URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych 7
(nazwa stanowiska pracy)
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie: wykształcenie wyższe ekonomiczne lub wyższe o dowolnej specjalizacji poprzedzone wykształceniem średnim ekonomicznym lub wyższe o dowolnej specjalizacji wraz ukończonymi studiami podyplomowymi w specjalizacji rachunkowość lub pokrewnej
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy: 2 lata
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy lub zaświadczenie o odbytym stażu (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
|
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
e) znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
f) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
g) dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, operatywność, samodzielność, odpowiedzialność, zdyscyplinowanie, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Obsługa podatników w zakresie podatku od nieruchomości osób fizycznych.
- Poznawanie, przestrzeganie i monitorowanie zmian przepisów prawa związanych
z wykonywanymi zadaniami.
- Obsługa systemu księgowego oraz obsługa innych programów komputerowych w związku
z wykonywanymi zadaniami.
- Prowadzenie w księgach rachunkowych, przy pomocy oprogramowania komputerowego, prawidłowej ewidencji wpłat, zwrotów, zaliczeń nadpłat i poleceń księgowania w zakresie w/w podatku zgodnie z obowiązującymi przepisami, klasyfikacją budżetową oraz wprowadzonymi procedurami.
- Przygotowywanie i segregowanie dokumentów księgowych, oznaczanie dokumentów
co do sposobu ich ujęcia w księgach rachunkowych.
- Bieżąca analiza kont podatników w zakresie likwidacji nadpłat i zaległości.
- Sporządzanie przelewów i poleceń wypłat powstałych nadpłat.
- Wystawianie postanowień z tytułu zarachowania wpłat, nadpłat.
- Terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych w celu zabezpieczenia przed przedawnieniem.
- Współpraca ze stanowiskiem pracy ds. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych.
- Współpraca ze stanowiskiem pracy ds. egzekucji administracyjnej.
- Prowadzenie wewnętrznej i zewnętrznej korespondencji w zakresie w/w podatku.
- Analiza decyzji ratalnych poprzez przenoszenie do należności długoterminowych.
- Prowadzenie ewidencji należności wpisanych na hipotekę.
- Zgłaszanie zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych w zakresie postępowań prowadzonych przez komorników sądowych.
- Terminowe przygotowywanie, sporządzanie i przekazywanie do właściwych adresatów informacji i analiz dotyczących poboru w/w podatku.
- Przygotowywanie i kierowanie zapytań do organów egzekucyjnych o realizację tytułów wykonawczych.
- Wczytywanie i rozliczanie wyciągów bankowych.
- Przygotowywanie danych do sporządzenia sprawozdania o zaległościach przedsiębiorców
we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych z w/w podatku.
- Przeprowadzanie inwentaryzacji metodą weryfikacji prawidłowości zapisów na kontach podatników w/w podatku terminach określonych w harmonogramie do inwentaryzacji.
- Ścisła współpraca ze służbami finansowymi Urzędu Miasta.
- Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów „SOD” poprzez przyjmowanie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej, sporządzanie dokumentów oraz zakładanie spraw zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt (JRWA).
- Przestrzeganie regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika i/lub wynikających
z przepisów prawa.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Rynek - Ratusz, I piętro, w pełnym wymiarze czasu pracy,
w godz. 7.30 – 15.30 od poniedziałku do środy, w godz. 7.30-17.00 w czwartki, w godz. 7.30 – 14.00 w piątki z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, siedząca z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych
5. W miesiącu kwietniu 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,11 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902.)” i podpisem;
c) list motywacyjny;
d)kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych 7 w terminie do dnia 24 maja 2017 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.
z 2016 r. poz. 922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
* W przypadku osób niepełnosprawnych