Przedszkole Publiczne Nr 54
w Opolu
Informacje o jednostce:
- nazwa szkoły - Publiczne Przedszkole Nr 54 w Opolu
- adres - 45-266 Opole ul. Hubala 19
- nr telefonu - 077442-14-29
- e-mail - pp_54@poczta.onet.pl
- adres strony www. - brak
- dyrektor - mgr Jadwiga Bryk
- wicedyrektor - mgr inż. Anna Miśtal
- główny księgowy - Piotr Dąbrowski
- podmiot udostępniający dane – Publiczne Przedszkole Nr 54 w Opolu
- odpowiedzialny za treść – mgr Jadwiga Bryk
Majątek:
Przedszkole jest jednostką budżetową, której zasady działania określa Uchwała Nr X XX/280/96 Rady Miasta Opola z dnia 19 lipca 1996 r. w sprawie ustalenia form organizacyjno-prawnych działania przedszkoli publicznych na terenie gminy Opole (zm. § 4. Uchwały nr XVIII/286/99 Rady Miasta Opola z dnia 16 grudnia 1999 r. zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia form organizacyjno-prawnych przedszkoli publicznych na terenie gminy Opole).
Nieruchomość zabudowana wraz z przyległym do niej terenem o łącznym obszarze 1,2265 ha decyzją Zarządu Miasta Opola z dnia 30.06.1999 r. została oddana nieodpłatnie w trwały zarząd na czas nieoznaczony z przeznaczeniem na cele statutowe przedszkola (księga wieczysta Kw nr 96620 przy wpisie własności na rzecz gminy Opole).
Dane techniczne budynku:
- kubatura 8132,5 m3
- powierzchnia zabudowy 1980,75 m2
- powierzchnia użytkowa 1836,14 m2
Budynek przedszkolny wyposażony jest w wodociąg, kanalizację sanitarną, kanalizację deszczową, C.O. + c.w., wentylację mechaniczną, instalację elektryczną, siły i światła.
Wartość majątku trwałego ogółem stan na 15.12.2005 r. wynosi - 1 222 389 zł brutto, 590318 zł netto.
a) budynki – 1082477 zł brutto, 551488 zł netto,
b) budowle – 109400 zł brutto, 38830 zł netto,
c) maszyny, urządzenia i aparaty ogólnego zastosowania - 12 050 zł brutto, całkowicie umorzone,
d) narzędzia, przyrządy wyposażenie – 18 439 zł brutto, całkowicie umorzone.
Budżet:
Wykonanie przychodów i wydatków za 2005 r.
- środki budżetowe otrzymane - 950000 zł,
- środki niewykorzystane - 10813 zł,
- środki wydatkowane - 939187 zł,
z tego: na wynagrodzenia - 698071 zł,
na wynagrodzenia dodatkowe - 49487 zł,
pochodne - 149430 zł,
Wykonanie przychodów i wydatków dochodów własnych za 2005 r.
- przychody ogółem - 272701 zł
z tego wpływy z usług - 260012 zł
- wydatki ogółem - 270020 zł
z tego zakup materiałów i wyposażenia - 35637 zł
zakup żywności - 86828 zł
zakup pomocy naukowych - 14182zł
zakup energii - 43962 zł
zakup usług remontowych - 62870zł
zakup usług pozostałych - 23117 zł
zakupy inwestycyjne - brak
Plan finansowy na 2006 r.
- środki budżetowe zaplanowane - 1031300 zł,
- środki do wykorzystania - 1031300 zł,
z tego: na wynagrodzenia - 764600 zł,
na wynagrodzenia dodatkowe - 56800 zł,
pochodne - 165000 zł,
Plan środków specjalnych na 2006 r.
- przychody ogółem - 409581 zł
z tego wpływy z usług - 406300 zł
- wydatki ogółem - 409500 zł
z tego zakup materiałów i wyposażenia - 46700 zł
zakup żywności - 140800 zł
zakup pomocy naukowych - 21600 zł
zakup energii - 74300zł
zakup usług remontowych - 72000 zł
zakup usług pozostałych - 35300zł
Wykaz regulaminów:
Lp. |
Nazwa Regulaminu |
Miejsce przechowywania |
1. |
Regulamin Organizacyjny Przedszkola Publicznego Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
2. |
Regulamin Pracy Przedszkola Publicznego Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
3. |
Regulamin Wynagradzania pracowników nie będących nauczycielami zatrudnionych w Przedszkolu Publicznym Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
4. |
Regulamin premiowania pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w Przedszkolu Publicznym Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
5. |
Regulamin przyznawania nagród za szczególne osiągnięcia w pracy pracowników nie będących nauczycielami Przedszkola Publicznego Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
6. |
Regulamin gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Przedszkolu Publicznym Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
7. |
Regulamin Rady Pedagogicznej Przedszkola Publicznego Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
8. |
Regulamin Zakładowego Funduszu Zdrowotnego dla nauczycieli oraz nauczycieli emerytów i rencistów Przedszkola Publicznego Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
9. |
Zasady i kryteria przyznawania nagród ze specjalnego Funduszu Nagród dla nauczycieli Przedszkola Publicznego Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
10. |
Kryteria oceny pracy zawodowej nauczycieli zatrudnionych w Przedszkolu Publicznym Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
11. |
Zasady i kryteria przyznawania dofinansowania do doskonalenia zawodowego nauczycielom Przedszkola Publicznego Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
12. |
Regulamin Rady Przedszkola Przedszkola Publicznego Nr 54 w Opolu, |
hol przy tablicach ogłoszeń |
13. |
Regulamin Przedszkola dla Rodziców. |
wejście główne |
14. |
Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego w Publicznym Przedszkolu Nr 54 w Opolu |
gabinet dyrektora |
15. |
Instrukcja kancelaryjo-archiwalna Przedszkola Publicznego Nr 54 w Opolu, |
sekretariat |
16. |
Instrukcja sporządzania, kontroli i obiegu dokumentów finansowo-księgowych w Publicznym Przedszkolu Nr 54 w Opolu, |
sekretariat |
17. |
Instrukcja w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji składników majątkowych Publicznego Przedszkola Nr 54 w Opolu |
Sekretariat |
18. |
Regulamin Spacerów i Wycieczek w Publicznym Przedszkolu Nr 54 w Opolu |
hol przy tablicach ogłoszeń |
19. |
Instrukcja zarządzania systemem informatycznym i ręcznym do przetwarzania danych osobowych w Przedszkolu Publicznym Nr 54 w Opolu |
hol przy tablicach ogłoszeń |
Rejestry, ewidencje, archiwa :
W przedszkolu obowiązuje bezdziennikowy system kancelaryjny oparty na jednolitym rzeczowym wykazie akt. Jest on podstawą do oznaczania, rejestracji, łączenia i przechowywania akt. Spis spraw prowadzi się dla każdej teczki oddzielnie na każdy rok kalendarzowy.
W przedszkolu prowadzone są następujące centralne rejestry kancelaryjne:
-
rejestr skargi wniosków,
-
rejestr uchwał organów samorządu gminnego,
-
rejestr aktów wewnętrznych.
-
rejestr uchwał Rady Pedagogicznej
-
rejestr wniosków i opinii,
-
rejestr przyjętych dzieci
W archiwum przedszkola przechowuje się całą dokumentację wytworzoną w toku pracy przedszkola. Przechowuje się akta mające trwałą wartość historyczną jak i materiały niearchiwalne posiadające wyłącznie wartość praktyczną, które są przechowywane okresowo.
Wśród dokumentacji przechowywanej w archiwum przedszkolnym przez okres minimum 25 lat znajdują się:
-
arkusze organizacyjne, statuty i regulaminy, uchwały organów kolegialnych funkcjonujących w przedszkolu, dokumentacja finansowo-księgowa (np. sprawozdanie finansowe zwane bilansem, księgi rachunkowe, plany kont,), akta osobowe, listy płac, kartoteki wynagrodzeń,
Materiały archiwalne, których okres przechowywania jest krótszy obejmują m.in.:
-
plany i programy nauczania i wychowania,
-
dokumentację z prowadzonych zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
-
karty zgłoszeń dziecka,
-
dokumentację z zakresu inwestycji i remontów budowlanych,
-
dokumentacje z zakresu rachunkowości, księgowości i obsługi kasowej,
-
dokumentacje z zakresu stosunku pracy,
Zamówienia publiczne:
W chwili obecnej przedszkole nie prowadzi postępowania o zamówienia publiczne.
Kontrole:
Termin kontroli |
Instytucja kontrolująca |
Cel kontroli |
31.01.2005 r. |
Inż. Budownictwa lądowego W. Radzik
45-256 Opole |
- Kontrola stanu technicznego obiektu |
28.02.2005 r. |
Zakład Usług Kominiarskich
Jerzy Buchta
46-023 Osowiec |
- Kontrola przewodów kominowych |
01.04.2005 |
Specjalista w zakresie instalacji wod.-kan., c.o. gaz P/. Płonka Opole |
- Kontrola szczelności gazowej,
- Przegląd techniczny instalacji gazowej w budynku |
28.07.2005 r. |
Przedsiębiorstwo Usług Pożarniczych TECHNO-POŻ Opole |
- kontrola instalacji wodociągowej przeciwpożarowej, |
29.07.2005 r. |
Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy A. Zardzewiały |
Kontrola bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów przedszkolnych, po przerwie w działalności oświatowej |
23.08.2005 r. |
PPHU FACTOR |
Okresowa kontrola techniczna urządzeń zabawowych na placu zabaw |
26-09-2005 r. |
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna Opole |
- sprawdzenie stanu sanitarno-technicznego wszystkich pomieszczeń w obiekcie, |
14.10.2005 r. |
Roman Pastusiak |
Badanie skuteczności działania urządzeń ochrony przeciwporażeniowej w sieciach typu TN-C |
25.10.2005 r. |
Urząd Miasta Opola Referat Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości
Inspektor Edward Guzowski |
Prawidłowość gospodarki finansowej z Zakładowym Planem Kont.
Aktualizacja Zakładowego Planu Kont |
Wszystkie wyżej wymienione protokoły z przeprowadzonych kontroli są dostępne w gabinecie dyrektora przedszkola.
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
Interesantów przyjmuje się w gabinecie dyrektora lub sekretariacie,
Godziny przyjęć :
sekretariat – codziennie w godz. 730 - 1530,
gabinet dyrektora :
- poniedziałek - w godz. 800 – 1600,
- wtorek - w godz. 800 – 1600,
- środa - w godz. 730 - 1530,
- czwartek - w godz. 730 – 1600,
- piątek - w godz. 730 - 1530,
załatwianie spraw:
Korespondencję przyjmuje pracownik sekretariatu i przekazuje odpowiednio dyrektorowi przedszkola lub jego zastępcy.
Dyrektorowi sekretariat przekazuje następującą korespondencję (wpływy):
1. adresowaną do dyrektora, dotyczącą spraw o charakterze reprezentacyjnym, od organów gminy oraz organów związków międzygminnych, skargi i wnioski dotyczące działalności przedszkola,zastrzeżoną dla dyrektora, dotyczącą organizacji, zakresu działania i zasad funkcjonowania przedszkola,protokoły kontroli i zalecenia pokontrolne z kontroli przeprowadzonych przez organy kontrolne, dotyczącą spraw osobowych pracowników przedszkola.
Zastępcy dyrektora przekazuje się korespondencję: imiennie adresowaną, dotyczącą prowadzonych spraw zgodnie z podziałem zadań, kompetencji i odpowiedzialności.
Obieg akt odbywa się bez pokwitowania. Za pokwitowaniem doręcza się wyłącznie akta, co do których obowiązek kwitowania wynika z odrębnych przepisów. Potwierdzenie otrzymania pisma, sekretariat wydaje na żądanie składającego pismo.
W przedszkolu obowiązuje bezdziennikowy system kancelaryjny, oparty na jednolitym rzeczowym wykazie akt. Jednolity rzeczowy wykaz akt stanowi rzeczową klasyfikację akt powstających w toku działalności przedszkola oraz zawiera ich klasyfikację archiwalną. Obejmuje on wszystkie zagadnienia z zakresu działalności przedszkola oznaczone w poszczególnych pozycjach symbolami, hasłami i kategorią archiwalną. Wykaz ten służy do oznaczania, rejestracji, łączenia i przechowywania akt.
Sprawy można załatwiać ustnie lub pisemnie. W przypadku załatwienia sprawy ustnie, treść i istotne motywy takiego załatwienia sprawy, są odnotowywane w aktach i potwierdzane podpisem załatwiającego sprawę.
Przy pisemnym załatwieniu sprawy stosuje się następujące formy:
-odręczną (sporządzenie na piśmie odręcznej notatki wskazującej sposób załatwienia),
-korespondencyjną (sporządzenie pisma załatwiającego sprawę),
-inną (np. na formularzu).
Korespondencja może być przekazana odbiorcy w postaci pisma wysyłanego: przesyłką listową, faksem, na nośniku informatycznym, pocztą elektroniczną.
Ostateczne załatwienie sprawy odnotowuje w spisie spraw przez wpisanie w odpowiedniej rubryce daty załatwienia oraz nazwiska (nazwy) strony (adresata). Przy załatwianiu odręcznym wpisuje się te same dane z dodaniem skrótu "odr." Na kopii załatwienia i w spisie spraw zamieszcza się znak "Oz.", który oznacza "ostatecznie załatwione".
Sprawy załatwia się według kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez łączenia jej z inną sprawą nie mającą z nią bezpośredniego związku. Sprawy nie załatwione ostatecznie w ciągu danego roku załatwia się w roku następnym.