–0152-270/08 z dnia 05 sierpnia 2008 r., OR.I-0152-406/09 z dnia 10 marca 2008 r. , OR.I-0152-411/09 z dnia 24 marca 2009 r., OR.I-0152-423/09 z dnia 07 kwietnia 2009 r., OR.I-0152-504/09 z dnia 18 września 2009 r., OR.I-0152-719/10 z dnia 29 listopada 2010 r., OR.I-0152-5/10 z dnia 15 grudnia 2010 r., OR.I-0152-39/11 z 01 lutego 2011 r., OR.I-0152-80/11 z dnia 18 maja 2011 r. wprowadzam następujące zmiany:
 
1.     W instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola w § 20 dodaje się ust 5 i 6 w brzmieniu:
 
„5. W przypadku konieczności przeniesienia pomiędzy istniejącymi środkami trwałymi ich części (np. elementów składowych lub peryferyjnych zestawów komputerowych), jeżeli czynność ta nie powoduje utraty zdatności do użytku środka trwałego z którego następuje odłączenie, zmian w ewidencji księgowej dokonuje się na wniosek zatwierdzany przez Skarbnika i Prezydenta, którego wzór określa załącznik do niniejszej instrukcji. Po zaakceptowaniu wniosku sporządza się dokumenty LT – likwidację dotychczasowych środków trwałych, oraz równocześnie OT – przyjęcie do użytkowania nowych środków trwałych – powstałych w wyniku przeniesienia części. Przeniesieniu podlega wartość początkowa i odpowiadająca jej część umorzenia przypadająca na przenoszoną część składową, tak aby suma wartości początkowych i suma dotychczasowego umorzenia obu indywidualnych środków trwałych przed przeniesieniem była równa sumie tych wartości po przeniesieniu.
 
6. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych i formalnoprawnych na istniejącym środku trwałym (np. wydzielenie geodezyjne samodzielnych budynków z jednego dotychczas istniejącego), jeżeli w wyniku tych zmian z dotychczasowego środka trwałego powstają dwa lub więcej samodzielne, zdatne do użytku środki trwałe, podział środka trwałego w ewidencji księgowej następuje na wniosek zatwierdzany przez Skarbnika i Prezydenta, którego wzór określa załącznik do niniejszej instrukcji.  Po zaakceptowaniu wniosku wydział wnioskujący sporządza dokument LT – likwidację dotychczasowego środka trwałego, oraz równocześnie dokumenty OT – przyjęcie wydzielonych środków trwałych. We wniosku i na dokumentach OT na podstawie stanu faktycznego dokonuje się podziału wartości początkowej i dotychczasowego umorzenia dzielonego środka trwałego na wydzielone środki trwałe w takiej proporcji w jakiej partycypowały w wartości początkowej i umorzeniu pierwotnego środka trwałego. Suma wartości początkowych i dotychczasowego umorzenia wydzielonych środków trwałych winna być zgodna z wartością początkową i umorzeniem dzielonego środka trwałego.”
 
2.     Do instrukcji obiegu, kontroli i archiwowania dokumentów księgowych w Urzędzie Miasta Opola wprowadza się załącznik 10 w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego zarządzenia.
 
 
§ 2
 
Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Finansowo – Księgowemu.
 
§ 3
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
Z up. PREZYDENTA  MIASTA
Arkadiusz Wiśniewski
Z-ca Prezydenta Miasta
Załączniki do pobrania: 2011-09-07 09:34:18 - Załącznik do zarządzenia (40.00 kB)

Ilość odwiedzin: 826
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wytworzyła informację: Anna Plewka - Zastępca Skarbnika Miasta
Osoba, która odpowiada za treść: Anna Plewka - Zastępca Skarbnika Miasta
Osoba, która wprowadzała dane: Renata Odelska
Data wytworzenia informacji: 2011-09-06 09:27:00
Data udostępnienia informacji: 2011-09-06 09:27:00
Data ostatniej aktualizacji: 2011-09-07 09:54:56

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner