logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


URZĄD MIASTA OPOLA

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

ds. ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko i pozwoleń emisyjnych

1.

Wymagania niezbędne

Wymagane dokumenty

a) obywatelstwo polskie

Oświadczenie

b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych

Oświadczenie

c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

Oświadczenie

d) nieposzlakowana opinia

Oświadczenie

e) wykształcenie wyższe z zakresu inżynierii środowiska, ochrony środowiska lub budownictwa

Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)

f) 2 letnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony środowiska

Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c) oraz oświadczenie potwierdzające spełnienie określonego wymagania

2.

Wymagania dodatkowe

Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań

a) studia podyplomowe, kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu ochrony środowiska, postępowań w sprawie ocen oddziaływania na środowisko  przedsięwzięć inwestycyjnych oraz pozwoleń emisyjnych

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

b)znajomość ustawy o samorządzie gminnym

c) znajomość ustawy o samorządzie powiatowym

d) znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego

e) znajomość Statutu Miasta Opola                  i Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola

f) znajomość przepisów z zakresu ochrony środowiska:

-ustawy Prawo ochrony środowiska,

-ustawy o odpadach,

-ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych,

-ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji,

- ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym,

-ustawy o bateriach i akumulatorach,

-ustawy o udostępnianiu informacji          o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko,

g) znajomość rozporządzeń wykonawczych oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

h) dobra znajomość topografii miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych oraz polityki ochrony środowiska Miasta Opola

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

i) umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych.     

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

j) znajomość obsługi komputera (środowisko Windows)

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

k) znajomość przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisów ustawy Prawo budowlane

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

l) umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy, kompleksowego wykorzystania posiadanej wiedzy           i rozwiązywania konfliktów, obowiązkowość, odpowiedzialność
za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy
w zespole

Zapisy w liście motywacyjnym lub CV

3.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Prowadzenie postępowań w sprawie oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć oraz opracowywanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w tym występowanie o opinie do właściwych organów (Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska, Państwowy Inspektor Sanitarny, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie) co do potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko i ewentualnego zakresu raportu, stwierdzanie obowiązku (lub braku potrzeby) przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko i określanie zakresu raportów, występowanie o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięć oraz o opinie do ww. właściwych organów.
  2. Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie:
  1. zezwoleń na zbieranie odpadów
  2. zezwoleń na przetwarzanie odpadów
  3. pozwoleń na wytwarzanie odpadów
  4. pozwoleń zintegrowanych (w tym prowadzenia ich przeglądów, przedkładania Ministrowi Środowiska kopii wniosków i wydanych pozwoleń zintegrowanych                 i sprawozdań z ich przeglądów)
  5. nakazywania posiadaczom odpadów usunięcia odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
  6. wygaszania, cofania oraz ograniczania pozwoleń na wytwarzanie odpadów,
  7. przenoszenia praw i obowiązków wynikających z pozwoleń dotyczących instalacji, na nabywcę instalacji,
  8. nakładania obowiązków ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia oraz przywrócenia do stanu właściwego, dla podmiotów negatywnie oddziaływujących na środowisko,
  9. zobowiązywania podmiotów prowadzących instalacje do sporządzania i przedkładania przeglądów ekologicznych,
  10. nakładania obowiązków na wytwórcę odpadów z wypadków oraz gospodarowania odpadami z wypadków w przypadkach określonych ustawowo,
  11. realizacji zadań określonych w ustawie o recyklingu pojazdów wycofanych                   z eksploatacji, w tym zezwoleń na zbieranie pojazdów wycofanych z eksploatacji.
  1. Udział w wydawanych decyzjach, a także pozwoleniach i zezwoleniach w zakresie gospodarki odpadami.
  2. Proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska, opiniowanie projektów programów ochrony środowiska i planów gospodarki odpadami, w tym opracowywanych przez inne organy oraz przygotowywanie danych do sprawozdań – w zakresie gospodarki odpadami.
  3. Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie gospodarki odpadami.
  4. Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska przez podmioty gospodarcze i osoby fizyczne z terenu gminy (w zakresie gospodarki odpadami).
  5. Rozstrzyganie sporów w związku z wydawanymi pozwoleniami, ustalanie odszkodowań w tym zakresie,
  6. Wnioskowanie do innych właściwych organów o przeprowadzenie kontroli w wypadku stwierdzenia naruszeń przepisów o ochronie środowiska.
  7. Współdziałanie z Inspekcją Ochrony Środowiska w zakresie przestrzegania przepisów ochrony środowiska.
  8. Prowadzenie:
  1. elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy oraz rejestracji korespondencji wydziałowej, zgodnie                        z harmonogramem ustalonym przez zwierzchnika;
  2. publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta Opola                (w swoim zakresie);
  1. Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie swoich zadań, projektów decyzji administracyjnych o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji.
  2. Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
  3. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
  4. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
  5. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
  6. Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady            i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
  7. Współudział lub realizacja przedsięwzięć oraz projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
  8. Udział przy przygotowywaniu projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania Referatu.
  9. Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
  10. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
  11. Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań Referatu.
  12. Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu.
  13. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.

4. Warunki pracy na stanowisku:

Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – ul. Krawiecka 13, II piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek nie jest wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze z obsługą monitorów ekranowych powyżej 4 godzin dziennie, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt
z klientami, codzienny kontakt telefoniczny oraz poprzez pocztę e-mail. Bezpośredni dostęp do urządzeń wielofunkcyjnych.

5. W miesiącu czerwcu 2018 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,01 %.

6.  Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:

a)  dokumenty wymienione powyżej;

b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą o treści: „Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Prezydenta Miasta Opola, w celu wzięcia udziału w ogłoszonym naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

      Zostałem (łam) poinformowany (a) o możliwości wycofania zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody może nastąpić poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres mailowy: kadry@um.opole.pl. Mam świadomość, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem” i podpisem;

  1. list motywacyjny;
  2. kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
  3. dokument potwierdzający niepełnosprawność*

 

Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko i pozwoleń emisyjnych w terminie do dnia 9 sierpnia 2018 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.

  

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której prowadzony jest nabór.       

 

*W przypadku osób niepełnosprawnych

Nazwa dokumentu: Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Skrócony opis: stanowisko ds.ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko i pozwoleń emisyjnych
Osoba, która wytworzyła informację: Joanna Sagan
Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Rabiega
Osoba, która wprowadzała dane: Joanna Sagan
Data wytworzenia informacji: 2018-07-30 14:49:44
Data udostępnienia informacji: 2018-07-30 14:49:44
Data ostatniej aktualizacji: 2018-07-30 15:01:38

Wersja do wydruku...

corner   corner