URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. dotacji na ochronę powietrza
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy – co najmniej roczny staż pracy na stanowisku związanym z finansami.
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy
o samorządzie gminnym i powiatowym
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
b) znajomość Statutu Miasta Opola i Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
c) studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i kontroli finansowej, ekonomii, finansów i zamówień publicznych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
d) Wskazane doświadczenie zawodowe
w administracji publicznej
lub instytucjach publicznych,
na stanowiskach związanych z
finansowaniem ochrony środowiska. Wskazane doświadczenie
w udzielaniu dotacji ze środków publicznych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
e) Znajomość przepisów z zakresu finansów - głównie ustawy o finansach publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów dotyczących dotacji, znajomość przepisów prawa ochrony środowiska w zakresie finansowania ochrony środowiska, umiejętność analizy dokumentów finansowo – księgowych, znajomość przepisów z zakresu pomocy publicznej (głównie ustawy o postępowaniu w sprawach dot. pomocy publicznej), ustawy Prawo zamówień publicznych, Programu „Czyste powietrze – oddech dla Opola” oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
g) Dobra znajomość topografii miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
i) Dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows), ze szczególnym uwzględnieniem arkuszy kalkulacyjnych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
j) Wskazana znajomość
przepisów prawa budowlanego i kodeksu cywilnego
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
k) Obowiązkowość, odpowiedzialność
za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy
w zespole.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Opracowywanie i aktualizacja baz danych dotyczących dotacji ma zmianę sposobu ogrzewania.
2. Opracowywanie projektów i realizacja uchwał Rady dotyczących udzielania dofinansowania na przedsięwzięcia z zakresu ochrony powietrza i OZE m.in. w ramach realizacji „Programu czyste powietrze oddech dla Opola”.
3. Realizacja Programu „Czyste powietrze – oddech dla Opola” obejmująca m.in.:
1) opracowywanie projektów ogłoszeń w sprawach naboru deklaracji o udzielenie dotacji, ich zamieszczanie na stronach internetowych urzędu, aktualizowanie;
2) opracowywanie projektów Zarządzeń Prezydenta Miasta w sprawie upoważnienia pracowników do oceny wniosków i przeprowadzania kontroli realizacji zadania oraz powołania Komisji ds. oceny wniosków o udzielenie dotacji celowych z budżetu Miasta Opola w ramach Programu;
3) bieżące wyjaśnianie klientom procedur i warunków Programu, przyjmowanie deklaracji oraz ich dokładna weryfikacja pod kątem zgodności z wymogami Programu;
4) zakładanie dla każdej deklaracji i wniosku sprawy w SOD;
5) przygotowywanie pism do beneficjentów Programu ze wskazaniem terminu złożenia wniosku o udzielenie dotacji lub poprawy deklaracji;
6) przyjmowanie wniosków o udzielenie dotacji i ich weryfikacja pod względem formalnym i merytorycznym m.in.: sprawdzanie tytułu prawnego do nieruchomości na podstawie bazy danych ewidencji gruntów, weryfikacja wniosków w CEiDG, pod kątem zarejestrowanej działalności gospodarczej pod danym adresem, weryfikacja poprawności innych danych zawartych we wniosku, korespondencja wielokrotna i rozmowy z beneficjentami w sprawie wymaganych uzupełnień i wyjaśnień do wniosków (są błędne nr kont, PESEL, dane współwłaścicieli itp.);
7) sporządzanie szczegółowego wykazu wniosków i wszystkich danych dotyczących dotacji w excel i stały nadzór nad wprowadzaniem i zmianą danych;
8) przygotowywanie materiałów (wyliczanie kwot dotacji) i udział w posiedzeniach Komisji ds. oceny wniosków o udzielenie dotacji celowych z budżetu Miasta Opola w ramach Programu;
9) sporządzanie protokołów z posiedzeń ww. Komisji i przekazywanie do akceptacji Prezydentowi;
10) przygotowywanie projektów umów dotacji i analizy z radcą prawnym, zapraszanie beneficjentów do podpisywania umów i nadzorowanie tych czynności;
11) przygotowywanie aneksów do umów z uwagi na zmianę terminu lub danych we wnioskach, zapraszanie do podpisywania aneksów;
12) przygotowywanie harmonogramów do umów w SOD i stała współpraca z Wydziałem Finansowo-Księgowym;
13) przyjmowanie i weryfikacja wniosków o wypłatę i rozliczenie dotacji, w tym sprawdzanie kwalifikowalności wydatków, wykonanych zadań, zastosowanych systemów i uzyskanych pozwoleń, posiadanych certyfikatów itp.;
14) przeprowadzanie kontroli (przez minimum 2 pracowników) w miejscach realizacji zadań, pod kątem zgodności złożonych dokumentów ze stanem faktycznym i spisywanie protokołów;
15) weryfikacja szczegółowa i akceptacja wniosków o wypłatę i rozliczenie dotacji i sporządzanie poleceń przelewu lub poleceń wypłaty w kasie;
16) stała współpraca z ECO SA zgodnie z zawartym porozumieniem i prowadzenie edukacji i akcji informacyjnej;
17) przygotowywanie informacji na www.niskaemisjaopole.pl i www.opole.pl oraz do materiałów edukacyjnych na temat "Programu czyste powietrze-oddech dla Opola" i sprawozdań z ograniczenia niskiej emisji;
4. Prowadzenie i aktualizacja bazy źródeł niskiej emisji.
5. Prowadzenie edukacji ekologicznej społeczeństwa w zakresie ograniczania niskiej emisji.
6. Opracowywanie materiałów/ogłoszeń na stronę internetową http://www.opole.pl/ekologia/ i www.niskaemisjaopole.pl o realizowanych przez referat dotacjach, akcjach edukacyjnych i ich aktualizacja, prowadzenie serwisów tematycznych z zakresu ochrony powietrza.
7. Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
8. Wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej związanych z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
9. Obsługa budżetu Wydziału w zakresie realizacji przychodów i wydatków.
10. Nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych przez pracowników Wydziału, w ramach poszczególnych zadań zapisanych w budżecie.
11. Bieżące ewidencjonowanie wydatków budżetowych – kontrola wielkości wydatkowanych środków finansowych.
12. Monitorowanie dysponowania środkami finansowymi Wydziału określonymi w budżecie zadań bieżących, monitorowanie dochodów zgodnie z planem finansowym wydziału oraz proponowanie zmian budżetowych przy współpracy w tym zakresie z pozostałymi referatami i stanowiskami.
13. Współdziałanie z innymi wydziałami w zakresie realizacji zadań bieżących określonych w budżecie Miasta.
14. Sprawdzanie i parafowanie projektów umów/zleceń/porozumień oraz potwierdzanie finansowe zaangażowanych środków.
15. Prowadzenie wydziałowego rejestru umów zawieranych na podstawie Prawa zamówień publicznych oraz pozostałych umów/zleceń.
16. Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
17. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
18. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
19. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
20. Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
21. Współudział lub realizacja przedsięwzięć oraz projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
22. Udział przy przygotowywaniu projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania Referatu.
23. Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
24. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
25. Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań Referatu.
26. Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze z obsługą monitorów ekranowych powyżej 4 godzin dziennie, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny oraz poprzez pocztę e-mail. Bezpośredni dostęp do urządzeń wielofunkcyjnych
5. W miesiącu grudniu 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,06 %
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902 ze zm.)” i podpisem;
c) list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność*
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. dotacji na ochronę powietrza w terminie do dnia 22 stycznia 2018 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U.
z 2016 r. poz. 922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
*W przypadku osób niepełnosprawnych