logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


URZĄD MIASTA OPOLA

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

ds. dotacji na ochronę środowiska

1.

 

Wymagania niezbędne

 

 

Wymagane dokumenty

a) obywatelstwo polskie

Oświadczenie

b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych

Oświadczenie

c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego

lub umyślne przestępstwo skarbowe

Oświadczenie

d) nieposzlakowana opinia

Oświadczenie

e) wykształcenie wyższe o kierunku:

ochrona środowiska, inżynieria środowiska, ekonomia, kierunki przyrodnicze, leśnictwo

Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)

f) staż pracy – co najmniej 1 rok

Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)

2.

 

Wymagania dodatkowe

 

 

Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań

a) znajomość ustawy
o samorządzie gminnym

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

c) znajomość Statutu Miasta Opola

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

d) znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

e) studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i kontroli finansowej; ekonomii; prawa ochrony środowiska, kursy i szkolenia specjalistyczne
z zakresu ochrony środowiska
i zamówień publicznych.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

f) Wskazane doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z ochroną środowiska lub finansowaniem ochrony środowiska. Wskazane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej lub w jednostkach związanych z finansowaniem ochrony środowiska. 

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

g) Dobra znajomość przepisów z zakresu ochrony środowiska - głównie: fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, ochrona powietrza (szczególnie ustawy Prawo ochrony środowiska), przepisów
z zakresu finansów - głównie ustawy o finansach publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem finansów jednostek samorządu terytorialnego, umiejętność analizy dokumentów finansowo – księgowych, znajomość przepisów z zakresu pomocy publicznej (głównie ustawy o postępowaniu w sprawach dot. pomocy publicznej), a także rozporządzeń wykonawczych, ustawy Prawo zamówień publicznych; ustawy o samorządzie gminnym; ustawy o samorządzie powiatowym; Statutu Miasta Opola; przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

 

h) Dobra znajomość topografii miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych oraz polityki ochrony środowiska Miasta Opola

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

i) Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

j) Dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows), ze szczególnym uwzględnieniem arkuszy kalkulacyjnych.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

k) Wskazana znajomość przepisów
o zagospodarowaniu przestrzennym
i przepisów prawa budowlanego

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

l) Umiejętność analizy dokumentacji konkursowej z funduszy ochrony środowiska, obliczania efektu ekologicznego dla realizowanych przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska oraz  efektywnego
i kompleksowego wykorzystania posiadanej wiedzy.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

m) obowiązkowość, odpowiedzialność
za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy
w zespole.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

3.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1.  Proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska i planach gospodarki odpadami, opiniowanie projektów programów ochrony środowiska i planów gospodarki odpadami, opracowywanych przez inne jednostki oraz przygotowywanie danych do sprawozdań - w zakresie ochrony powietrza i OZE.

2.  Opracowywanie projektów i realizacja uchwał Rady dotyczących udzielania dofinansowania na przedsięwzięcia z zakresu ochrony powietrza i OZE w ramach realizacji Programu ograniczenia niskiej emisji na terenie miasta Opola, w tym programu Likwidacji niskiej emisji wspierającej wzrost efektywności energetycznej i rozwój rozproszonych odnawialnych źródeł energii (KAWKA),

3.  Opracowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta w sprawach ogłoszenia naboru wniosków o udzielenie dotacji na realizację zadań z zakresu ochrony powietrza i OZE,  powołania komisji opiniujących wnioski itp.,

4.  Przygotowywanie dokumentacji dla ogłoszenia naboru wniosków o udzielenie dotacji celowej na realizację zadań związanych z ochroną powietrza i OZE w danym roku.

5.  Weryfikacja przyjętych wniosków pod względem formalnym i merytorycznym.

6.  Korespondencja z wnioskodawcami w sprawie wymaganej dokumentacji oraz przeprowadzanie kontroli zgodności złożonych dokumentów ze stanem faktycznym (okresowe kontrole, oględziny w terenie).

7.  Sporządzanie projektów umów o udzieleniu dotacji celowej na realizację ww. zadań.

8.  Analiza i weryfikacja wniosków o rozliczenie dotacji po realizacji zadania przez beneficjentów.

9.  Opracowywanie wytycznych do SIWZ, projektów umów, nadzór i odbiór prac związanych
z opracowywaniem inwentaryzacji źródeł emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz baz danych, a także prowadzenie baz danych i ich aktualizacja.

10.   Obsługa budżetu Wydziału w zakresie przygotowywania projektu planu rocznych przychodów
i wydatków, bieżącego ewidencjonowania wydatków oraz opracowywania sprawozdań.

11.   Monitorowanie dysponowania środkami finansowymi Wydziału określonymi w budżecie zadań bieżących oraz proponowanie zmian budżetowych przy współpracy w tym zakresie z pozostałymi referatami i stanowiskami.

12.   Współdziałanie z innymi wydziałami w zakresie realizacji zadań bieżących określonych w budżecie Miasta.

13.   Sprawdzanie i parafowanie projektów umów/zleceń/porozumień oraz potwierdzanie finansowe zaangażowanych środków,

14.   Uczestnictwo w posiedzeniach Komisji ds. opiniowania wniosków o  przyznanie środków na zadania z zakresu ochrony środowiska, przygotowywanie materiałów i sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji.

15.   Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów w zakresie ochrony środowiska.

16.   Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony powietrza i OZE.

17.   Prowadzenie edukacji ekologicznej społeczeństwa w zakresie ograniczania niskiej emisji (m.in. w ramach programu „KAWKA”).

18.   Opracowywanie materiałów/ogłoszeń na stronę internetową http://www.opole.pl/ekologia/ o realizowanych przez referat dotacjach, akcjach edukacyjnych i ich aktualizacja, prowadzenie serwisów tematycznych z zakresu ochrony powietrza. 

19.   Prowadzenie:

1)  elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań
na swoim stanowisku pracy,

2)  publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach oraz udostępnianie informacji
o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta (w swoim zakresie).

20.   Wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej związanych z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.

21.   Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie zadań Referatu, projektów decyzji administracyjnych o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji.

22.   Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.

23.   Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.

24.   Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.

25.   Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.

26.   Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady
i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.

27.   Współudział lub realizacja przedsięwzięć oraz projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.

28.   Udział przy przygotowywaniu projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania Referatu.

29.   Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.

30.   Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.

31.   Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań Referatu.

32.   Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu.

33.   Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.

4. Warunki pracy na stanowisku:

Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze z obsługą monitorów ekranowych powyżej 4 godzin dziennie, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt
z klientami, codzienny kontakt telefoniczny.

5. W miesiącu maju wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów
      o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł
      2,11 %.

6.  Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:

a)  dokumenty wymienione powyżej;

b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135) oraz ustawą
 z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r.
poz. 1202.)” i podpisem;

c)      list motywacyjny;

d)      kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;

Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. dotacji na ochronę środowiska w terminie do dnia 11 lipca 2016 r. (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w BIP), decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.                 

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.

           

 

 

Ilość odwiedzin: 2476
Nazwa dokumentu: Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Skrócony opis: stanowisko ds. dotacji na ochronę środowiska
Osoba, która wytworzyła informację: Monika Czech
Osoba, która odpowiada za treść: Monika Czech
Osoba, która wprowadzała dane: Bogumiła Halkiewicz
Data wytworzenia informacji: 2016-07-01 10:42:16
Data udostępnienia informacji: 2016-07-01 10:42:16
Data ostatniej aktualizacji: 2016-07-26 08:21:54

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner