logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zarządzenia:
120.1/OR-I.120.1.76.2016 - OBOWIĄZUJĄCE/16 z dnia 2016-06-29
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.

ZARZĄDZENIE NR OR-I.120.1.76.2016
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 29 czerwca 2016 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 r. poz. 446) – ustalam, co następuje:

§ 1

W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionym zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola Nr: OR.I-0152-125/06 z dnia 29 września 2006 r., OR.I-0152-131/06 z dnia 24 października 2006 r.,OR.I-0152-20/07 z dnia 26 stycznia 2007 r., OR.I-0152-44/07 z dnia 21 marca 2007 r., OR.I-0152-47/07 z dnia 30 marca 2007 r., OR.I-0152-77/07 z dnia 30 maja 2007 r., OR.I-152-126/07 z dnia 18 września 2007 r., OR.I-0152-142/07 z dnia 30 października 2007 r., OR.I-0152-148/07 z dnia 9 listopada 2007 r., OR.I-0152-186/08 z dnia 31 stycznia 2008 r., OR.I-0152-194/08 z dnia 25 lutego 2008 r., OR.I-0152-208/08 z dnia 18 marca 2008 r., OR.I-0152-219/08 z dnia 17 kwietnia 2008 r., OR.I-0152-238/08 z dnia 30 maja 2008 r., OR.I-0152-263/08 z dnia 22 lipca 2008 r., OR.I-0152-323/08 z dnia 31 października 2008 r., OR.I-0152-334/08 z dnia 27 listopada 2008 r., OR.I-0152-419/09 z dnia 1 kwietnia 2009 r., OR.I-0152-438/09 z dnia 7 maja 2009 r., OR.I-0152-488/09 z dnia 12 sierpnia 2009 r., OR.I-0152-514/09 z dnia 14 października 2009 r., OR.I-0152-550/09 z dnia 17 grudnia 2009 r., OR.I-0152-560/10 z dnia 15 stycznia 2010 r., OR.I-0152-564/10 z dnia 27 stycznia 2010 r., OR.I-0152-608/10 z dnia 1 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-621/10 z dnia 30 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-646/10 z dnia 30 czerwca 2010 r., OR.I-0152-699/10 z dnia 29 października 2010 r., OR.I-0152-1/10 z dnia 9 grudnia 2010 r., OR.I-0152-13/10 z dnia 29 grudnia 2010 r., OR.I-0152-36/11 z dnia 28 stycznia 2011 r., OR.I-0152-52/11 z dnia 10 marca 2011 r., OR.I-0152-63/11 z dnia 12 kwietnia 2011 r., OR.I-0152-74/11 z dnia 10 maja 2011 r., OR.I-0152-76/11 z dnia 13 maja 2011 r., OR.I-0152-86/11 z dnia 31 maja 2011 r., OR-I.120.1.7.2011 z dnia 15 lipca 2011 r., OR.I.120.1.11.2011 z dnia 1 sierpnia 2011 r., OR-I.120.1.20.2011 z dnia 16 sierpnia 2011 r., OR.I.120.1.36.2011 z dnia 19 września 2011 r., OR-I.120.1.53.2011 z dnia 25 października 2011 r., OR-I.120.1.60.2011 z dnia 10 listopada 2011 r., OR-I.120.1.74.2011 z dnia 30 listopada 2011 r., OR-I.120.1.95.2011 z dnia 30 grudnia 2011 r., OR-I.120.1.40.2012 z dnia 29 lutego 2012 r., OR-I.120.1.55.2012 z dnia 28 marca 2012 r., OR-I.120.1.70.2012 z dnia 11 maja 2012 r., OR-I.120.1.78.2012 z dnia 1 czerwca 2012 r., OR-I.120.1.92.2012 z dnia 10 lipca 2012 r.,OR-I.120.1.96.2012 z dnia 11 lipca 2012 r., OR-I.120.1.107.2012 z dnia 8 sierpnia 2012 r., OR-I.120.1.117.2012 z dnia 25 września 2012 r., OR-I.120.1.133.2012 z dnia 29 października 2012 r., OR-I.120.1.141.2012 z dnia 30 listopada 2012 r., OR-I.120.1.153.2012 z dnia 31 grudnia 2012 r., OR-I.120.1.5.2013 z dnia 16 stycznia 2013 r., OR-I.120.1.25.2013 z dnia 28 lutego 2013 r., OR-I.120.1.37.2013 z dnia 29 marca 2013 r., OR-I.120.1.63.2013 z dnia 28 maja 2013 r., OR-I.120.1.84.2013 z dnia 19 lipca 2013 r., OR-I.120.1.96.2013 z dnia 27 września 2013 r., OR-I.120.1.106.2013 z dnia 15 października 2013 r., OR-I.120.1.112.2013 z dnia 30 października 2013 r., OR-I.120.1.116.2013 z dnia 6 listopada 2013 r., OR-I.120.1.125.2013 z dnia 29 listopada 2013 r., OR-I.120.1.131.2013 z dnia 11 grudnia 2013 r., OR-I.120.1.137.2013 z dnia 30 grudnia 2013 r., OR-I.120.1.5.2014 z dnia 13 stycznia 2014 r., OR-I.120.1.12.2014 z dnia 29 stycznia 2014 r., OR-I.120.1.19.2014 z dnia 19 lutego 2014 r., OR-I.120.1.27.2014 z dnia 27 marca 2014 r., OR-I.120.1.47.2014 z dnia 28 maja 2014 r., OR-I.120.1.68.2014 z dnia 27 czerwca 2014 r.,OR-I.120.1.98.2014 z dnia 1 października 2014 r., OR-I.120.1.119.2014 z dnia 26 listopada 2014 r., OR-I.120.1.124.2014 z dnia 5 grudnia 2014 r., OR-I.120.1.134.2014 z dnia 23 grudnia 2014 r., OR-I.120.1.26.2015 z dnia 6 marca 2015 r., OR-I.120.1.31.2015 z dnia 23 marca 2015 r., OR-I.120.1.34.2015 z dnia 31 marca 2015 r., OR-I.120.1.51.2015 z dnia 28 maja 2015 r., OR-I.120.1.69.2015 z dnia 25 sierpnia 2015 r., OR-I.120.1.73.2015 z dnia 30 września 2015 r., OR-I.120.1.88.2015 z dnia 30 października 2015 r., OR-I.120.1.101.2015 z  dnia 11 grudnia 2015 r., OR-I.120.1.5.2016 z dnia 13 stycznia 2016 r., OR-I.120.1.9.2016 z dnia 21 stycznia 2016 r., OR-I.120.1.28.2016 z dnia 7 marca 2016 r., OR-I.120.1.36.2016 z dnia 21 marca 2016 r., OR-I.120.1.41.2016 z dnia 24 marca 2016 r., OR-I.120.1.46.2016 z dnia 31 marca 2016 r. i OR-I.120.1.66.2016 z dnia 13 czerwca 2016 r. wprowadzam następujące zmiany:

1) § 8 otrzymuje brzmienie:

㤠8

1.    Skarbnik Miasta organizuje i nadzoruje opracowywanie projektu budżetu, zapewnia prawidłową jego realizację i czuwa nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej.
2.    Do zadań Skarbnika Miasta w szczególności należy:
1)    prowadzenie gospodarki finansowej Miasta polegającej zwłaszcza na wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi i zapewnianiu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Miasto,
2)    analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Miasta,
3)    dokonywanie kontroli finansowych, ustalanie obiegu dokumentów finansowych,
4)    prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający ochronę mienia będącego w posiadaniu Miasta oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,
5)    udzielanie kontrasygnaty oraz informowanie Rady o odmowie złożenia kontrasygnaty,
6)    ścisła współpraca z Pełnomocnikiem ds. Realizacji Projektu FS w zakresie spraw finansowo - księgowych związanych z realizacją Projektu pn. „Poprawa jakości wody w Opolu” finansowanego ze środków FS.”;

2) § 41 otrzymuje brzmienie:

㤠41

1.    Wydział Finansowo – Księgowy (Symbol FK) dzieli się na referaty:
1)    Księgowości Dochodów Budżetowych,
2)    Księgowości Wydatków Budżetowych,
3)    Rozliczeń Budżetowych,
4)    Księgowości Organu,
5)    Księgowości Podatkowej,
6)    Księgowości Opłaty za Gospodarowanie Odpadami Komunalnymi.
2.    Do zakresu działania Wydziału należy:
1)    obsługa finansowo – księgowa budżetu,
2)    obsługa finansowo – księgowa Urzędu w zakresie środków własnych, dotacji, środków unijnych i innych źródeł finansowania, dochodów i wydatków, w tym księgowości podatków i opłat lokalnych,
3)    prowadzenie gospodarki kasowej Urzędu,
4)    rejestracja umów zawartych przez Miasto Opole,
5)    uczestnictwo w procesie udzielania ulg i zwolnień w formie umorzeń, odraczania terminów płatności oraz rozkładania na raty należności budżetowych, co do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa,
6)    windykacja należności z tytułu dochodów gminy i Skarbu Państwa,
7)    prowadzenie ewidencji: sprzedaży i zakupu do celów podatku VAT oraz środków trwałych,
8)    prowadzenie sprawozdawczości:
a) finansowej, w tym przyjmowanie i sprawdzanie jednostkowych bilansów miejskich jednostek organizacyjnych i sporządzanie bilansów łącznych oraz bilansu skonsolidowanego gminy,
b)    budżetowej, w tym sporządzanie i przekazywanie sprawozdań w zakresie Urzędu Miasta i budżetu,
c)    statystycznej w zakresie wynikającym z ewidencji księgowej.”;


3) § 42 otrzymuje brzmienie:

㤠42
1. Wydział Promocji (Symbol PRO) dzieli się na stanowiska pracy.
2. Do zakresu działania Wydziału należy:
1) inicjowanie, organizowanie i prowadzenie działań związanych z promocją Miasta we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu, instytucjami zewnętrznymi zagranicznymi, krajowymi i lokalnymi,
2) uczestniczenie w imprezach o charakterze promocyjnym, takich jak wystawy, targi, misje gospodarcze, spotkania itp.,
3) opracowywanie programów promocji Miasta na podstawie działań prowadzonych przez Prezydenta
i komórki organizacyjne Urzędu, ze szczególnym uwzględnieniem realizowanych inwestycji miejskich,
4) opracowywanie, nadzór i koordynacja kampanii wizerunkowych Miasta,
5) zarządzanie działalnością marketingową Miasta w kraju i za granicą, w tym działalnością wydawniczą,
6) promocja walorów turystycznych Miasta,
7) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu przy promowaniu Miasta w kontaktach z podmiotami krajowymi,
8) koordynowanie polityki informacyjnej Miasta,
9) realizacja zadań związanych z przynależnością Miasta do związków i stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego i innych stowarzyszeń,
10) obsługa serwisów informacyjnych Urzędu, współpraca z serwisami społecznościowymi, obsługa audiowizualna serwisów miejskich, redagowanie informacji do serwisów.”;


4) § 51b otrzymuje brzmienie:

㤠51b

1.    Centrum Dialogu Obywatelskiego (Symbol CDO) dzieli się na stanowiska pracy.
2.    W ramach Centrum działa Miejskie Centrum Organizacji Pozarządowych.
3.    Do zakresu działania Centrum należy:
1)  koordynacja współpracy z organizacjami pozarządowymi i realizacja programu współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami,
2)    organizacja prac i obsługa Opolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego,
3)  zamieszczanie informacji dot. organizacji pozarządowych w Biuletynie Informacji Publicznej oraz aktualizowanie serwisu internetowego dla organizacji pozarządowych,
4)    wspieranie organizacji pozarządowych w ich działalności, w szczególności poprzez organizację szkoleń, konsultacji, wsparcie informacyjne i doradcze, współorganizowanie imprez, edukację oraz udostępnianie bazy lokalowo – technicznej,
5)    prowadzenie nadzoru nad stowarzyszeniami, mającymi siedzibę w Opolu, działającymi w oparciu o ustawę Prawo o stowarzyszeniach (z wyłączeniem stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego, stowarzyszeń kultury fizycznej i uczniowskich klubów sportowych) oraz nad fundacjami mającymi siedzibę w Opolu, działającymi w oparciu o ustawę o fundacjach,
6)   realizacja programu współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami w zakresie ujętych w nim zadań Centrum,
7)    realizacja otwartych konkursów ofert z wyłączeniem konkursów z obszaru wspierania  upowszechniania kultury fizycznej,
8)    realizacja zadań z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej realizowanej przez organizacje pozarządowe,
9)   wsparcie organizacji pozarządowych w pozyskiwaniu środków na finansowanie wkładów własnych do projektów,
10)    realizacja inicjatyw lokalnych, w ramach ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
11)    realizacja zadań związanych z przygotowaniem Budżetu Obywatelskiego.”;


5) załącznik nr 2 do Regulaminu organizacyjnego otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Organizacyjnemu Urzędu Miasta Opola.


§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Prezydent Miasta
Arkadiusz Wiśniewski

Załączniki do pobrania: 2016-06-29 14:55:13 - Załącznik do Zarządzenia Nr Or-I.120.1.76.2016 (88.00 kB)

Ilość odwiedzin: 681
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wytworzyła informację: Grzegorz Marcjasz - Sekretarz Miasta Opola
Osoba, która odpowiada za treść: Grzegorz Marcjasz - Sekretarz Miasta Opola
Osoba, która wprowadzała dane: Joanna Kaleta
Data wytworzenia informacji: 2016-06-29 14:45:05
Data udostępnienia informacji: 2016-06-29 14:45:05
Data ostatniej aktualizacji: 2016-06-29 14:55:29

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner