|
URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ewidencji księgowości podatkowej i opłat lokalnych
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe ekono-miczne
|
Kserokopia dyplomu lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) minimum 5 lat stażu pracy
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
e) znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, ustawy o finan-sach publicznych, ustawy Ordyna-cja podatkowa, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
f) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
g) dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, operatywność, samodzielność, odpowiedzialność, zdyscyplinowanie, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 października 2010 r. w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego, itp.
- Przestrzeganie regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Obsługa systemu księgowego oraz obsługa innych programów komputerowych w związku z wykonywanymi zadaniami.
- Prowadzenie w księgach rachunkowych, przy pomocy oprogramowania komputerowego, prawidłowej ewidencji wpłat, zwrotów, zaliczeń nadpłat i poleceń księgowania z tytułu podatku od nieruchomości osób fizycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami, klasyfikacją budżetową oraz wprowadzonymi procedurami. Przygotowywanie i segregowanie dokumentów księgowych, oznaczanie dokumentów co do sposobu ich ujęcia w księgach rachunkowych.
- Bieżąca analiza kont podatników w zakresie likwidacji nadpłat i zaległości w podatku
od nieruchomości osób fizycznych.
- Sporządzanie przelewów i poleceń wypłat powstałych nadpłat z tytułu podatku
od nieruchomości osób fizycznych.
- Terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych w celu zabezpieczenia przed przedawnieniem.
- Współpraca ze stanowiskiem pracy ds. wymiaru podatku od nieruchomości osób fizycznych.
- Prowadzenie wewnętrznej i zewnętrznej korespondencji w zakresie podatku od nieruchomości osób fizycznych.
- Bieżąca obsługa podatników w zakresie podatku od nieruchomości osób fizycznych.
- Terminowe przygotowywanie, sporządzanie i przekazywanie do właściwych adresatów informacji i analiz dotyczących poboru podatku od nieruchomości osób fizycznych.
- Przygotowywanie i kierowanie zapytań do organów egzekucyjnych o realizację tytułów wykonawczych.
- Przeprowadzanie inwentaryzacji metodą weryfikacji prawidłowości zapisów na kontach podatników podatku od nieruchomości osób fizycznych w terminach określonych
w harmonogramie do inwentaryzacji.
- Ścisła współpraca ze służbami finansowymi Urzędu Miasta.
- Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów „SOD” poprzez przyjmowanie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej, sporządzanie dokumentów oraz zakładanie spraw zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt (JRWA).
- Monitorowanie zmian prawa finansowego, a w szczególności rozporządzeń i ustaw wymienionych w pkt.1 niniejszego zakresu zadań.
- Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Rynek - Ratusz, parter, w pełnym wymiarze czasu pracy,
w godz. 7.30 – 15.30 od poniedziałku do środy, w godz. 7.30-17.00 w czwartki, w godz. 7.30 – 14.00 w piątki z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, siedząca z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu czerwcu wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,03%.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202.)” i podpisem;
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
- dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowości podatkowej i opłat lokalnych w terminie do dnia 20 lipca 2015 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
* W przypadku osób niepełnosprawnych
Ilość odwiedzin: | 3375 | Nazwa dokumentu: | Wydział Finansowo-Księgowy | Skrócony opis: | stanowisko ds. ewidencji księgowości podatkowej i opłat lokalnych | Osoba, która wytworzyła informację: | Jolanta Początko | Osoba, która odpowiada za treść: | Anna Plewka | Osoba, która wprowadzała dane: | Jolanta Początko | Data wytworzenia informacji: | 2015-07-08 14:46:34 | Data udostępnienia informacji: | 2015-07-08 14:46:34 | Data ostatniej aktualizacji: | 2015-07-23 08:08:26 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|