|
URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko i pozwoleń emisyjnych
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe z zakresu inżynierii środowiska, ochrony środowiska lub budownictwa
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) 2 letnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony środowiska
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c) oraz oświadczenie potwierdzające spełnienie określonego wymagania
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) studia podyplomowe, kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu ochrony środowiska, postępowań w sprawie ocen oddziaływania na środowisko przedsięwzięć inwestycyjnych oraz pozwoleń emisyjnych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
b)znajomość ustawy o samorządzie gminnym
c) znajomość ustawy o samorządzie powiatowym
d) znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
e) znajomość Statutu Miasta Opola i Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
f) znajomość przepisów z zakresu ochrony środowiska:
-ustawy Prawo ochrony środowiska,
-ustawy o odpadach,
-ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych,
-ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji,
- ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym,
-ustawy o bateriach i akumulatorach,
-ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko,
g) znajomość rozporządzeń wykonawczych oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
h) dobra znajomość topografii miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych oraz polityki ochrony środowiska Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
i) umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
j) znajomość obsługi komputera (środowisko Windows)
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
k) znajomość przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisów ustawy Prawo budowlane
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
l) umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy, kompleksowego wykorzystania posiadanej wiedzy i rozwiązywania konfliktów, obowiązkowość, odpowiedzialność
za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy
w zespole
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie postępowań w sprawie oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć oraz opracowywanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w tym występowanie o opinie do właściwych organów (Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska, Państwowy Inspektor Sanitarny, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie) co do potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko i ewentualnego zakresu raportu, stwierdzanie obowiązku (lub braku potrzeby) przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko i określanie zakresu raportów, występowanie o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięć oraz o opinie do ww. właściwych organów.
- Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie:
- zezwoleń na zbieranie odpadów
- zezwoleń na przetwarzanie odpadów
- pozwoleń na wytwarzanie odpadów
- pozwoleń zintegrowanych (w tym prowadzenia ich przeglądów, przedkładania Ministrowi Środowiska kopii wniosków i wydanych pozwoleń zintegrowanych i sprawozdań z ich przeglądów)
- nakazywania posiadaczom odpadów usunięcia odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
- wygaszania, cofania oraz ograniczania pozwoleń na wytwarzanie odpadów,
- przenoszenia praw i obowiązków wynikających z pozwoleń dotyczących instalacji, na nabywcę instalacji,
- nakładania obowiązków ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia oraz przywrócenia do stanu właściwego, dla podmiotów negatywnie oddziaływujących na środowisko,
- zobowiązywania podmiotów prowadzących instalacje do sporządzania i przedkładania przeglądów ekologicznych,
- nakładania obowiązków na wytwórcę odpadów z wypadków oraz gospodarowania odpadami z wypadków w przypadkach określonych ustawowo,
- realizacji zadań określonych w ustawie o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, w tym zezwoleń na zbieranie pojazdów wycofanych z eksploatacji.
- Udział w wydawanych decyzjach, a także pozwoleniach i zezwoleniach w zakresie gospodarki odpadami.
- Proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska, opiniowanie projektów programów ochrony środowiska i planów gospodarki odpadami, w tym opracowywanych przez inne organy oraz przygotowywanie danych do sprawozdań – w zakresie gospodarki odpadami.
- Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie gospodarki odpadami.
- Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska przez podmioty gospodarcze i osoby fizyczne z terenu gminy (w zakresie gospodarki odpadami).
- Rozstrzyganie sporów w związku z wydawanymi pozwoleniami, ustalanie odszkodowań w tym zakresie,
- Wnioskowanie do innych właściwych organów o przeprowadzenie kontroli w wypadku stwierdzenia naruszeń przepisów o ochronie środowiska.
- Współdziałanie z Inspekcją Ochrony Środowiska w zakresie przestrzegania przepisów ochrony środowiska.
- Prowadzenie:
- elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy oraz rejestracji korespondencji wydziałowej, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez zwierzchnika;
- publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta Opola (w swoim zakresie);
- Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie swoich zadań, projektów decyzji administracyjnych o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji.
- Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
- Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
- Współudział lub realizacja przedsięwzięć oraz projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
- Udział przy przygotowywaniu projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania Referatu.
- Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
- Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
- Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań Referatu.
- Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – ul. Krawiecka 13, II piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek nie jest wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze z obsługą monitorów ekranowych powyżej 4 godzin dziennie, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt
z klientami, codzienny kontakt telefoniczny oraz poprzez pocztę e-mail. Bezpośredni dostęp do urządzeń wielofunkcyjnych.
5. W miesiącu czerwcu 2018 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,01 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą o treści: „Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Prezydenta Miasta Opola, w celu wzięcia udziału w ogłoszonym naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
Zostałem (łam) poinformowany (a) o możliwości wycofania zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody może nastąpić poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres mailowy: kadry@um.opole.pl. Mam świadomość, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem” i podpisem;
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.archiwum.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
- dokument potwierdzający niepełnosprawność*
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko i pozwoleń emisyjnych w terminie do dnia 9 sierpnia 2018 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.archiwum.bip.um.opole.pl), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której prowadzony jest nabór.
*W przypadku osób niepełnosprawnych
Ilość odwiedzin: | 3081 | Nazwa dokumentu: | Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa | Skrócony opis: | stanowisko ds.ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko i pozwoleń emisyjnych | Osoba, która wytworzyła informację: | Joanna Sagan | Osoba, która odpowiada za treść: | Małgorzata Rabiega | Osoba, która wprowadzała dane: | Joanna Sagan | Data wytworzenia informacji: | 2018-07-30 14:49:44 | Data udostępnienia informacji: | 2018-07-30 14:49:44 | Data ostatniej aktualizacji: | 2018-11-26 15:45:25 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|