KWiA–I–0914/43/10
|
Opole, 27 grudnia 2010 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 64/10
|
Jednostka kontrolowana
|
Publiczne Przedszkole nr 36
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 3 grudnia do 14 grudnia 2010 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Jacek Spadło – inspektor WKWiA
Agnieszka Lisiecka – inspektor WKWiA
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
nr 69/10
nr 70/10
|
Przedmiot kontroli
|
Ø Gospodarka finansowa
Ø ZFŚS
Ø Prowadzenie ksiąg rachunkowych
|
Okres objęty kontrolą
|
2009 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Marianna Wrześniewska – Dyrektor Publicznego Przedszkola nr 36 w Opolu
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielały
|
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))– główna księgowa
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))– specjalista ds. płac
|
Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późniejszymi zmianami).
2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 r., Dz. U. Nr 76, poz.694 z późniejszymi zmianami).
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity z 2004 r., Dz. U. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
4. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity z 2003 r., Dz. U. Nr 118, poz. 1112 z późniejszymi zmianami).
5. Ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.).
6. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz 177 z późn. zm.)
- Rozporządzenie z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. 107 poz. 726 z późn. zm.).
8. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz. 781 z późn. zm.).
9. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. z 2006 r. Nr 116 poz. 783).
10. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 146 poz. 1222 z późn. zm.).
11. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. Nr 50 poz. 398 z późn. zm.).
12. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020).
- Uchwała Nr XLIV/456/05 Rady Miasta Opola z dnia 17 marca 2005 r. w sprawie tworzenia i gospodarowania dochodami własnymi w jednostkach budżetowych miasta Opola.
- Uchwała Nr LXIX/798/06 Rady Miasta Opola z dnia 31 sierpnia 2006 r. w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników niepedagogicznych zatrudnionych w jednostkach oświatowych oraz uzgodnienia wartości jednego punktu z późn. zm.
- Komunikat Nr 13 Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MF z 2006 r. Nr 7 poz. 58).
Cel kontroli
Celem kontroli była ocena prawidłowości wydatkowania środków budżetowych i gospodarowania środkami dochodów własnych oraz sprawdzenie rzetelności prowadzonej ewidencji i sporządzania sprawozdań.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
Zapoznano się ze specyfiką przyjętych rozwiązań organizacyjnych w zakresie prowadzenia spraw kadrowo-księgowych. Na podstawie zapisów dokonywanych na kontach księgowych ustalono poszczególne rodzaje wydatków budżetowych. Sprawdzono również czy istnieją dokumenty potwierdzające dokonanie określonych wydatków (faktury, rachunki, listy płac, raporty kasowe, itp.) oraz porównano je z wyciągami bankowymi.
Sprawdzono także, czy poszczególne dokumenty zostały odpowiednio opisane, zadekretowane i poddane wstępnej kontroli oraz podpisane przez głównego księgowego i zaakceptowane do wypłaty przez dyrektora przedszkola. Dane zawarte w rocznych sprawozdaniach budżetowych porównano z danymi wynikającymi z badanych dokumentów i ewidencji księgowej.
Dokonano analizy poszczególnych wydatków pod kątem ich celowości i gospodarności oraz zgodności z planem finansowym. Sprawdzono również czy jednostka posiada zakładowy plan kont i opracowane na piśmie procedury kontroli finansowej, oraz czy procedury te są zgodne ze standardami Ministerstwa Finansów i dostosowane do specyfiki jednostki, a także w jaki sposób są realizowane w praktyce.
Sprawy organizacyjne
W okresie objętym kontrolą dyrektorem przedszkola była pani Marianna Wrześniewska powołana na to stanowisko na okres od 01.09.2008 r. do 31.08.2013r.(akta kontroli tom I s. 1-2).
Głównym księgowym przedszkola jest pani Irena Rutowicz zatrudniona w jednostce na czas nieokreślony od dnia 01.01.2008 r. w wymiarze 0,25 etatu. (akta kontroli tom I s. 3).
Z budżetem gminy przedszkole rozliczało się w dziale 801 rozdział 80104. Wydatki pokrywane są ze środków budżetowych Gminy oraz z dochodów własnych. Podstawą gospodarki finansowej jest roczny plan rzeczowo-finansowy.
W 2009 r. przedszkole posiadało cztery rachunki bankowe założone w Banku PKO BP S.A. (akta kontroli tom I s. 4):
90 1020 3668 0000 5402 0160 1467 – rachunek socjalny,
85 1020 3668 0000 5602 0160 1459 – rachunek dochody własne,
52 1020 3668 0000 5702 0159 5214 – rachunek podstawowy,
94 1020 3668 0000 5702 0160 1442 – rachunek depozytowy.
Księgi rachunkowe w przedszkolu prowadzone są z wykorzystaniem programu komputerowego firmy Progmar.
W 2009 r. w kontrolowanej jednostce nie przeprowadzono inwentaryzacji środków trwałych, w drodze spisu z natury. Inwentaryzacja przeprowadzona była natomiast 2008 r. Na dzień 31.12.2009 r. dokonano uzgodnień składników majątkowych według dokumentacji prowadzonej przez pracownika ds. administracyjnych i działu księgowości.
Na dzień 31.12.2009 r. w jednostce kontrolowanej zatrudnionych było ogółem 15 osób na 9,555 etatach w tym 7 nauczycieli na 3,805 etatach. W administracji i obsłudze zatrudnionych było 8 osób na 5,75 etatach.Szczegółowo stan zatrudnienia na dzień 31.12.2009 r. przedstawiono w tabeli nr 1.
Tabela nr 1
RODZAJE STANOWISK PRACY
|
stan na 01.01.2009 r.
|
stan na 31.12.2009 r.
|
osoby
|
etaty
|
osoby
|
etaty
|
Pracownicy pedagogiczni
|
8
|
7,085
|
7
|
3,805
|
Pracownicy administracji
|
3
|
1,5
|
3
|
0,75
|
Pracownicy obsługi
|
8
|
6,25
|
5
|
5,0
|
Razem:
|
19
|
14,835
|
15
|
9,555
|
W 2009 roku do pracy w szkole przyjęto trzech pracowników obsługi a zwolniono pięciu.(akta kontroli tom I s. 5)
Kategoria zaszeregowania oraz wysokość wynagrodzenia zasadniczego przyjętych do pracy w tym okresie pracowników obsługi jest zgodna z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy z późniejszymi zmianami.
Ustalono, że wszyscy przyjęci pracownicy posiadają założone akta osobowe i aktualne badania lekarskie, co jest udokumentowane zaświadczeniami wystawionymi przez lekarza posiadającego odpowiednie uprawnienia. W aktach osobowych znajdują się również zaświadczenia o przeszkoleniu w zakresie bhp.
Z zapisów w ewidencji kontroli wynika, że w 2009 r. w jednostce przeprowadzone zostały dwie kontrole zewnętrzne przez (akta kontroli tom I s. 6):
- Wydział Budżetu Urzędu Miasta Opola w terminach 27.01.2009 r., oraz 18.08.2009 r.
W zakresie realizacji planu rzeczowo-finansowego
Dochody budżetowe w 2009 r.
W 2009 r. przedszkole nie uzyskało dochodów podlegających odprowadzeniu na rachunek budżetu Urzędu Miasta.
Wydatki budżetowe w 2009 r.
Z ewidencji księgowej Urzędu Miasta wynika, że łączna kwota środków finansowych przekazanych na działalność przedszkola w 2009 r. wynosiła: 424.900,00 zł. Faktycznie wykorzystano kwotę 412.832,51 zł. Niewykorzystane środki w kwocie 12.067,49 zł zwrócono do Urzędu Miasta Opola w dniu 27.10.2009 r. (9.320,00 zł) oraz 30.12.2009 r. (2.747,49),(akta kontroli tom I s. 7-10).
W dniu 11.01.2010 r. jednostka kontrolowana złożyła w Urzędzie Miasta Opola sprawozdanie Rb–28S z wykonania planu wydatków budżetowych za 2009 r. (akta kontroli tom I s. 11-12).W wyniku kontroli ustalono, że łączna kwota wydatków wykazana w sprawozdaniu jest zgodna z łączną kwotą środków otrzymanych z Urzędu Miasta na działalność w 2009 r.
Stan środków budżetowych wykazany w ewidencji księgowej (konto 130) na początek i koniec roku wynosił – „0”. Stan tenbył zgodny z wyciągiem bankowym (akta kontroli tom I s. 13).
Ze sporządzonego sprawozdania RB 28 S oraz z dokumentacji księgowej przedszkola wynika, że na dzień 31.12.2009 r. dokonywane wydatki budżetowe dotyczące przedszkola zostały zaewidencjonowane w sześciu paragrafach. W wyniku kontroli stwierdzono, że wykazane w sprawozdaniu dane dotyczące wydatków zaewidencjonowanych we wszystkich paragrafach są zgodne z ewidencją księgową.
Największą pozycję stanowiły wydatki na wynagrodzenia, , składki na ZUS i Fundusz Pracy oraz odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Wydatki te zaksięgowano następujących paragrafach: 3020, 4110, 4120 oraz 4140.
Łączna kwota odpisu na fundusz socjalny wyniosła 21,790, 00 zł i taką kwotę przekazano na rachunek bankowy Zakładowego Funduszu Środków Socjalnych.
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (paragraf 4440)
Z wyciągu bankowego nr 1 rachunku ZFŚS wynika, że stan początkowy środków pieniężnych na dzień 01.01.2009 r. wynosił 1.667,24.Stan ten jest zgodny z kwotą wykazaną jako bilans otwarcia na koncie księgowym „135”.
Z wyciągu bankowego rachunku ZFŚS wynika, że stan końcowy środków pieniężnych na dzień 31.12.2009 r. wynosił 2.258,90 zł.Stan ten jest zgodny z kwotą wykazaną jako bilans zamknięcia na koncie księgowym „135” (akta kontroli tom I s. 14-15).
W przedszkolu dokonano odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych na łączną kwotę 21.790,00 zł. Środki budżetowe zostały przekazane na rachunek bankowy ZFŚS w dniach (akta kontroli tom I s. 16-18):
Ø 05.05.2009 r. – 15.225,00 zł,
Ø 24.09.2009 r. – 5.075,00 zł,
Ø 27.10.2009 r. – 1.490,00 zł.
Zasady tworzenia i udzielania świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych dla pracowników przedszkola określił dyrektor w Regulaminie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Przedszkolu Publicznym Nr 36. Regulamin określa m.in. osoby uprawnione do korzystania ze środków funduszu, przeznaczenie środków oraz zasady i warunki przyznawania świadczeń socjalnych. Przyznawanie świadczeń osobom uprawnionym uzgadniane było z działającą stałą komisją ZFŚS. Ustalono, że w kontrolowanym okresie środki funduszu przeznaczono na (akta kontroli tom I s. 19-21):
Ø wypłatę świadczeń urlopowych dla nauczycieli,
Ø pożyczki mieszkaniowe,
Ø dofinansowanie dla emerytów,
Ø bony towarowe,
Ø organizację imprez kulturalnych,
Ø pomoc materialną,
Ø wczasy pod gruszą.
Innych wydatków nie stwierdzono.
Wydatki na wynagrodzenia (paragraf 4010)
Skontrolowano wynagrodzenia dwóch pracowników jednostki wypłacone w 2009 r. tj.:
- dyrektora oraz głównej księgowej.
Badanie polegało na porównaniu naliczonych wynagrodzeń z indywidualnych kartotek wynagrodzeń z dokonanymi przelewami (akta kontroli tom I s. 22-26). Zestawienie wynagrodzeń pracowników kontrolowanej jednostki za 12 miesięcy 2009 r. przedstawiono w tabeli nr 2.
Tabela nr 2
STANOWISKO
|
DYREKTOR
|
Gł. KSIĘGOWY
|
I/2009
|
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))
|
|
II/2009
|
|
III/2009
|
|
IV/2009
|
|
V/2009
|
|
VI/2009
|
|
VII/2009
|
|
VIII/2009
|
|
IX/2009
|
|
X/2009
|
|
XI/2009
|
|
XII/2009
|
|
Sprawdzono 24 wyciągi bankowe, które porównano z kartoteką zarobkową wg wynagrodzeń za cały 2009 rok. Po przeprowadzonej analizie stwierdzono, iż zachodzi pełna zgodność pomiędzy danymi zawartymi w kartach wynagrodzeń z danymi z wyciągów bankowych.
W wyniku kontroli ustalono, że w 2009 r. pracownikom oprócz wynagrodzeń miesięcznych wypłacono dodatkowo:
- (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))i nie stwierdzono nieprawidłowości przy dokonywaniu wydatków w tym zakresie.
Dochody własne w 2009 r.
W dniu 27.01.2010 r. jednostka kontrolowana przedłożyła w Urzędzie Miasta Opola sprawozdanie Rb-34 z wykonania dochodów i wydatków w tym zakresie (akta kontroli tom I s. 36-40).
Wykazane w sprawozdaniu dane dotyczące:
- należności w kwocie 2.017,34 zł,
- kwoty odpisu aktualizującego należność 76,94 zł,
- zobowiązań w kwocie 7.954,88 zł;
były zgodne z ewidencją księgową (konto 201) (akta kontroli tom I s. 41-43).
Z ustnych wyjaśnień głównej księgowej wynika, że zobowiązania dotyczyły naliczonych i nie dokonanych opłat za wodę i kanalizację oraz zapłaty za zakup materiałów budowlanych w łącznej kwocie 262,22 zł, nadpłat za przedszkole w wysokości 6.559,57 zł oraz z tytułu zobowiązania MOPR w kwocie 1.133,09 zł (akta kontroli tom I s. 44).
Wykazany w sprawozdaniu stan środków pieniężnych na początek 2009r. wynosił 30.226,03 zł i jest zgodny z wyciągiem bankowym oraz ewidencją księgową (akta kontroli tom I s. 45).
Wykazany w sprawozdaniu stan środków pieniężnych na koniec 2009 r. wynosił 57.790,04 zł. i jest zgodny z wyciągiem bankowymoraz z ewidencją księgową (akta kontroli tom I s. 46).
Przychody dochodów własnych w 2009 r.
Ustalono, że środki dochodów własnych były gromadzone na wyodrębnionym rachunku bankowym. Ze sporządzonego przez jednostkę kontrolowaną sprawozdania Rb-34 wynika, że wykonanie przychodów dochodów własnych w 2009 r. wyniosło ogółem 203.729,20 zł.
Wymienione przychody uzyskano w trzech paragrafach tj.:
Ø paragraf 083 „wpływy z usług” - kwota 199736,74 zł,
Ø paragraf 092 „ odsetki bankowe” - kwota 1.944,46 zł.
Ø paragraf 097 „różne dochody” - kwota 2.048,00 zł.
W wyniku kontroli ustalono, że na przychody składały się m.in. opłaty rodziców za pobyt dzieci w przedszkolu, odsetki, odszkodowanie z PZU oraz prowizje za język angielski.
Wydatki z dochodów własnych w 2009 r.
Ze sporządzonego przez jednostkę kontrolowaną sprawozdania Rb-34 wynika, że wydatki w ramach dochodów własnych w 2009 r. wyniosły ogółem 176.165,19 zł. Wydatki te zaewidencjonowano w dwunastu paragrafach. W wyniku kontroli stwierdzono, że wykazane w sprawozdaniu dane dotyczące wydatków zaewidencjonowanych we wszystkich paragrafach są zgodne z ewidencją księgową (akta kontroli tom I s. 47).
W wyniku przeprowadzonej analizy danych zawartych w sprawozdaniu Rb-34 do kontroli wytypowano dokumentację źródłową dotyczącą wydatków zaewidencjonowanych w paragrafach 4210, 4220 oraz 4260 w miesiącu listopadzie i grudniu 2009 r. (akta kontroli tom I s. 48-57).
Rozdział 80104 § 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia (akta kontroli tom I s. 58-68)
Wydatki ogółem w 2009 r. wyniosły 34.178,51 zł. Ustalono, że wydatki dotyczyły m.in. środków czystości, materiałów biurowych, sprzętu kuchennego, mebli, materiałów do bieżących remontów. Wykazana w ewidencji łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu Rb-34.
Do badania wybrano losowo 5 faktur.
Tabela nr 3 Paragraf 4210 XI-XII/2009
Lp.
|
NR dokumentu
|
kwota
|
Nr faktury
|
tytułem
|
1
|
193
|
304,40 zł
|
36716/09
|
Zakup środków czystości
|
2
|
184
|
73,59 zł
|
35672/2009
|
Zakup folii aluminiowej
|
3
|
221
|
122,00 zł
|
128/09
|
Zakup zawieszek
|
4
|
209
|
689,00 zł
|
64-12
|
Zakup węgla
|
5
|
189
|
553,31 zł
|
KF014113/09
|
Zakup materiałów biurowych
|
|
SUMA
|
1.742,30 zł
|
-
|
-
|
Rozdział 80104 § 4220 – Zakup żywności (akta kontroli tom I s. 69-90)
Wydatki ogółem wyniosły 65.907,90 zł. Ustalono, że wydatki dotyczyły zakupu żywności do magazynu. Wykazana w ewidencji łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu Rb-34.
Do badania wybrano losowo 11 faktur.
Tabela nr 4 Paragraf 4220 XI-XII/2009
Lp.
|
NR dokumentu
|
kwota
|
Nr faktury
|
tytułem
|
1
|
216
|
151,03 zł
|
121129205
|
zakup żywności
|
2
|
184
|
356,10 zł
|
1163/09
|
zakup żywności
|
3
|
184
|
232,07 zł
|
27102/H
|
zakup żywności
|
4
|
220
|
334,61 zł
|
129129211
|
zakup żywności
|
5
|
184
|
179.61 zł
|
102129202
|
zakup
|
6
|
204
|
373,62 zł
|
29669/h
|
zakup żywności
|
7
|
204
|
215,29 zł
|
5199
|
zakup żywności
|
8
|
186
|
37,02 zł
|
1139/09
|
zakup żywności
|
9
|
187
|
122,74 zł
|
1186/09
|
zakup żywności
|
10
|
189
|
352,15 zł
|
31767/HF
|
zakup żywności
|
11
|
189
|
76,72 zł
|
3120
|
zakup żywności
|
|
SUMA
|
2.430,96 zł
|
-
|
-
|
Rozdział 80104 § 4240 – Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek (akta kontroli tom I s. 91-96)
Wydatki ogółem wyniosły 3.998,00 zł. Wydatki dotyczyły zakupu m.in. zabawek dla dzieci, zakupu książek do nauki języka niemieckiego. Wykazana w ewidencji łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu Rb34.
Do badania wybrano losowo 3 faktury.
Tabela nr 5 Paragraf 4240
Lp.
|
NR dokumentu
|
kwota
|
Nr faktury
|
tytułem
|
1
|
186
|
1.023,02 zł
|
129/P/09
|
zakup zabawek
|
2
|
186
|
695,97 zł
|
130/P/09
|
zakup zabawek
|
3
|
6
|
138 zł
|
841/09/FA
|
zakup książek do nauki języka niemieckiego
|
|
SUMA
|
1.856,99 zł
|
-
|
-
|
Z powyższych danych wynika, że wszystkie wydatki zostały zaewidencjonowane na właściwych paragrafach. Ponadto zespół kontrolny sprawdził sposób księgowania, opisywania faktur oraz rachunków pod względem formalnym, rachunkowym, merytorycznym oraz zatwierdzania do wypłaty przez dyrektora jednostki. Ustalono, że wszystkie faktury zostały prawidłowo opisane i zadekretowane.
Kontrola gospodarki kasowej
Zespół kontrolny poddał sprawdzeniu prawidłowość sporządzania raportów kasowych z dochodów własnych za II półrocze 2009 r. Odpowiedzialność materialną za prowadzenie kasy ponosi pracownik zatrudniony na stanowisku starszej księgowej. Ustalono, że w kontrolowanym okresie w jednostce sporządzono siedemnaście raportów kasowych. Wszystkie raporty były zamknięte. W każdym przypadku saldo końcowe było saldem początkowym następnego raportu. W żadnym przypadku nie przekroczono ustalonego w wysokości 1.500,00 zł „pogotowia kasowego”. Stwierdzono, iż wszystkie obroty gotówkowe w badanym okresie są udokumentowane dowodami kasowymi. Zapisy w raporcie kasowym są prowadzone w ujęciu chronologicznym w dniu, w którym nastąpił przychód lub rozchód. W tabeli nr 6 przedstawiono raporty kasowe za okres od lipca do grudnia 2009 r. (akta kontroli tom I s. 97-103).
Tabela nr 6
Lp.
|
Nr raportu
kasowego
|
Za okres
|
Przychód
w zł
|
Rozchód
w zł
|
Stan kasy
poprzedni
|
Stan kasy
obecny
|
1
|
12
|
01-31.07
2009
|
1.350,99
|
1.350,99
|
-
|
-
|
2
|
13
|
1-31.08
2009
|
2.034,90
|
1.862,10
|
-
|
172,80
|
3
|
14
|
01-30.09
2009
|
3.078,73
|
3.030,19
|
172,80
|
221,34
|
4
|
15
|
01-31.10
2009
|
2.587,92
|
2.124,68
|
221,34
|
684,58
|
5
|
16
|
01-30.11
2009
|
2.353,51
|
2.335,51
|
684,58
|
702,58
|
6
|
17
|
01-31.12
2009
|
1685,41
|
2,387,99
|
702,58
|
-
|
W wyniku przeprowadzonej analizy stwierdzono:
Ø do raportów kasowych dołączone były dowody źródłowe, tj.: faktury, rachunki, dowody wewnętrzne Kw-kasa wypłaci, Kp-kasa przyjmie,
Ø dowody KP były opatrzone podpisami osoby wystawiającej, zatwierdzającej i sprawdzającej,
Ø zapisy w raportach dokonywane były w sposób chronologiczny.
W wyniku przeprowadzonych czynności sprawdzających nie stwierdzono, żadnych uchybień bądź nieprawidłowości mających wpływ na funkcjonowanie skontrolowanej jednostki.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono dyrektorowi przedszkola.
Zgodnie z § 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r., zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. oraz zarządzeniem nr OR.I-0152/218/08 z dnia 16 kwietnia 2008r. kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpisy)
Data: ........................
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data:
|
Podpis Głównego Specjalisty:
Podpis Naczelnika Wydziału: