KWiA.I-0914/24/10
|
Opole, 14 lipca 2010 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI nr 32/10
|
Jednostka kontrolowana
|
Galeria Sztuki Współczesnej
Pl. Teatralny 12
45-056 Opole
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 31 maja do 25 czerwca 2010 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Tadeusz Lech – główny specjalista Wydziału Kontroli Wewnętrznej i Audytu
Małgorzata Jóźwin-Mazurek – st. specjalista Wydziału Kontroli Wewnętrznej i Audytu
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
nr 67/10
nr 68/10
|
Przedmiot kontroli
|
Gospodarka finansowa, ewidencja księgowa, sprawozdawczość, ZFŚS, system kontroli finansowej
|
Okres objęty kontrolą
|
2009 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Anna Potocka – Dyrektor
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielali
|
Anna Potocka – Dyrektor
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))– Gł. Księgowa
|
Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami).
2. Ustawa z dnia 29 września1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. z 2009 r. Nr 152 poz. 1223 z późn. zm.).
3. Ustawa z dnia 25 października 1991 r o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej t.j. z 2001 r. (Dz.U. Nr 13 poz. 123 z późn. zm),
4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020).
5. Komunikat Nr 13 Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MF z 2006 r. Nr 7 poz. 58).
6. Uchwała nr XXXVII/508/01 Rady Miasta Opola z dnia 22 czerwca 2001 r. w sprawie nadania statutu Galerii Sztuki Współczesnej w Opolu.
7. Uchwała nr LXIX/713/10 Rady Miasta Opola z dnia 24 czerwca 2010 r. w sprawie zatwierdzenia rocznych sprawozdań finansowych miejskich instytucji kultury w Opolu za 2009 r.
8. Ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.).
Cel kontroli
Celem kontroli jest ocena prawidłowości prowadzonej gospodarki finansowej w szczególności pod kątem efektywności wykorzystania posiadanych środków, zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz sprawdzenie rzetelności prowadzonej ewidencji i sporządzanych sprawozdań.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
Zapoznano się z przyjętymi rozwiązaniami organizacyjnymi w zakresie prowadzenia spraw ewidencyjno-księgowych w kontrolowanej jednostce oraz z aktami prawnymi dotyczącymi działalności jednostek kultury.
Z ewidencji księgowej Urzędu Miasta Opola uzyskano niezbędne dane dotyczące środków finansowych przekazanych do jednostki kontrolowanej na cele objęte kontrolą.
Dane zawarte w sprawozdaniach sporządzonych przez jednostkę kontrolowaną porównano z danymi znajdującymi się w ewidencji księgowej, wyciągach bankowych oraz w innych badanych dokumentach. Ustalono przychody z poszczególnych źródeł oraz dokonano analizy kosztów rodzajowych pod kątem ich zasadności. Przeprowadzono analizę zapisów znajdujących się w ewidencji księgowej dotyczących poszczególnych rodzajów wydatków rzeczowych pod kątem ich celowości i zasadności ich dokonywania oraz pod kątem zgodności danych ewidencyjnych z danymi wykazywanymi w sprawozdaniach.
W zakresie wydatków na wynagrodzenia dokonano analizy poszczególnych składników, w tym odpraw emerytalno-rentowych, nagród jubileuszowych, ekwiwalentów za urlop, nagród, premii pod kątem ich zgodności z przepisami. Ponadto szczegółową kontrolą objęto zapisy w ewidencji księgowej dotyczące wydatków na wynagrodzenia dla dyrektora i głównej księgowej za IV kwartał 2009 r. Zapisy te porównano z wyciągami bankowymi. Sprawdzono prawidłowość ewidencjonowania wpływów i wydatków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Dokonano analizy wybranych wydatków pod kątem prawidłowości postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych. Sprawdzono przestrzeganie przyjętych zasad regulujących gospodarkę kasową. Sprawdzono prawidłowość prowadzenia ewidencji środków trwałych. Zapoznano się z dokumentacją dotyczącą systemu kontroli wewnętrznej oraz z funkcjonowaniem tego systemu w jednostce.
USTALENIA KONTROLI
I. W zakresie spraw organizacyjnych
Od 1 października 1994 r. dyrektorem Galerii Sztuki Współczesnej jest pani Anna Potocka, powołana na to stanowisko przez Zarząd Miasta Opola decyzją z dnia 5.10.1994 r.(akta kontroli 10/32/I/124-126). Główną Księgową jest pani(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)), zatrudniona na tym stanowisku na podstawie umowy o pracę od 20 kwietnia 1998r. na ½ etatu a od 1 sierpnia 2006 r. w pełnym wymiarze czasu pracy.
Z zapisów prowadzonej ksiązki kontroli wynika, że w 2009 r. w jednostce nie przeprowadzono żadnych kontroli zewnętrznych (akta kontroli 10/32/I/124-126).
Siedzibą Galerii Sztuki Współczesnej jest nieruchomość zabudowana położona w Opolu przy Placu Teatralnym 12, którą Gmina Opole aktem notarialnym Rep A nr 7207/97 z dnia 23.12.1997 r. przekazała nieodpłatnie do użytkowania (akta kontroli Nr 10/32/I/14). Ponadto Zarząd Powszechnej Spółdzielni Spożywców w Opolu na podstawie umowy najmu z dnia 05.06.2009 r. oddał Galerii Sztuki Współczesnej w najem lokal biurowy znajdujący się na II piętrze Galerii Opolanin w Opolu Plac teatralny 13 o powierzchni 20 m² celem prowadzenia działalności biurowej (akta kontroli Nr 10/32/I/10-12).
Na dzień 01.01.2009 r. w kontrolowanej jednostce zatrudnionych było 17 osób na 16 etatach (akta kontroli Nr 10/32/I/23). W 2009 r. zwolnień pracowników nie było. Jednocześnie w tym samym czasie przyjęto do pracy 1 osobę, na stanowisko specjalisty ds. informatyzacji, promocji i edukacji (akta kontroli Nr 10/32/I/17). Na dzień 31.12.2009 r. w kontrolowanej jednostce zatrudnionych było 18 osób na 17 etatach (akta kontroli Nr 10/32/I/23).
W okresie objętym kontrolą jednostka posiadała w Banku Zachodnim WBK S.A. w Opolu dwa niżej wymienione rachunki bankowe (akta kontroli Nr 10/32/I/31-32):
56000444 - rachunek podstawowy,
56000446 - rachunek ZFŚS.
W dniu 15.02.2010 r. kontrolowana jednostka przekazała do Referatu Planowania Budżetu Urzędu Miasta Opola dokumentację dotyczącą wykonania budżetu za 2009 rok, w tym: bilans instytucji kultury, sprawozdanie z wykonania planu dochodów i wydatków, sprawozdania o stanie należności i zobowiązań oraz dodatkową informację z wykonania budżetu za 2009 r. Z powyższej dokumentacji wynika, że jednostka wypracowała zysk w kwocie 6.374,80 zł. Rada Miasta Opola uchwałą nr LXIX/713/10 z dnia 24 czerwca 2010 r. zatwierdziła roczne sprawozdanie finansowe jednostki za 2009 r.
II. W zakresie gospodarki finansowej
II.1. Przychody
W sporządzonym sprawozdaniu kontrolowana jednostka wykazała stan środków pieniężnych na dzień 31.12.2008 r. ogółem w kwocie 18.404,47 zł. W wyniku kontroli ustalono, że stan ten jest zgodny ze stanem wynikającym z pisemnych zawiadomień banku (akta kontroli Nr 10/32/I/32).Na stan ten składają się środki w kwocie:
- 16.108,22 zł na rachunku podstawowym,
- 2.296,25 zł na rachunku Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Z ewidencji księgowej Urzędu Miasta Opola wynika, że kontrolowana jednostka w 2009 r. otrzymała dotację na działalność podstawową w łącznej kwocie 1.725.150,00 zł (akta kontroli Nr 10/32/I/32) i taką kwotę dotacji wykazano w ewidencji księgowej jednostki (akta kontroli Nr 10/32/I/32) oraz w sporządzonym sprawozdaniu (akta kontroli Nr 10/32/I/32).
Na podstawie ewidencji księgowej jednostki kontrolowanej ustalono, że w 2009 r. Galeria Sztuki Współczesnej uzyskała ponadto przychody z następujących źródeł:
- sprzedaż usług – 227.529,63 zł,
- dochody budżetowe - 55.482,69 zł,
W wyniku kontroli ustalono, że największe pozycje wśród przychodów z usług stanowiły przychody ze sprzedaży biletów i katalogów, reklam oraz przychody za przygotowanie wystaw. Natomiast na dochody budżetowe składały się między innymi środki otrzymane na dofinansowanie różnych projektów artystycznych, wystaw i warsztatów (akta kontroli Nr 10/32/I/38-39).
Z pisemnego zawiadomienia banku wynika, że na dzień 31.12.2009 r. stan środków pieniężnych na rachunku podstawowym jednostki kontrolowanej wynosił 3.003,22 zł. Ustalono, że stan ten jest zgodny z ewidencją księgową-konto 131 (akta kontroli Nr 10/32/I/89) orazze sprawozdaniem (akta kontroli Nr 10/32/I/19).
II.2. Koszty
W sprawozdaniu wykazano, że w 2009 r. koszty działalności jednostki kontrolowanej wyniosły ogółem 2.116.093,37 zł (akta kontroli Nr 10/32/I/). W wyniku kontroli ustalono, że powyższa kwota jest zgodna z ewidencją księgową – Zestawienie obrotu i sald kont syntetycznych i subsyntetycznych zespołu 4 (akta kontroli Nr 10/32/I/).
Z ewidencji tej wynika, że największą pozycję stanowiły koszty dotyczące:
- zakupu usług pozostałych – 765.935,18 zł,
- osobowy fundusz płac – 688.668,50 zł,
- zakupu materiałów i wyposażenia – 165.430,85 zł
W zakresie wydatków na wynagrodzenia wyrywkową kontrolą objęto wynagrodzenia wypłacone w IV kwartale 2009 r. dla dyrektora i głównej księgowej. Dokonano analizy polegającej na porównaniu kwot wynagrodzeń figurujących z indywidualnych kartotek wynagrodzeń z wszystkimi wyciągami bankowymi i dowodami kasowymi dotyczącymi tych miesięcy. Stwierdzono, że kwoty wykazane w indywidualnych kartotekach wynagrodzeń były zgodne z kwotami figurującymi na badanych dokumentach. Sprawdzono 56 wyciągów bankowych rachunku podstawowego, tj. od nr 151 do nr 206 oraz 11 wyciągów bankowych funduszu socjalnego tj. od nr 38 do nr 48 (akta kontroli Nr 10/32/I/). Ponadto w badanym okresie wypłacono dyrektorowi nagrodę (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)) (akta kontroli Nr 10/32/I/).
Sprawdzono również koszty dotyczące umów zleceń i o dzieło. Ustalono, że w badanym okresie koszty w tym zakresie wyniosły 60.991,00 zł. Zawarte umowy dotyczyły między innymi napisania tekstów do katalogów towarzyszących wystawie artystów, wykonania statuetek, przygotowania konspektów i tekstów do kwartalnika „Artpunkt” oraz bieżącej konserwacji i usuwania usterek i awarii (akta kontroli Nr 10/32/I/). Na wszystkich dokumentach znajduje się potwierdzenie wykonania zadania zgodnie z zawarta umową oraz zatwierdzenie do wypłaty. Poszczególne rachunki posiadały dekretację oraz podpisy upoważnionych osób (akta kontroli Nr 10/32/I/).
Z pozostałych kosztów kontrolą objęto wykazane w ewidencji koszty na zakup materiałów i wyposażenia oraz zakup usług pozostałych za grudzień 2009 r. Ogółem w 2009 r. koszty dotyczące zakupu materiałów i wyposażenia wyniosły 165.430,85 zł. Koszty w grudniu 2009 r. wyniosły 36.702,14 zł.
Ogółem w 2009 r. koszty dotyczące zakupu usług pozostałych wyniosły 765.935,18 zł. Koszty w grudniu 2009 r. wyniosły 67.709,03 zł. Największą pozycję stanowiły koszty zakupu usług informatycznych, druku różnych katalogów, zaproszeń, plakatów, plansz oraz renowacji parkietu (akta kontroli Nr 10/32/I/).
Poniższa tabela zawiera wykaz dokumentów księgowych objętych kontrolą.
Lp.
|
Nr faktury
|
Tytułem
|
Kwota brutto
|
§
|
1
|
240/09/174
|
Ochrona obiektu
|
17.633,88
|
4300
|
2
|
152/2009
|
Wykonanie katalogu
|
13.481,00
|
4300
|
3
|
FM01056
|
Konserwacja podłogi
|
9.150,00
|
4300
|
4
|
313/12/2009
|
Druk kartek
|
1.281,00
|
4300
|
5
|
320/12/2009
|
Druk zaproszeń
|
2.257,00
|
4300
|
6
|
319/12/2009
|
Druk zaproszeń
|
768,60
|
4300
|
7
|
333/12/2009
|
Druk materiałów promocyjnych
|
1.342,00
|
4300
|
8
|
16/12/2009
|
Obsługa prawna
|
2.196,00
|
4300
|
9
|
29/12/2009
|
Obsługa prawna
|
2.196,00
|
4300
|
10
|
FV09/0268/12
|
Wykonanie i montaż szyb
|
3.966,46
|
4300
|
11
|
FJ257
|
System mikrofonowy
|
5.228,01
|
4300
|
12
|
159/2009
|
Telewizor Panasonic
|
3.550,00
|
4210
|
13
|
2318/09/OP
|
Mikrofon do kamery
|
5.490,00
|
4210
|
14
|
186/AL/2009
|
Stojak do projektora
|
1.525,00
|
4210
|
15
|
435/12/2009
|
Skrzynka transportowa do projektora
|
1.268,80
|
4210
|
16
|
F/1731/09
|
Oprogramowanie graficzne
|
5.980,44
|
4210
|
17
|
012621/W/09
|
Adapter audio
|
1.300,00
|
4210
|
18
|
183729/8024/09
|
Materiały na warsztaty
|
3.535,89
|
4210
|
19
|
FS441/2009
|
Usługa gastronomiczna
|
1.000,00
|
4300
|
20
|
572/2009
|
Utrzymanie czystości
|
3.031,70
|
4300
|
Z powyższej tabeli wynika, że w jednym przypadku (poz. 16) nieprawidłowo zaklasyfikowano zakup oprogramowania graficznego na kwotę 5.980,44 zł. Zakup ten winien być zaklasyfikowany w paragrafie 4750 – zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji. Należy jednak dodać, że kontrolowana jednostka nie jest ustawowo zobowiązana do sporządzania sprawozdań RB-28S z wykonania planu wydatków budżetowych. Sprawozdania takie składane są na żądanie Referatu planowania budżetu Urzędu Miasta Opola.
II.3. Należności
W sprawozdaniu finansowym na dzień 31 grudnia 2009r. jednostka kontrolowana wykazała stan należności w kwocie 73.300,55 zł. w tym:
- należności z tytułu dostaw i usług w kwocie 41.401,55 zł,
- należności od budżetów w kwocie 10.818,00 zł,
- należności pozostałe w kwocie 21.081,00 zł.
W wyniku kontroli ustalono, że poszczególne kwoty są zgodne z ewidencją księgową (akta kontroli Nr 10/32/I/68-73). Wszystkie należności są należnościami krótkoterminowymi z terminami płatności nie przekraczającymi trzech miesięcy. Należności z tytułu dostaw i usług dotyczyły opłat związanych z organizacją warsztatów, opłat za reklamy, za wynajem pomieszczenia oraz zwrotu nadpłaty za energię (akta kontroli Nr 10/32/I/71-73). Należności od budżetów dotyczyły zapłaconego podatku VAT pozostającego do rozliczenia w następnych okresach oraz nadpłaconego podatku dochodowego. Należności pozostałe to rozrachunki z pracownikami z tytułu niespłaconych pożyczek z Zakładowego Funduszu Mieszkaniowego (akta kontroli Nr 10/32/I/68).
II.4.Zobowiązania
W sprawozdaniu finansowym na dzień 31 grudnia 2009 r. jednostka kontrolowana nie wykazała żadnych zobowiązań. W wyniku kontroli ustalono, że podana informacja jest zgodna z ewidencją księgową.
II.5.Gospodarka kasowa
W dniu 31.12.2009 r. w kontrolowanej jednostce przeprowadzono inwentaryzację gotówki w kasie, książeczek czeków gotówkowych oraz kwitariuszy przychodowych. Z protokołu inwentaryzacji wynika, że stan gotówki w kasie wynosił „O” (zero) zł (akta kontroli Nr 10/32/I/83). W wyniku kontroli ustalono, że stan ten był zgodny ze stanem gotówki wykazanym w raporcie kasowym nr 12/2009 za okres od 1 do 31 grudnia (akta kontroli Nr 10/32/I/85-87) oraz ze stanem księgowym konta 101 (akta kontroli Nr 0/32/I/88).
II.6.ZFŚS
Z pisemnego zawiadomienia banku wynika, że na dzień 31.12.2008 r. stan środków pieniężnych na rachunku funduszu socjalnego jednostki kontrolowanej wynosił 2.296,25 zł (akta kontroli Nr 10/32/I/31). W wyniku kontroli ustalono, że stan ten jest zgodny z kwotą wykazaną na koncie księgowym „135” jako bilans otwarcia na dzień 01.01.2009 r.(akta kontroli Nr 10/32/I/92). Łączna kwota naliczonych odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w 2009 r. wyniosła 16.333,98 zł (akta kontroli Nr 09/32/I/95). W wyniku kontroli ustalono, że z rachunku podstawowego jednostki na rachunek bankowy funduszu faktycznie przelano środki w powyższej kwocie (akta kontroli Nr 09/32/I/90-92). Terminy przekazania poszczególnych kwot przedstawia poniższa tabela:
Data przelewu
|
Kwota
przelewu
|
10.03.2009 r.
|
15.000,00 zł
|
27.03.2009 r.
|
1.333,98 zł
|
Razem:
|
16.333,98 zł
|
Z powyższej tabeli wynika, że poszczególne kwoty przekazane zostały w ustawowych terminach.
Z analizy zapisów na tym koncie księgowym wynika, że łączna kwota obrotów po stronie „Wn” (wpływów) na fundusz socjalny w 2009 r. wyniosła 54.235,28 zł (akta kontroli Nr 10/32/I/90). W wyniku kontroli ustalono, że na sumę tę składały się dokonane odpisy, spłacone pożyczki oraz zwroty lokat wcześniej pobranych z tego konta na konto terminowe wraz z odsetkami od tych lokat. Wpływów z innych źródeł nie stwierdzono.
Z analizy zapisów dokonanych na tym koncie po stronie „Ma” oraz analizy zapisów na koncie 851 po stronie Wn wynika, że zaewidencjonowane obroty (rozchody) w tym okresie wyniosły łączne 50.726,60 zł (akta kontroli Nr 09/32/I/90-93). Środki funduszu wydatkowane były na pożyczki dla pracowników, prowizje bankowe, dofinansowanie do wypoczynku oraz zakup bonów towarowych. Innych wydatków nie stwierdzono. Ponadto w sierpniu i październiku z konta funduszu przelano dwukrotnie po 10.000,00 zł na konto terminowe. Środki te po dwóch tygodniach zwrócono na konto funduszu socjalnego wraz z odsetkami.
Należy stwierdzić, iż opłacanie prowizji bankowych ze środków funduszu jest niezgodne z art. 10 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.). Prowizje bankowe winny być opłacane ze środków działalności podstawowej.
Wykazane na koncie księgowym - 135 po stronie Wn saldo na dzień 31.12.2009 r. wynosiło 3.508,68 zł (akta kontroli Nr 09/32/I/90). W wyniku kontroli ustalono, że saldo to było zgodne ze stanem środków pieniężnych wykazanym przez bank (akta kontroli Nr 09/32/I/94).
III.W zakresie gospodarowania mieniem
W okresie od 03 do 20 grudnia 2009 r. w kontrolowanej jednostce przeprowadzono inwentaryzację dzieł sztuki oraz pozostałych środków trwałych. Ze sporządzonych protokołów rozliczenia inwentaryzacji wynika, że różnic inwentaryzacyjnych nie stwierdzono (akta kontroli Nr 10/32/I/82,84). Ponadto w okresie od 21 do 31 grudnia 2009 r. w kontrolowanej jednostce przeprowadzono inwentaryzację środków trwałych. Ze sporządzonego protokołu wynika, że różnic inwentaryzacyjnych nie stwierdzono (akta kontroli Nr 10/32/I/81). W okresie objętym kontrolą dokonano zakupu środków trwałych o łącznej wartości 77.748,61 zł, w tym:
- kamery i monitora o wartości 22.074,68 zł,
- specjalistycznego projektora multimedialnego o wartości 27.900,00 zł,
- komputera wraz z oprogramowaniem o wartości 27.773,93 zł.
Ustalono, że przy wyborze poszczególnych dostawców kierowano się kryterium ceny, wsparciem technicznym zapewnianym przez oferenta oraz warunkami serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego.
Zakupiony sprzęt został ujęty w ewidencji księgowej oraz wpisany do księgi inwentarzowej w poz. 21-23, 38,99. Wszystkie otrzymane i zapłacone faktury były opisane, sprawdzone, zadekretowane oraz zatwierdzone do wypłaty (akta kontroli Nr 10/32/I/74-80). W okresie objętym kontrolą nie dokonywano zbycia posiadanych składników mienia.
VI. W zakresie systemu kontroli wewnętrznej
W wyniku kontroli ustalono, że w 2009 r. w Galerii Sztuki Współczesnej obowiązywały niżej wymienione instrukcje i regulaminy wewnętrzne:
1. Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
2. Instrukcja gospodarki kasowej.
3. Regulamin w sprawie ustalenia zasad, trybu przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji składników majątkowych.
4. Ustalenie zasad rachunkowości i wprowadzenie zakładowego planu kont.
5. Instrukcja obiegu, kontroli, ewidencji i przechowywania dokumentów księgowych.
6. Zarządzenie Dyrektora w sprawie ustalenia zasad udzielania zamówień publicznych.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono kierownikowi jednostki kontrolowanej.
Zgodnie z § 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola oraz zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. oraz zarządzeniem nr OR.I-0152/218/08 z dnia 16 kwietnia 2008r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
Imię i nazwisko
Kierownika jednostki kontrolowanej
(podpis)
Data:......
|
Zespół kontrolny
Imię i nazwisko kontrolującego
(podpis)
Data: .......
|
Podpis Głównego Specjalisty:
Podpis Naczelnika Wydziału: