URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. programów i dotacji na ochronę powietrza
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe o kierunku: inżynieria środowiska, ochrona środowiska, ekonomia, rachunkowość i finanse
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy – staż pracy w administracji publicznej
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy
o samorządzie gminnym i powiatowym
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola i Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
d) studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i kontroli finansowej, ekonomii, prawa ochrony środowiska, kursy i szkolenia specjalistyczne
z zakresu ochrony środowiska, finansów
i zamówień publicznych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
e) Wskazane doświadczenie zawodowe
w administracji publicznej
lub instytucjach publicznych,na stanowiskach związanych z ochroną środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w obsłudze finansowania ochrony środowiska. Wskazane doświadczenie w udzielaniu dotacji na zadania związane z ochroną środowiska.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
f) Dobra znajomość przepisów
z zakresu ochrony środowiska - głównie: fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, ochrony powietrza (szczególnie ustawy Prawo ochrony środowiska), przepisów z zakresu finansów - głównie ustawy o finansach publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem finansów jednostek samorządu terytorialnego, umiejętność analizy dokumentów finansowo – księgowych, znajomość przepisów z zakresu pomocy publicznej (głównie ustawy o postępowaniu w sprawach dot. pomocy publicznej), ustawy Prawo zamówień publicznych oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
g) Dobra znajomość topografii miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych oraz polityki ochrony środowiska Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
h) Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
i) Dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows), ze szczególnym uwzględnieniem arkuszy kalkulacyjnych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
j) Wskazana znajomość przepisów
przepisów prawa budowlanego i kodeksu cywilnego
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
k) obowiązkowość, odpowiedzialność
za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy
w zespole.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska i planach ochrony powietrza, opiniowanie projektów programów ochrony środowiska i programów ochrony powietrza, opracowywanych przez inne jednostki oraz przygotowywanie danych do sprawozdań - w zakresie ochrony powietrza i OZE.
2. Nadzór nad opracowaniem i realizacją Programu Ograniczenia Niskiej Emisji.
3. Opracowywanie wytycznych do SIWZ, projektów umów, nadzór i odbiór prac związanych z opracowywaniem PONE.
4. Opracowywanie i aktualizacja baz danych dotyczących udzielonych dotacji ma zmianę sposobu ogrzewania.
5. Prowadzenie procedury strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla opracowywanych programów, w tym: uzgadnianie z właściwymi organami zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko, poddawanie projektu dokumentu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko opiniowaniu przez właściwe organy, zapewnianie możliwości udziału społeczeństwa i rozpatrywanie uwag i wniosków, przesyłanie przyjętych przez Radę dokumentów właściwym organom.
6. Opracowywanie projektów i realizacja uchwał Rady dotyczących udzielania dofinansowania na przedsięwzięcia z zakresu ochrony powietrza i OZE m.in. w ramach realizacji „Programu czyste powietrze oddech dla Opola”;
7. Realizacja Programu „Czyste powietrze – oddech dla Opola” obejmująca m.in.:
1) przyjmowanie wniosków o udzielenie dotacji i ich weryfikację pod względem formalnym i merytorycznym m.in.: weryfikacja tytułu prawnego do nieruchomości na podstawie bazy ewidencji gruntów, weryfikacja wniosków w CEiDG pod kątem zarejestrowanej działalności gospodarczej pod adresem, na który jest wnioskowane udzielenie dotacji, weryfikacja poprawności wypełnienia wniosku;
2) korespondencję z beneficjentami w sprawie wymaganych uzupełnień i udzielania wyjaśnień do wniosków;
3) przygotowywanie materiałów (wyliczanie kwot dotacji) i udział w posiedzeniach Komisji ds. oceny wniosków o udzielenie dotacji celowych z budżetu Miasta Opola w ramach Programu;
4) przygotowywanie projektów umów dotacji wraz z uzyskaniem akceptacji treści umowy przez radcę prawnego, zapraszanie beneficjentów do podpisywania umów;
5) przyjmowanie i weryfikację wniosków o wypłatę i rozliczenie dotacji;
6) kontrolę oryginałów faktur pod kątem ich kwalifikowalności zgodnie z wymaganiami Programu;
7) weryfikację dokumentów potwierdzających realizację zadania pod kątem zgodności z wymaganiami Programu;
8) przeprowadzanie kontroli w miejscach realizacji zadań pod kątem zgodności złożonych dokumentów ze stanem faktycznym oraz wymaganiami Programu;
9) szczegółową weryfikację i akceptację wniosków o wypłatę i rozliczenie dotacji, wraz z przygotowaniem poleceń przelewu lub poleceń wypłaty w kasie.
8. Nadzór nad realizacją zadań Miasta Opola przewidzianych w programie ochrony powietrza dla strefy Miasto Opole, w tym koordynacja przebiegu przedsięwzięć zapisanych w ww. programie oraz przygotowywanie sprawozdań dla Marszałka Województwa z jego realizacji.
9. Udzielanie informacji nt. działań miasta w zakresie ochrony powietrza.
10. Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów w zakresie ochrony środowiska.
11. Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony powietrza i OZE.
12. Prowadzenie edukacji ekologicznej społeczeństwa w zakresie ograniczania niskiej emisji.
13. Opracowywanie materiałów/ogłoszeń na stronę internetową http://www.opole.pl/ekologia/ i www.niskaemisjaopole.pl o realizowanych przez referat dotacjach, akcjach edukacyjnych i ich aktualizacja, prowadzenie serwisów tematycznych z zakresu ochrony powietrza.
14. Prowadzenie:
1) elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy,
2) publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta (w swoim zakresie).
15. Wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej związanych z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
16. Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie zadań Referatu, projektów decyzji administracyjnych o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji.
17. Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
18. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
19. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
20. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
21. Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
22. Współudział lub realizacja przedsięwzięć oraz projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
23. Udział przy przygotowywaniu projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania Referatu.
24. Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
25. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
26. Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań Referatu.
27. Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze z obsługą monitorów ekranowych powyżej 4 godzin dziennie, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny oraz poprzez pocztę e-mail. Bezpośredni dostęp do urządzeń wielofunkcyjnych.
5. W miesiącu październiku 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł
1,73 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r.,
poz. 902 ze zm.)” i podpisem;
c) list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność*
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. programów i dotacji na ochronę powietrza, w terminie do dnia 20 listopada 2017 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.
z 2016 r. poz. 922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
*W przypadku osób niepełnosprawnych