Informacja o kontroli
W dniach od 15 października do 29 listopada 2013 r. zostało przeprowadzone przez Wydział Kontroli Wewnętrznej i Audytu Urzędu Miasta Opola postępowanie kontrolne nr 37/13 w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Urzędu Miasta Opola.
Celem kontroli było sprawdzenie prawidłowości gospodarowania ZFŚS w Urzędzie Miasta Opola. Kontrolą objęto lata 2007 -2011. Kontrolę przeprowadzono w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w ramach poprzedniej kontroli nr 27/13 obejmującej lata 2012- 2013. Zakres niniejszej kontroli obejmował sprawy dotyczące analizy zapisów Regulaminu ZFŚŚ w poszczególnych okresach, zapomogi losowe dla pracowników, zapomogi losowe dla emerytów, kultura i sport - dopłaty do biletów. Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym w okresach objętych kontrolą obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych należała do zakresu działania Wydziału Administracyjno – Gospodarczego.
W zakresie zapomóg przyznanych w 2011r.
Zapomogi losowe dla pracowników, kwota według ewidencji księgowej -11.800,00 zł
Komisja odbyła 9 posiedzeń. Przyznano 9 zapomóg.
Zapomogi losowe dla emerytów, kwota według ewidencji księgowej – 8.384,00 zł
W zakresie zapomóg przyznanych w 2010r.
zapomogi losowe dla pracowników, kwota według ewidencji księgowej -35.600,00 zł
Komisja odbyła 13 posiedzeń. Przyznano 21 zapomóg.
zapomogi losowe dla emerytów, kwota według ewidencji księgowej – 13.250,00 zł
W zakresie zapomóg przyznanych w 2009r.
Zapomogi losowe dla pracowników, kwota według ewidencji księgowej -22.700,00 zł
Komisja odbyła 10 posiedzeń. Przyznano 20 zapomóg.
zapomogi losowe dla emerytów, kwota według ewidencji księgowej – 11.950,00 zł
W zakresie zapomóg przyznanych w 2008r.
Zapomogi losowe dla pracowników, kwota według ewidencji księgowej -44.150,00 zł
Komisja odbyła 13 posiedzeń. Przyznano 37 zapomóg.
zapomogi losowe dla emerytów, kwota według ewidencji księgowej – 11.080,00 zł
W zakresie zapomóg przyznanych w 2007r.
zapomogi losowe dla pracowników, kwota według ewidencji księgowej - 40.050,00 zł
Komisja odbyła 17 posiedzeń. Przyznano 46 zapomóg.
zapomogi losowe dla emerytów, kwota według ewidencji księgowej – 6.800,00 zł
Wysokość przyznanych zapomóg wynosiła od 500,00 do 1.000,00 zł.
W dniu 17.01.2014 r. protokół kontroli doręczono Naczelnikowi Wydziału Administracyjno-Gospodarczego.
Do ustaleń zawartych w protokole kontroli zastrzeżeń nie wniesiono.
W związku z ustaleniami kserokopię protokołu kontroli wraz z wnioskami oraz wystąpieniem pokontrolnym i niezbędną dokumentacją przesłano do Prokuratury Rejonowej w Opolu w ślad za przesłaną dokumentacją z kontroli nr 27/13.