logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zarządzenia:
120.1/OR-I.120.1.5.2013-OBOWIĄZUJĄCE/13 z dnia 2013-01-16
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.

ZARZĄDZENIE NR OR-I.120.1.5.2013
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 16 stycznia 2013 r.
 
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
 
 
 
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) – ustalam, co następuje:
 
§ 1
 
W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionym zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola Nr: OR.I-0152-125/06 z dnia 29 września 2006 r., OR.I-0152-131/06 z dnia 24 października 2006 r., OR.I-0152-20/07 z dnia 26 stycznia 2007 r., OR.I-0152-44/07 z dnia 21 marca 2007 r., OR.I-0152-47/07 z dnia 30 marca 2007 r., OR.I-0152-77/07 z dnia 30 maja 2007 r., OR.I-0152-126/07 z dnia 18 września 2007 r., OR.I-0152-142/07 z dnia 30 października 2007 r., OR.I-0152-148/07 z dnia 9 listopada 2007 r., OR.I-0152-186/08 z dnia 31 stycznia 2008 r., OR.I-0152-194/08 z dnia 25 lutego 2008 r., OR.I-0152-208/08 z dnia 18 marca 2008 r., OR.I-0152-219/08 z dnia 17 kwietnia 2008 r., OR.I-0152-238/08 z dnia 30 maja 2008 r., OR.I-0152-263/08 z dnia 22 lipca 2008 r., OR.I-0152-323/08 z dnia 31 października 2008 r., OR.I-0152-334/08 z dnia 27 listopada 2008 r., OR.I-0152-419/09 z dnia 1 kwietnia 2009 r., OR.I-0152-438/09 z dnia 7 maja 2009 r., OR.I-0152-488/09 z dnia 12 sierpnia 2009 r., OR.I-0152-514/09 z dnia 14 października 2009 r., OR.I-0152-550/09 z dnia 17 grudnia 2009 r., OR.I-0152-560/10 z dnia 15 stycznia 2010 r., OR.I-0152-564/10 z dnia 27 stycznia 2010 r., OR.I-0152-608/10 z dnia 1 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-621/10 z dnia 30 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-646/10 z dnia 30 czerwca 2010 r., OR.I-0152-699/10 z dnia 29 października 2010 r., OR.I-0152-1/10 z dnia 9 grudnia 2010 r., OR.I-0152-13/10 z dnia 29 grudnia 2010 r., OR.I-0152-36/11 z dnia 28 stycznia 2011 r., OR.I-0152-52/11 z dnia 10 marca 2011 r., OR.I-0152-63/11 z dnia 12 kwietnia 2011 r., OR.I-0152-74/11 z dnia 10 maja 2011 r., OR.I-0152-76/11 z dnia 13 maja 2011 r., OR.I-0152-86/11 z dnia 31 maja 2011 r., OR-I.120.1.7.2011 z dnia 15 lipca 2011 r., OR.I.120.1.11.2011 z dnia 1 sierpnia 2011 r., OR-I.120.1.20.2011 z dnia 16 sierpnia 2011 r., OR.I.120.1.36.2011 z dnia 19 września 2011 r., OR-I.120.1.53.2011 z dnia 25 października 2011 r., OR-I.120.1.60.2011 z dnia 10 listopada 2011 r., OR-I.120.1.74.2011 z dnia 30 listopada 2011 r., OR-I.120.1.95.2011 z dnia 30 grudnia 2011 r., OR-I.120.1.40.2012 z dnia 29 lutego 2012 r., OR-I.120.1.55.2012 z dnia 28 marca 2012 r., OR-I.120.1.70.2012 z dnia 11 maja 2012 r., OR-I.120.1.78.2012 z dnia 1 czerwca 2012 r., OR-I.120.1.92.2012 z dnia 10 lipca 2012 r., OR-I.120.1.96.2012 z dnia 11 lipca 2012 r., OR-I.120.1.107.2012 z dnia 8 sierpnia 2012 r., OR-I.120.1.117.2012 z dnia 25 września 2012 r., OR-I.120.1.133.2012 z dnia 29 października 2012 r., OR-I.120.1.141.2012 z dnia 30 listopada 2012 r.i OR-I.120.1.153.2012 z dnia 31 grudnia 2012 r. wprowadzam następujące zmiany:
 
 
1)    w § 22a w ust. 2 pkt 15 otrzymuje brzmienie:
 
„ 15) współpraca z Parkiem Naukowo – Technologicznym Sp. z o.o. w Opolu,”;
 
2)    § 28 otrzymuje brzmienie:
 
„ 1. Wydział Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej (Symbol ITGK) dzieli się   
   na stanowisko pracy i referaty:
1)    Infrastruktury Komunalnej,
2)    Dróg i Oświetlenia Miasta,
3)    Gospodarki Komunalnej.
2. W strukturze Wydziału działa Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu FS, który podlega bezpośrednio Pierwszemu Zastępcy Prezydenta.
3. Do zakresu działania Wydziału należy:
    1)      realizacja zadań JRP w ramach Projektu „Poprawa jakości wody w Opolu”,
2)      prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycyjnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych,
3)      prowadzenie spraw związanych z ochrona przeciwpowodziową,
4)      nadzór nad realizacją Projektu „TRIAS OPOLSKI – ochrona zbiornika wód podziemnych dla aglomeracji Opole, Prószków i Tarnów Opolski – II etap”,
5)      prowadzenie spraw wynikających z obowiązujących przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych w tym nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem cmentarzy komunalnych oraz grobami i cmentarzami wojennymi,
6)      prowadzenie spraw związanych z eksploatacją fontann na terenach zieleni publicznej,
7)      prowadzenie spraw w zakresie prawidłowego funkcjonowania Miasta w jego kluczowych obszarach:
a)       utrzymania czystości i porządku w gminie z wyłączeniem spraw dotyczących postępowania ze zwierzętami żywymi i padłymi,
b)       zarządzania ruchem na drogach publicznych,
c)       energetyki,
d)       oświetlenia Miasta,
e)       zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków,
f)        gospodarki wodami opadowymi i roztopowymi,
8)      współpraca z przedsiębiorstwami: Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o., Zakład Komunalny Sp. z o.o., Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A., Grupa Tauron Energia Pro S.A., Zakład Gazowniczy Sp. z o.o. w Opolu w zakresie planowania budowy i rozbudowy sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, gazowych i ciepłowniczych oraz gospodarki odpadami,
9)      sprawowanie nadzoru nad działalnością Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.”;
 
3)    § 29 otrzymuje brzmienie:
 
„1. Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa (Symbol OŚR) dzieli się na stanowisko pracy
      i referaty:
1)      Kształtowania i Finansowania Ochrony Środowiska,
2)      Ochrony Zasobów Naturalnych i Edukacji Ekologicznej.
2. Do zakresu działania Wydziału należy: 
1)        wykonywanie zadań i prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska i aktów wykonawczych,
2)        wykonywanie zadań i prowadzenie spraw związanych z ochroną wód na podstawie ustawy Prawo wodne i przepisów wykonawczych,
3)        wydawanie pozwoleń, zezwoleń i decyzji administracyjnych, prowadzenie rejestrów oraz prowadzenie innych spraw wynikających z zakresu ustawy o odpadach i aktów wykonawczych,
4)        sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska
i ochronie przyrody w zakresie dotyczącym właściwości Prezydenta Miasta Opola,
5)        prowadzenie spraw regulowanych przepisami o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
6)        opracowywanie i aktualizacja map akustycznych oraz programów ochrony środowiska przed hałasem, w tym koordynacja ich realizacji,
7)        opracowywanie, aktualizowanie i koordynacja realizacji programów ochrony środowiska, programów ograniczenia niskiej emisji, planów usuwania wyrobów zawierających azbest oraz opiniowanie wojewódzkich planów i programów z zakresu ochrony środowiska,
8)        wykonywanie zadań związanych z finansowaniem ochrony środowiska, w zakresie wspierania inwestycji służących ochronie środowiska realizowanych na terenie Miasta Opola,
9)        realizacja zadań wynikających z aktów prawnych dotyczących ochrony przyrody,
10)     wykonywanie zadań i prowadzenie spraw należących do właściwości powiatowej administracji geologicznej, wynikających z ustawy prawo geologiczne i górnicze,
11)     wykonywanie zadań związanych z ochroną zwierząt, w tym opracowywanie
i koordynacja realizacji programów ochrony zwierząt i przeciwdziałania bezdomności,
12)     wykonywanie zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach dotyczących postępowania ze zwierzętami żywymi i padłymi,
13)     realizacja zadań w zakresie rekultywacji terenów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
14)     prowadzenie spraw i wykonywanie zadań związanych z rybactwem śródlądowym, w tym wydawanie kart wędkarskich,
15)     realizacja zadań z zakresu ochrony zieleni i przyrody w tym nadzór nad bieżącym utrzymaniem terenów zieleni, z wyłączeniem fontann, opracowywanie koncepcji przebudowy, rozwoju i rewitalizacji terenów zieleni miejskiej, nadzór nad realizacją przedsięwzięć na terenach zieleni miejskiej, w tym uzgadnianie realizacji projektów inwestycji kolidujących z zielenią miejską,
16)     prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa, łowiectwa, ochrony zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób zakaźnych zwierząt i ochrony roślin,
17)     popularyzacja ochrony środowiska i przyrody oraz prowadzenie spraw z zakresu edukacji ekologicznej mieszkańców miasta,
18)     sprawowanie nadzoru merytorycznego nad działalnością Ogrodu Zoologicznego w Opolu,
19)     współpraca z Miejską Spółką Wodną w Opolu, w tym utrzymanie urządzeń melioracji wodnych szczegółowych w granicach Miasta Opola.”;
 
4)    w § 33:
 
a)    ust.2 otrzymuje brzmienie:
 
„ 2. Do zakresu działania Wydziału należy:
1)      realizacja zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych finansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
2)      prowadzenie spraw związanych z pokrywaniem należności mieszkaniowych żołnierzy odbywających służbę wojskową i refundacją utraconego wynagrodzenia za pracę
 w związku z powołaniem żołnierza rezerwy na ćwiczenia wojskowe,
3)      koordynacja i realizacja zadań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz przeciwdziałaniem narkomanii,
4)      prowadzenie spraw w zakresie ochrony i promocji zdrowia,
5)      prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
6)      prowadzenie wykazu dziennych opiekunów, z którymi zawarto umowę na sprawowanie opieki,
7)      sprawowanie nadzoru nad żłobkiem, klubem dziecięcym oraz dziennym opiekunem
 w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki,
8)      prowadzenie spraw związanych z repatriacją Polaków zamieszkałych na terenach byłego ZSRR,
9)      prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na prowadzenie placówki wsparcia dziennego,
10) sprawowanie nadzoru nad działalnością miejskich jednostek organizacyjnych, odpowiednio wskazanych w załączniku nr 3 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.”,
 
b)    dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
 
„ 3. W strukturze Wydziału działa Pełnomocnik ds. Zdrowia i Programów Profilaktycznych który
 podlega bezpośrednio Drugiemu Zastępcy Prezydenta. Do zadań Pełnomocnika należy:
1)        przygotowywanie materiałów do wojewódzkiego planu zabezpieczenia medycznych działań ratowniczych oraz informacji o prowadzonych przez Miasto Opole działaniach
w ramach Narodowego Programu Zdrowia,
2)        opracowywanie planów, analiz i materiałów informacyjnych dotyczących: stanu zdrowia mieszkańców Miasta Opola, organizacji i funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych
w Mieście Opolu, Strategii Profilaktyki i Promocji Zdrowia Miasta Opola, Lokalnego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego.”;
 
 
 
5)     załącznik nr 2 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
6)     załącznik nr 3 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
 
§ 2
 
Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Organizacyjnemu Urzędu Miasta Opola.
 
§ 3
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązywania od 1 stycznia 2013 r.
 
 
PREZYDENT  MIASTA
Ryszard Zembaczyński
 
 
 
 
Załączniki do pobrania: 2013-01-17 11:16:06 - Załącznik Nr 1 do zarządzenia (96.50 kB)
2013-01-17 11:17:51 - Załącznik Nr 2 do zarządzenia (157.50 kB)

Ilość odwiedzin: 1064
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wytworzyła informację: Grzegorz Marcjasz-Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
Osoba, która odpowiada za treść: Grzegorz Marcjasz-Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
Osoba, która wprowadzała dane: Renata Odelska
Data wytworzenia informacji: 2013-01-16 11:04:00
Data udostępnienia informacji: 2013-01-16 11:04:00
Data ostatniej aktualizacji: 2013-01-17 11:18:29

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner