ZARZĄDZENIE NR OR-I.120.1.140.2013
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 31 grudnia 2013 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola
Na podstawie art.1042 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( Dz. U.z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.) - po uzgodnieniu ze Związkami Zawodowymi – postanawiam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Pracy stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr OR-I.120.1.25 .2011 Prezydenta Miasta Opola z dnia 22 sierpnia 2011 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Pracy w Urzędzie Miasta Opola, zmienionym Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.33.2012 Prezydenta Miasta Opola z dnia 15 lutego 2012 r., Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.79 .2012 Prezydenta Miasta Opola z dnia 4 czerwca 2012 r., Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.32.2013 Prezydenta Miasta Opola z dnia 13 marca 2013 r. oraz Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.77.2013 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 czerwca 2013 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 24 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Pracownik może być zwolniony od pracy na czas niezbędny do załatwienia ważnych spraw osobistych lub rodzinnych, które wymagają załatwienia w godzinach pracy. Zwolnienia udziela pracownikowi na jego pisemny wniosek kierownik komórki organizacyjnej. Odpracowanie zwolnienia od pracy nie może naruszać w każdej dobie prawa do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku, a każdym tygodniu prawa do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku”;
2) § 45 otrzymuje brzmienie:
„§ 45
1. Pracownicy Urzędu, poza wskazanymi w ust. 2, 3, 4, 5, 6, 8 i 9 świadczą pracę od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530. Sobota jest dniem wolnym od pracy.
2. Pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego pracują, z wyjątkiem określonym w ust. 3, od poniedziałku do soboty w godzinach od 730 do 1530. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego sporządza harmonogram czasu pracy pracowników Urzędu Stanu Cywilnego określający dni wolne od pracy wynikające z przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy w innych dniach tygodnia niż sobota i podaje go do wiadomości pracownikom co najmniej na
1 tydzień przed rozpoczęciem pracy w okresie na który został sporządzony; drugi egzemplarz harmonogramu, który zawiera podpisy pracowników potwierdzające zapoznanie się z jego treścią ,składa w Referacie Kadr.
3. Pracownicy Wydziałów: Komunikacji i Spraw Obywatelskich (z wyłączeniem Referatu Działalności Gospodarczej), oraz pracownik Urzędu Stanu Cywilnego, który realizuje zadania dotyczące potwierdzania załączników do wniosków dowodowych, pracują w systemie równoważnego czasu pracy. W poniedziałki pracownicy ci wykonują pracę w godzinach od 730 do 1730, a w pozostałych dniach tygodnia zgodnie z ustalonym przez kierowników komórek harmonogramem czasu pracy. Kierownicy komórek organizacyjnych Wydziałów: Komunikacji i Spraw Obywatelskich, oraz Urzędu Stanu Cywilnego sporządzają w dwóch egzemplarzach harmonogram czasu pracy i podają go do wiadomości pracownikom co najmniej na 1 tydzień przed rozpoczęciem pracy w okresie na który został sporządzony; drugi egzemplarz harmonogramu, który zawiera podpisy pracowników potwierdzające zapoznanie się z jego treścią, składają w Referacie Kadr.
4. Pracownicy Miejskiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności pracują w systemie równoważnego czasu pracy. Przewodniczący/a Miejskiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności sporządza w dwóch egzemplarzach harmonogram czasu pracy i podaje go do wiadomości pracownikom co najmniej na 1 tydzień przed rozpoczęciem pracy w okresie na który został sporządzony; drugi egzemplarz harmonogramu, który zawiera podpisy pracowników potwierdzające zapoznanie się z jego treścią, składa w Referacie Kadr.
5. Pracownicy Biura Rady Miasta, Biura Promocji i Współpracy Międzynarodowej oraz Wydziału Informatyki pracują w systemie równoważnego czasu pracy. Kierownicy tych komórek organizacyjnych sporządzają w dwóch egzemplarzach harmonogram czasu pracy i podają go do wiadomości pracownikom co najmniej na 1 tydzień przed rozpoczęciem pracy w okresie na który został sporządzony; drugi egzemplarz harmonogramu, który zawiera podpisy pracowników potwierdzające zapoznanie się z jego treścią, składają w Referacie Kadr.
6. Pracownicy Miejskiej Informacji Turystycznej, w okresie od stycznia do kwietnia i od października do grudnia pracują od poniedziałku do soboty w godzinach od 900 do 1700 , w okresie od maja do września - od poniedziałku do piątku w godzinach od 900 do 1800 , a w soboty od 900 do 1700. Szczegółowy harmonogram pracy pracowników Miejskiej Informacji Turystycznej określający czas pracy w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, z uwzględnieniem dobowych i tygodniowych norm odpoczynku, kierownik komórki organizacyjnej sporządza i podaje do wiadomości pracowników co najmniej na 1 tydzień przed rozpoczęciem pracy w okresie na który został sporządzony; drugi egzemplarz harmonogramu, który zawiera podpisy pracowników potwierdzające zapoznanie się z jego treścią, składa w Referacie Kadr.
7. Godziny pracy Radców Prawnych w siedzibie pracodawcy określane są w rozkładach czasu pracy indywidualnie dla każdego pracownika.
8. Pracownicy obsługi – sprzątaczki pracują w następujących rozkładach czasu pracy:
1) od poniedziałku do piątku w godzinach od 600 do 1400,
2) od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530,
3) od poniedziałku do czwartku w godzinach od 600 do 1400 i soboty w godzinach od 900 do 1700 .
Naczelnik Wydziału Administracyjno-Gospodarczego składa w Referacie Kadr wykaz pracowników wykonujących pracę w poszczególnych rozkładach czasu pracy. W przypadku zmiany w wykazie osób wykonujących pracę według ww. rozkładów czasu pracy Naczelnik Wydziału Administracyjno-Gospodarczego składa w Referacie Kadr nowy wykaz i podaje go do wiadomości pracowników co najmniej na 1 tydzień przed końcem miesiąca poprzedzającego zmiany.
9. Pracownicy Wydziału Organizacyjnego, zatrudnieni na stanowiskach kierowców samochodów osobowych, pracują wg indywidualnego rozkładu czasu pracy, ustalonego przez pracodawcę, zgodnie z przepisami ustawy o czasie pracy kierowców. Kierowcy rozpoczynają pracę między godziną 400, a 1100. Praca od momentu jej rozpoczęcia wykonywana jest przez osiem kolejnych godzin.
10. Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy obniża się wymiar czasu pracy proporcjonalnie do wymiaru zatrudnienia.
11. Harmonogram czasu pracy, w tym godziny rozpoczynania i kończenia pracy, pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy ustala Kierownik Urzędu.
12. W uzasadnionych przypadkach, na pisemny wniosek pracownika, Kierownik Urzędu może ustalić pracownikowi indywidualny rozkład czasu pracy.
13. Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w innym dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy pracownika o 8 godzin.
14. Wymiar czasu pracy dla okresów rozliczeniowych na każdy rok kalendarzowy określa Kierownik Urzędu”;
3) Załącznik do Regulaminu Pracy otrzymuje brzmienie jak w załączeniu do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Wykonanie Zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Opola i opublikowanie w intranecie.
Pierwszy Zastępca Prezydenta Miasta
Krzysztof Kawałko