Zrządzenie Nr OR-I.120.1.90.2013
Prezydenta Miasta Opola
z dnia 13 sierpnia 2013 r.
w sprawie wprowadzenia procedury wydawania decyzji stwierdzających wygaśnięcie zobowiązania podatkowego w związku z przeniesieniem własności rzeczy lub praw majątkowych
Na podstawie § 5 pkt 7 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr OR.I.-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola z późn. zm. zarządzam co następuje:
§ 1
Wprowadza się procedurę w sprawie wydawania decyzji stwierdzających wygaśnięcie zobowiązania podatkowego poprzez przeniesienie własności rzeczy lub praw majątkowych na rzecz gminy w zamian za zaległości podatkowe z tytułu podatków stanowiących dochód jednostki samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 66 Ordynacji podatkowej.
§ 2
Wygaśnięcie zaległości podatkowej w drodze przeniesienia własności rzeczy i praw majątkowych stwierdzane jest decyzją organu podatkowego – Prezydenta Miasta Opola, która określa wysokość zaległości podatkowej podlegającej wygaśnięciu.
§ 3
W celu wydania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie zobowiązania podatkowego, komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie procedury przeniesienia własności rzeczy lub praw majątkowych obowiązana jest przekazać do Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych następujące dokumenty:
1) uwierzytelnioną kopię wniosku podatnika o przeniesienie własności rzeczy w zamian za zaległości podatkowe. Wniosek podatnika winien odpowiadać ogólnym wymogom podań uregulowanym w art. 168 Ordynacji podatkowej,
2) uwierzytelnioną kopię umowy zawartej w formie pisemnej pomiędzy prezydentem miasta a podatnikiem, a w razie gdy dla jej ważności wymagana jest forma szczególna, co występuje przy nieruchomościach – uwierzytelnioną kopię aktu notarialnego,
3) pisemną informację potwierdzającą wysokość zaległości podatkowej, która ulega wygaśnięciu, przy czym wysokość zaległości winna być potwierdzona na dzień sporządzenia umowy o przeniesienie własności rzeczy (praw).
§ 4
Wskazane w niniejszym zarządzeniu dokumenty winny być dostarczone do Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych niezwłocznie po podpisaniu umowy o przeniesienie własności rzeczy (praw), tj. w terminie do 3 dni.
§ 5
Po otrzymaniu wymienionych w niniejszym zarządzeniu dokumentów organ podatkowy (Referat Wymiaru Podatków w Wydziale Podatków i Opłat Lokalnych) niezwłocznie wydaje decyzję stwierdzającą wygaśnięcie zobowiązania podatkowego. W decyzji tej określa się wysokość zaległości, która uległa wygaśnięciu, przy czym musi być ona zgodna z wysokością zaległości określonej w umowie zawartej pomiędzy prezydentem miasta a podatnikiem.
§ 6
Wykonanie zarządzenia powierza się Wydziałowi Podatków i Opłat Lokalnych.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Pierwszy Zastępca Prezydenta Miasta
Krzysztof Kawałko