logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

ZARZĄDZENIE NR OR.I– 0151-402/2005

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

z dnia 18 lipca 2005 r.



w sprawie procedury postępowania przy udzielaniu ulg podatkowych



Na podstawie art. 13 § 1 ust. 1, art. 48, art. 67 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60), art. 18 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203 poz. 1966) zarządzam, co następuje:


§ 1


Wprowadzam następujący zakres przedmiotowy zarządzenia:

1. podatek od nieruchomości dla przedsiębiorców i osób fizycznych,

2. podatek od środków transportowych dla przedsiębiorców i osób fizycznych,

3. podatek od posiadania psów dla osób fizycznych,

4. opłata targowa dla przedsiębiorców i osób fizycznych,

5. podatek rolny dla przedsiębiorców i osób fizycznych,

6. podatek leśny dla przedsiębiorców i osób fizycznych,

7. opłata skarbowa dla przedsiębiorców i osób fizycznych,

8. podatek z tytułu karty podatkowej dla osób fizycznych,

9. podatek od spadków i darowizn dla osób fizycznych,

10. podatek od czynności cywilnoprawnych.


Procedurą są objęte czynności umarzania należności głównych, odsetek od nieterminowych płatności podatku oraz opłaty prolongacyjnej, odraczania terminów płatności, rozkładania na raty płatności.


§ 2

Przy realizacji procedury należy bezwzględnie przestrzegać terminy wynikające z przepisów Ordynacji podatkowej.

§ 3


Ustala się następujący tryb postępowania przy udzielaniu ulg podatkowych w formie umorzeń, odraczania terminów płatności oraz rozkładania na raty zobowiązań podatkowych:

  1. dla przedsiębiorców – tj. osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych, w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej, które zawodowo, we własnym imieniu podejmują i wykonują działalność gospodarczą, a także wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej:

a) wszczęcie postępowania podatkowgo następuje:

- na wniosek podatnika

- z urzędu,

b) wniosek podatnika kierowany jest do Wydziału Budżetu – Referatu Wymiaru Podatków w celu zebrania dokumentacji o sytuacji finansowej podatnika lub innych ważnych okolicznościach mających wpływ na rozpatrzenie wniosku,

c) Referat Wymiaru Podatków informuje podatnika o wszczęciu postępowania podatkowego w przypadku wszczęcia postępowania z urzędu,

d) w toku postępowania są gromadzone i analizowane następujące dowody:

sprawozdania finansowe za ostatnie dwa lata działalności poprzedzające rok w którym podatnik zwraca się z wnioskiem, sprawozdania F – 01 lub F – 02 za miesiące bezpośrednio poprzedzające złożenie wniosku, podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej podatnika może być również przedłożony program naprawczy, opracowany dla potrzeb sądów, banków lub deklaracje z usyskanych dochodów składane w Urzędzie Skarbowym oraz wszelkie inne dowody świadczące o sytuacji podatnika,

e) Referat Wymiaru Podatków żąda od podatnika wnioskującego (podmiotu ubiegającego się o pomoc de minimis) przedstawienia wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy, wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w ciągu 3 ostatnich lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy. Termin określony w żądaniu nie może być krótszy niż 30 dni. Do czasu przekazania przez podatnika żądanych zaświadczeń lub informacji, pomoc nie może być udzielona.

f) w toku prowadzonego postępowania dowodowego Referat Wymiaru Podatków może zbierać wszelkie dokumenty, w tym przeprowadzać oględziny nieruchomości, dokonywać przesłuchania strony lub świadków itp.,

g) Referat Wymiaru Podatków sporządza informację z przeprowadzonej analizy ekonomicznej lub analizę innych przesłanek udzielenia ulgi,

h) wniosek wraz z pełną dokumentacją opiniuje Naczelnik Wydziału Budżetu lub Skarbnik Miasta,

i) decyzje w sprawie podejmuje Prezydent Miasta,

j) na podstawie decyzji Prezydenta Miasta Referat Wymiaru Podatków przygotowuje decyzję administarcyjną.

  1. dla osób fizycznych:

a) wszczęcie postępowania podatkowego następuje

- na wniosek podatnika

- z urzędu,

b) wniosek podatnika kierowany jest do Wydziału Budżetu – Referatu Wymiaru Podatków w celu zebrania dokumentacji określającej sytuację społeczno – ekonomiczną podatnika,

c) Referat Wymiaru Podatków informuje podatnika o wszczęciu postępowania podatkowego z urzędu, w toku postępowania są gromadzone i analizowane następujace dowody: zaświadczenia, dokumenty potwierdzające ten stan, informacje o stanie majątkowym podatnika według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do zarządzenia oraz wszelkie inne dowody świadczące o sytuacji podatnika,

d) w toku prowadzonego postępowania dowodowego Referat Wymiaru Podatków

może zbierać wszelkie dokumenty, w tym przeprowadzać oględziny nieruchomości,

dokonywać przesłuchania strony lub świadków itp.

e) Referat Wymiaru Podatków sporządza informacje z przeprowadzonej analizy ekonomicznej lub analizę innych przesłanek udzielenia ulgi,

f) wniosek wraz z pełną dokumentacją opiniuje Naczelnik Wydziału Budżetu lub Skarbnik Miasta,

g) decyzję w sprawie podejmuje Prezydent Miasta,

h) na podstawie decyzji Prezydenta Miasta Referat Wymiaru Podatków przygotowuje decyzję administracyjną.


§ 4

Realizację zarządzenia powierza się Wydziałowi Budżetu.


§ 5

Uchyla się Zarządzenie Nr OR.II.-0155-280/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 30.06.2003 r. w sprawie procedury postępowania przy udzielaniu ulg i zwolnień podatkowych.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.



Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński

Załączniki do pobrania: 2005-08-09 11:49:00 - załącznik nr 1 (23.50 kB)

Ilość odwiedzin: 2547
Nazwa dokumentu: z dnia 18 lipca 2005 r.
Skrócony opis: w sprawie procedury postępowania przy udzielaniu ulg podatkowych
Podmiot udostępniający: Wydział Budżetu
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Marcjasz
Data wytworzenia informacji: 2005-07-22 12:07:08
Data udostępnienia informacji: 2005-07-22 12:07:08
Data ostatniej aktualizacji: 2005-08-09 11:54:24

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner