ZARZĄDZENIE NR OR-I.0050.343.2013
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 17 czerwca 2013 r.
w sprawie wprowadzenia „Księgi Identyfikacji Wizualnej Miasta Opola”
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 594) oraz § 5 pkt 7 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola (z późn. zm.) ustalam, co następuje:
§ 1
W celu budowania wizerunku marki miasta Opola poprzez spójną identyfikację wprowadza się „Księgę Identyfikacji Wizualnej Miasta Opola”, zwaną dalej „Księgą”, stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie nie wyłącza stosowania przepisów:
1) ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych (Dz. U. z 2005 r., Nr 235, poz. 2000 z późn. zm.);
2) rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 1955 r. w sprawie tablic i pieczęci urzędowych (Dz. U. Nr 47, poz. 316 z późn. zm.);
3) rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r., Nr 14, poz. 67 z późn. zm.);
4) uchwały nr XXIV/373/12 Rady Miasta Opola z dnia 29 marca 2012 r. (Dz. Urz. Woj. Opolskiego z 2012 r., poz. 687) w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Opola;
5) Zarządzenia Nr OR-I.0050.88.2013 Prezydenta Miasta Opola z dnia 06 lutego 2013 r. w sprawie zasad używania barw Miasta Opola, jego flagi, herbu i hejnału;
6) Zarządzenie NR OR-I.0050.285.2012 Prezydenta Miasta Opola z dnia 8 czerwca 2012 r. w sprawie regulaminu przyznawania Patronatu Prezydenta Miasta Opola;
§ 3
Zobowiązuje się wydziały Urzędu Miasta Opola do stosowania niniejszego zarządzenia we wszystkich działaniach informacyjnych i promocyjnych prowadzonych zgodnie z zasadami zawartymi w Księdze, w szczególności:
1) z prawem do umieszczenia elementów systemu identyfikacji wizualnej miasta Opola na zaproszeniach, biletach, kartach VIP, akredytacjach dla mediów, ulotkach, plakatach, billboardach reklamujących imprezę, reklamach w mediach, na stronach internetowych oraz innych dostępnych nośnikach reklamy używanych podczas projektu;
2) z prawem do zamieszczania informacji oraz podania odnośnika do strony internetowej miasta Opola www.opole.pl na stronie internetowej projektu;
3) z prawem do ekspozycji elementów systemu identyfikacji wizualnej miasta Opola na strojach, banerach wokół obiektu, bramie wejściowej, na scenie lub estradzie, na ściance stanowiącej tło podczas konferencji prasowych i wywiadów, na tablicach wyników i na stanowiskach sędziowskich podczas imprez sportowych oraz innych dostępnych nośnikach reklamy używanych podczas danego projektu;
4) z prawem do promowania w mediach będących patronami projektu;
5) z prawem do zamieszczenia listu powitalnego na pierwszej stronie folderu, biuletynu lub programu projektu, sformułowanego przez Prezydenta Miasta Opola;
6) z prawem do wygłoszenia przemówienia przedstawicieli władz miasta Opola podczas działania promocyjnego towarzyszącego projektowi;
7) z prawem do emisji reklamy miasta Opola w wersji audio i wideo podczas działania promocyjnego towarzyszącego projektowi;
8) możliwości do otrzymania określonej odrębną umową liczby zaproszeń VIP i biletów;
9) zagwarantowania prawidłowego rozmieszczenia materiałów reklamowych podczas działania promocyjnego towarzyszącego projektowi;
10) zagwarantowania przygotowania i produkcji materiałów prasowych promujących projekt;
11) zagwarantowania stałego monitoringu mediów w zakresie gromadzenia wycinków prasowych, zliczania ekwiwalentu reklamowego, przygotowania zbiorczych podsumowań, obliczania wartości ekspozycji w telewizji, rejestracji pojawiających się informacji w radio oraz Internecie;
12) zagwarantowania pełnego raportu z działań promocyjnych;
13) zagwarantowania innych uprawnień stosownie do wynegocjowanych warunków.
§ 4
1. Zobowiązuje się wydziały Urzędu Miasta Opola do przedstawienia do Biura Promocji
i Współpracy Międzynarodowej drogą elektroniczną:
1) umów, które zawierają zapisy dotyczące promocji miasta,
2) projektów materiałów promocyjnych, w celu akceptacji ich pod względem zgodności z Księgą Identyfikacji Wizualnej Miasta Opola;
3) sprawozdań z realizacji działań promocyjnych po zakończeniu danego projektu.
Na konsultacje umów i projektów Biuro Promocji zastrzega sobie okres przynajmniej 3 dni roboczych, a na dostarczenie raportu 30 dni roboczych po zakończeniu danego projektu.
2. Zobowiązuje się miejskie jednostki organizacyjne do stosowania Księgi Identyfikacyjnej Miasta Opola, stanowiącej załącznik do niniejszego zarządzenia, w zakresie pkt 1, 2 zgodnie z zasadami określonymi w par. 3 zarządzenia.
§ 5
Wykonanie zarządzenia powierza się wszystkim wydziałom Urzędu Miasta Opola oraz jednostkom organizacyjnym Miasta Opola.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z up. Prezydenta Miasta
Krzysztof Kawałko
Z-ca Prezydenta Miasta