logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 
URZĄD MIASTA OPOLA

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

ds. programów i dotacji na ochronę powietrza

1.

Wymagania niezbędne

Wymagane dokumenty

a) obywatelstwo polskie

Oświadczenie

b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych

Oświadczenie

c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

Oświadczenie

d) nieposzlakowana opinia

Oświadczenie

e) wykształcenie wyższe o kierunku: inżynieria środowiska, ochrona środowiska, ekonomia, rachunkowość i finanse

Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)

f) staż pracy – staż pracy w administracji publicznej

Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)

2.

Wymagania dodatkowe

Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań

a) znajomość ustawy
o samorządzie gminnym i powiatowym

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

c) znajomość Statutu Miasta Opola i Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

d) studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i kontroli finansowej, ekonomii, prawa ochrony środowiska, kursy i szkolenia specjalistyczne
z zakresu ochrony środowiska, finansów
i zamówień publicznych.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

e) Wskazane doświadczenie zawodowe
w administracji publicznej
lub instytucjach publicznych,na stanowiskach związanych z ochroną środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w obsłudze  finansowania ochrony środowiska. Wskazane doświadczenie w udzielaniu dotacji na zadania związane z ochroną środowiska.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

f) Dobra znajomość przepisów
z zakresu ochrony środowiska - głównie: fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, ochrony powietrza (szczególnie ustawy Prawo ochrony środowiska), przepisów z zakresu finansów - głównie ustawy o finansach publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem finansów jednostek samorządu terytorialnego, umiejętność analizy dokumentów finansowo – księgowych, znajomość przepisów z zakresu pomocy publicznej (głównie ustawy o postępowaniu w sprawach dot. pomocy publicznej), ustawy Prawo zamówień publicznych oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

 

g) Dobra znajomość topografii miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych oraz polityki ochrony środowiska Miasta Opola

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

h) Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

i) Dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows), ze szczególnym uwzględnieniem arkuszy kalkulacyjnych.           

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

j) Wskazana znajomość przepisów
przepisów prawa budowlanego i kodeksu cywilnego

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

k) obowiązkowość, odpowiedzialność
za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy
w zespole.

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania

3.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1.    Proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska i planach ochrony powietrza, opiniowanie projektów programów ochrony środowiska i programów ochrony powietrza, opracowywanych przez inne jednostki oraz przygotowywanie danych do sprawozdań - w zakresie ochrony powietrza i OZE.
2.    Nadzór nad opracowaniem i realizacją Programu Ograniczenia Niskiej Emisji.
3.    Opracowywanie wytycznych do SIWZ, projektów umów, nadzór i odbiór prac związanych z opracowywaniem PONE.
4.    Opracowywanie i aktualizacja baz danych dotyczących udzielonych dotacji ma zmianę sposobu ogrzewania.
5.    Prowadzenie procedury strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla opracowywanych programów, w tym: uzgadnianie z właściwymi organami zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko, poddawanie projektu dokumentu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko opiniowaniu przez właściwe organy, zapewnianie możliwości udziału społeczeństwa i rozpatrywanie uwag i wniosków, przesyłanie przyjętych przez Radę dokumentów właściwym organom.
6.    Opracowywanie projektów i realizacja uchwał Rady dotyczących udzielania dofinansowania na przedsięwzięcia z zakresu ochrony powietrza i OZE m.in. w ramach realizacji „Programu czyste powietrze oddech dla Opola”;
7.    Realizacja Programu „Czyste powietrze – oddech dla Opola” obejmująca m.in.:
1)    przyjmowanie wniosków o udzielenie dotacji i ich weryfikację pod względem formalnym i merytorycznym m.in.: weryfikacja tytułu prawnego do nieruchomości na podstawie bazy ewidencji gruntów, weryfikacja wniosków w CEiDG pod kątem zarejestrowanej działalności gospodarczej  pod adresem, na który jest wnioskowane udzielenie dotacji, weryfikacja poprawności wypełnienia wniosku;
2)    korespondencję z beneficjentami w sprawie wymaganych uzupełnień i udzielania wyjaśnień do wniosków;
3)    przygotowywanie materiałów (wyliczanie kwot dotacji)  i udział w posiedzeniach Komisji ds. oceny wniosków o udzielenie dotacji celowych z budżetu Miasta Opola w ramach Programu;
4)    przygotowywanie projektów umów dotacji wraz z uzyskaniem akceptacji treści umowy przez radcę prawnego, zapraszanie beneficjentów do podpisywania umów;
5)    przyjmowanie i weryfikację wniosków o wypłatę i rozliczenie dotacji;
6)    kontrolę oryginałów faktur pod kątem ich kwalifikowalności zgodnie z wymaganiami Programu;
7)    weryfikację dokumentów potwierdzających realizację zadania pod kątem zgodności z wymaganiami Programu;
8)    przeprowadzanie kontroli w miejscach realizacji zadań pod kątem zgodności złożonych dokumentów ze stanem faktycznym oraz wymaganiami Programu;
9)    szczegółową weryfikację i akceptację wniosków o wypłatę i rozliczenie dotacji, wraz z przygotowaniem poleceń przelewu lub poleceń wypłaty w kasie.
8.    Nadzór nad realizacją zadań Miasta Opola przewidzianych w programie ochrony powietrza dla strefy Miasto Opole, w tym koordynacja przebiegu przedsięwzięć zapisanych w ww. programie oraz przygotowywanie sprawozdań dla Marszałka Województwa z jego realizacji.
9.    Udzielanie informacji nt. działań miasta w zakresie ochrony powietrza.
10.    Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów w zakresie ochrony środowiska.
11.    Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony powietrza i OZE.
12.    Prowadzenie edukacji ekologicznej społeczeństwa w zakresie ograniczania niskiej emisji.
13.    Opracowywanie materiałów/ogłoszeń na stronę internetową http://www.opole.pl/ekologia/ i www.niskaemisjaopole.pl  o realizowanych przez referat dotacjach, akcjach edukacyjnych i ich aktualizacja, prowadzenie serwisów tematycznych z zakresu ochrony powietrza.  
14.    Prowadzenie:
1)    elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy,
2)    publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta (w swoim zakresie).
15.    Wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej związanych z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
16.    Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie zadań Referatu, projektów decyzji administracyjnych o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji.
17.    Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
18.    Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
19.    Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
20.    Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
21.    Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
22.    Współudział lub realizacja przedsięwzięć oraz projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
23.    Udział przy przygotowywaniu projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania Referatu.
24.    Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
25.    Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
26.    Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań Referatu.
27.    Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu.

4. Warunki pracy na stanowisku:

Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze z obsługą monitorów ekranowych powyżej 4 godzin dziennie, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny oraz poprzez pocztę e-mail. Bezpośredni dostęp do urządzeń wielofunkcyjnych.

5. W miesiącu październiku 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł
1,73 %.

6.  Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a)    dokumenty wymienione powyżej;
b)    życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r.,  
poz. 902 ze zm.)” i podpisem;
c)    list motywacyjny;
d)    kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e)    dokument potwierdzający niepełnosprawność*

Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. programów i dotacji na ochronę powietrza, w terminie do dnia 20 listopada 2017 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.     

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.

W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.
z 2016 r. poz. 922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

*W przypadku osób niepełnosprawnych

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilość odwiedzin: 2694
Nazwa dokumentu: Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Skrócony opis: stanowisko ds. programów i dotacji na ochronę powietrza
Osoba, która wytworzyła informację: Agnieszka Skwarczyńska
Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Rabiega
Osoba, która wprowadzała dane: Agnieszka Skwarczyńska
Data wytworzenia informacji: 2017-11-10 13:31:38
Data udostępnienia informacji: 2017-11-10 13:31:38
Data ostatniej aktualizacji: 2017-11-30 09:35:51

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner