ZARZĄDZENIE NR OR-I.120.1.5.2013
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 16 stycznia 2013 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) – ustalam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionym zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola Nr: OR.I-0152-125/06 z dnia 29 września 2006 r., OR.I-0152-131/06 z dnia 24 października 2006 r., OR.I-0152-20/07 z dnia 26 stycznia 2007 r., OR.I-0152-44/07 z dnia 21 marca 2007 r., OR.I-0152-47/07 z dnia 30 marca 2007 r., OR.I-0152-77/07 z dnia 30 maja 2007 r., OR.I-0152-126/07 z dnia 18 września 2007 r., OR.I-0152-142/07 z dnia 30 października 2007 r., OR.I-0152-148/07 z dnia 9 listopada 2007 r., OR.I-0152-186/08 z dnia 31 stycznia 2008 r., OR.I-0152-194/08 z dnia 25 lutego 2008 r., OR.I-0152-208/08 z dnia 18 marca 2008 r., OR.I-0152-219/08 z dnia 17 kwietnia 2008 r., OR.I-0152-238/08 z dnia 30 maja 2008 r., OR.I-0152-263/08 z dnia 22 lipca 2008 r., OR.I-0152-323/08 z dnia 31 października 2008 r., OR.I-0152-334/08 z dnia 27 listopada 2008 r., OR.I-0152-419/09 z dnia 1 kwietnia 2009 r., OR.I-0152-438/09 z dnia 7 maja 2009 r., OR.I-0152-488/09 z dnia 12 sierpnia 2009 r., OR.I-0152-514/09 z dnia 14 października 2009 r., OR.I-0152-550/09 z dnia 17 grudnia 2009 r., OR.I-0152-560/10 z dnia 15 stycznia 2010 r., OR.I-0152-564/10 z dnia 27 stycznia 2010 r., OR.I-0152-608/10 z dnia 1 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-621/10 z dnia 30 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-646/10 z dnia 30 czerwca 2010 r., OR.I-0152-699/10 z dnia 29 października 2010 r., OR.I-0152-1/10 z dnia 9 grudnia 2010 r., OR.I-0152-13/10 z dnia 29 grudnia 2010 r., OR.I-0152-36/11 z dnia 28 stycznia 2011 r., OR.I-0152-52/11 z dnia 10 marca 2011 r., OR.I-0152-63/11 z dnia 12 kwietnia 2011 r., OR.I-0152-74/11 z dnia 10 maja 2011 r., OR.I-0152-76/11 z dnia 13 maja 2011 r., OR.I-0152-86/11 z dnia 31 maja 2011 r., OR-I.120.1.7.2011 z dnia 15 lipca 2011 r., OR.I.120.1.11.2011 z dnia 1 sierpnia 2011 r., OR-I.120.1.20.2011 z dnia 16 sierpnia 2011 r., OR.I.120.1.36.2011 z dnia 19 września 2011 r., OR-I.120.1.53.2011 z dnia 25 października 2011 r., OR-I.120.1.60.2011 z dnia 10 listopada 2011 r., OR-I.120.1.74.2011 z dnia 30 listopada 2011 r., OR-I.120.1.95.2011 z dnia 30 grudnia 2011 r., OR-I.120.1.40.2012 z dnia 29 lutego 2012 r., OR-I.120.1.55.2012 z dnia 28 marca 2012 r., OR-I.120.1.70.2012 z dnia 11 maja 2012 r., OR-I.120.1.78.2012 z dnia 1 czerwca 2012 r., OR-I.120.1.92.2012 z dnia 10 lipca 2012 r., OR-I.120.1.96.2012 z dnia 11 lipca 2012 r., OR-I.120.1.107.2012 z dnia 8 sierpnia 2012 r., OR-I.120.1.117.2012 z dnia 25 września 2012 r., OR-I.120.1.133.2012 z dnia 29 października 2012 r., OR-I.120.1.141.2012 z dnia 30 listopada 2012 r.i OR-I.120.1.153.2012 z dnia 31 grudnia 2012 r. wprowadzam następujące zmiany:
1) w § 22a w ust. 2 pkt 15 otrzymuje brzmienie:
„ 15) współpraca z Parkiem Naukowo – Technologicznym Sp. z o.o. w Opolu,”;
2) § 28 otrzymuje brzmienie:
„ 1. Wydział Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej (Symbol ITGK) dzieli się
na stanowisko pracy i referaty:
1) Infrastruktury Komunalnej,
2) Dróg i Oświetlenia Miasta,
3) Gospodarki Komunalnej.
2. W strukturze Wydziału działa Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu FS, który podlega bezpośrednio Pierwszemu Zastępcy Prezydenta.
3. Do zakresu działania Wydziału należy:
1) realizacja zadań JRP w ramach Projektu „Poprawa jakości wody w Opolu”,
2) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycyjnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych,
3) prowadzenie spraw związanych z ochrona przeciwpowodziową,
4) nadzór nad realizacją Projektu „TRIAS OPOLSKI – ochrona zbiornika wód podziemnych dla aglomeracji Opole, Prószków i Tarnów Opolski – II etap”,
5) prowadzenie spraw wynikających z obowiązujących przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych w tym nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem cmentarzy komunalnych oraz grobami i cmentarzami wojennymi,
6) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją fontann na terenach zieleni publicznej,
7) prowadzenie spraw w zakresie prawidłowego funkcjonowania Miasta w jego kluczowych obszarach:
a) utrzymania czystości i porządku w gminie z wyłączeniem spraw dotyczących postępowania ze zwierzętami żywymi i padłymi,
b) zarządzania ruchem na drogach publicznych,
c) energetyki,
d) oświetlenia Miasta,
e) zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków,
f) gospodarki wodami opadowymi i roztopowymi,
8) współpraca z przedsiębiorstwami: Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o., Zakład Komunalny Sp. z o.o., Energetyka Cieplna Opolszczyzny S.A., Grupa Tauron Energia Pro S.A., Zakład Gazowniczy Sp. z o.o. w Opolu w zakresie planowania budowy i rozbudowy sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, gazowych i ciepłowniczych oraz gospodarki odpadami,
9) sprawowanie nadzoru nad działalnością Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu.”;
3) § 29 otrzymuje brzmienie:
„1. Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa (Symbol OŚR) dzieli się na stanowisko pracy
i referaty:
1) Kształtowania i Finansowania Ochrony Środowiska,
2) Ochrony Zasobów Naturalnych i Edukacji Ekologicznej.
2. Do zakresu działania Wydziału należy:
1) wykonywanie zadań i prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska i aktów wykonawczych,
2) wykonywanie zadań i prowadzenie spraw związanych z ochroną wód na podstawie ustawy Prawo wodne i przepisów wykonawczych,
3) wydawanie pozwoleń, zezwoleń i decyzji administracyjnych, prowadzenie rejestrów oraz prowadzenie innych spraw wynikających z zakresu ustawy o odpadach i aktów wykonawczych,
4) sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska
i ochronie przyrody w zakresie dotyczącym właściwości Prezydenta Miasta Opola,
5) prowadzenie spraw regulowanych przepisami o udostępnianiu informacji o środowisku
i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
6) opracowywanie i aktualizacja map akustycznych oraz programów ochrony środowiska przed hałasem, w tym koordynacja ich realizacji,
7) opracowywanie, aktualizowanie i koordynacja realizacji programów ochrony środowiska, programów ograniczenia niskiej emisji, planów usuwania wyrobów zawierających azbest oraz opiniowanie wojewódzkich planów i programów z zakresu ochrony środowiska,
8) wykonywanie zadań związanych z finansowaniem ochrony środowiska, w zakresie wspierania inwestycji służących ochronie środowiska realizowanych na terenie Miasta Opola,
9) realizacja zadań wynikających z aktów prawnych dotyczących ochrony przyrody,
10) wykonywanie zadań i prowadzenie spraw należących do właściwości powiatowej administracji geologicznej, wynikających z ustawy prawo geologiczne i górnicze,
11) wykonywanie zadań związanych z ochroną zwierząt, w tym opracowywanie
i koordynacja realizacji programów ochrony zwierząt i przeciwdziałania bezdomności,
12) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach dotyczących postępowania ze zwierzętami żywymi i padłymi,
13) realizacja zadań w zakresie rekultywacji terenów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
14) prowadzenie spraw i wykonywanie zadań związanych z rybactwem śródlądowym, w tym wydawanie kart wędkarskich,
15) realizacja zadań z zakresu ochrony zieleni i przyrody w tym nadzór nad bieżącym utrzymaniem terenów zieleni, z wyłączeniem fontann, opracowywanie koncepcji przebudowy, rozwoju i rewitalizacji terenów zieleni miejskiej, nadzór nad realizacją przedsięwzięć na terenach zieleni miejskiej, w tym uzgadnianie realizacji projektów inwestycji kolidujących z zielenią miejską,
16) prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa, łowiectwa, ochrony zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób zakaźnych zwierząt i ochrony roślin,
17) popularyzacja ochrony środowiska i przyrody oraz prowadzenie spraw z zakresu edukacji ekologicznej mieszkańców miasta,
18) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad działalnością Ogrodu Zoologicznego w Opolu,
19) współpraca z Miejską Spółką Wodną w Opolu, w tym utrzymanie urządzeń melioracji wodnych szczegółowych w granicach Miasta Opola.”;
4) w § 33:
a) ust.2 otrzymuje brzmienie:
„ 2. Do zakresu działania Wydziału należy:
1) realizacja zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych finansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
2) prowadzenie spraw związanych z pokrywaniem należności mieszkaniowych żołnierzy odbywających służbę wojskową i refundacją utraconego wynagrodzenia za pracę
w związku z powołaniem żołnierza rezerwy na ćwiczenia wojskowe,
3) koordynacja i realizacja zadań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz przeciwdziałaniem narkomanii,
4) prowadzenie spraw w zakresie ochrony i promocji zdrowia,
5) prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
6) prowadzenie wykazu dziennych opiekunów, z którymi zawarto umowę na sprawowanie opieki,
7) sprawowanie nadzoru nad żłobkiem, klubem dziecięcym oraz dziennym opiekunem
w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki,
8) prowadzenie spraw związanych z repatriacją Polaków zamieszkałych na terenach byłego ZSRR,
9) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na prowadzenie placówki wsparcia dziennego,
10) sprawowanie nadzoru nad działalnością miejskich jednostek organizacyjnych, odpowiednio wskazanych w załączniku nr 3 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.”,
b) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„ 3. W strukturze Wydziału działa Pełnomocnik ds. Zdrowia i Programów Profilaktycznych który
podlega bezpośrednio Drugiemu Zastępcy Prezydenta. Do zadań Pełnomocnika należy:
1) przygotowywanie materiałów do wojewódzkiego planu zabezpieczenia medycznych działań ratowniczych oraz informacji o prowadzonych przez Miasto Opole działaniach
w ramach Narodowego Programu Zdrowia,
2) opracowywanie planów, analiz i materiałów informacyjnych dotyczących: stanu zdrowia mieszkańców Miasta Opola, organizacji i funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych
w Mieście Opolu, Strategii Profilaktyki i Promocji Zdrowia Miasta Opola, Lokalnego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego.”;
5) załącznik nr 2 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
6) załącznik nr 3 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Organizacyjnemu Urzędu Miasta Opola.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązywania od 1 stycznia 2013 r.
PREZYDENT MIASTA
Ryszard Zembaczyński