MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W OPOLU
45-071 Opole, ul. Armii Krajowej 36
ogłasza nabór na wolne kierownicze urzędnicze stanowisko pracy
KIEROWNIK ZESPOŁU DS. PIECZY ZASTĘPCZEJ I ASYSTY RODZINNEJ
w Dziale Opieki nad Rodziną i Dzieckiem
w wymiarze 1 etatu
I. Wymagania dla kandydatów ubiegających się o w/w stanowisko
• niezbędne:
1. obywatelstwo polskie,
2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz do korzystania z pełni praw publicznych,
3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4. posiada nieposzlakowaną opinię,
5. wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów
o szkolnictwie wyższym,
6. posiada co najmniej 5- letni staż pracy lub wykonywał przez co najmniej 5-lat działalność gospodarczą o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku.
• dodatkowe:
1. ogólna znajomość zasad kodeksu pracy i kodeksu postępowania administracyjnego,
2. dobra znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, umiejętność interpretacji przepisów,
3. doświadczenie w pracy z zespołem, umiejętność kierowania ludźmi i rozwiązywania konfliktów,
4. umiejętność organizacji i planowania pracy,
5. odporność na stres,
6. zdolność kreatywnego i analitycznego myślenia,
7. aktywność w działaniu, samodzielność, sumienność i rzetelność w wykonywaniu zadań, wysoka kultura osobista,
8. dyspozycyjność; umiejętność negocjacji,
9. obsługa komputera.
II. Główne obowiązki na w/w stanowisku:
1. nadzór na właściwym sposobem prowadzenia pracy z rodziną przeżywającą trudności w wypełnianiu swoich funkcji,
2. zapewnienie dzieciom tego wymagającym pieczy zastępczej,
3. tworzenie warunków do powstawania i działania rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka i rodzin pomocowych,
4. organizowanie prac związanych z prowadzeniem i wspieraniem rodzinnych form pieczy zastępczej,
5. nadzór nad właściwym sposobem prowadzenia pracy z wychowankami rodzin zastępczych i placówek w celu ich usamodzielnienia,
6. przygotowywanie ofert konkursowych z zakresu wspierania rodziny i nadzór nad ich realizacją.
III. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu, przy ul. Armii Krajowej 36, wysoki parter, zamontowany przy schodach wejściowych podjazd dla osób niepełnosprawnych, toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Praca w wymiarze 1 etatu, wysiłek umysłowy, lekka siedząca, wymagająca dobrej ostrości wzroku- obsługa komputera.
IV. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku
Pomocy Rodzinie w Opolu:
Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Opolu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu styczniu 2012r. wynosił powyżej 6%.
V. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny,
2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór do pobrania w Dziale Organizacyjnym i Kadr pokój nr 20 lub ze strony internetowej Ośrodka www.mopr.opole.pl ),
3. kserokopia dowodu osobistego – dla potwierdzenia obywatelstwa polskiego,
4. dokumenty poświadczające wykształcenie,
5. dokumenty poświadczające posiadanie wymaganego stażu zawodowego – świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu itp.,
6. ewentualnie dokumenty poświadczające posiadanie kwalifikacji dodatkowych,
7. oświadczenie, że osoba nie była prawomocnie skazana za przestępstwa popełnione w sposób umyślny, nie figuruje w Krajowym Rejestrze Karnym, korzysta z pełni praw publicznych,
8. oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2002, Nr101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2001, Nr 142, poz. 1593 z późn. zm ).
VI. Sposób i termin składania ofert:
Dokumenty należy składać: w zamkniętej kopercie, opisanej imieniem i nazwiskiem, adresem, telefonem kontaktowym osoby składającej ofertę z adnotacją „Nabór na stanowisko urzędnicze- Kierownik Pieczy Zastępczej i Asysty Rodzinnej w MOPR w Opolu”, w sekretariacie w siedzibie MOPR w Opolu (pokój 25) lub przesłać listem na adres ośrodka: 45-071 Opole, ul. Armii krajowej 36, w terminie do dnia 13 lutego 2012r. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu. Oferty które wpłyną po wyżej określonym terminie wyżej określonym nie będą rozpatrywane.
VII. Inne informacje:
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu, I Pietro.
Niewykorzystane oferty zostaną zniszczone.