KW.1711.00024.2014
|
Opole, 9 grudnia 2014 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI NR 34/2014
|
Jednostka kontrolowana
|
Miejski Ośrodek Pomocy Osobom Bezdomnym i Uzależnionym ul. Ks. Jerzego Popiełuszki 18, 45-601 Opole
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
od 5 listopada do 25 listopada 2014 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Jacek Spadło – inspektor w Wydziale Kontroli Wewnętrznej
Tadeusz Lech - główny specjalista w
Wydziale Kontroli Wewnętrznej
|
Przedmiot kontroli
|
Prawidłowość gospodarowania ZFŚS oraz gospodarki kasowej w 2014 r.
|
Okres objęty kontrolą
|
I-IX 2014 r.
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Elżbieta Urzędowska – dyrektor
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielali:
|
(Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)- główna księgowa
|
Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami).
2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity z 2002 r., Dz. U. Nr 76, poz. 694 z późniejszymi zmianami).
3. Ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 592, z późniejszymi zmianami).
4. Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 1991r. Nr 114, poz. 493).
5. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 marca 2009 r. w sprawie sposobu ustalania przeciętnej liczby zatrudnionych w celu naliczania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (Dz. U. nr 43, poz.349).
Cel kontroli
Celem kontroli było sprawdzenie prawidłowości:
- gospodarowania ZFŚS,
- prowadzenia gospodarki kasowej,
- gospodarowania drukami ścisłego zarachowania.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
w zakresie prawidłowości gospodarowania środkami ZFŚS
Zapoznano się z organizacją gospodarki środkami ZFŚS oraz z Regulaminem Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Sprawdzono prawidłowość poszczególnych zapisów pod kątem ich zgodności z ustawą o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
Na podstawie ewidencji księgowej oraz wyciągów bankowych ustalono źródła i kwoty wszystkich wpływów środków pieniężnych na rachunek funduszu socjalnego. Sprawdzono prawidłowość dokonywania odpisów i terminowość ich przekazywania na rachunek bankowy.
Na podstawie ewidencji księgowej ustalono rodzaje i kwoty poszczególnych wydatków z funduszu.
Sprawdzono oryginały dokumentów stanowiących podstawę danego rodzaju świadczenia lub innego wydatku oraz porównano je z ewidencją księgową i z przelewami bankowymi.
Dokonano analizy dokumentacji księgowej i innej dotyczącej przyznanych świadczeń pod kątem ich zgodności z Regulaminem i ustawą, w tym w szczególności w zakresie:
- wymaganej dokumentacji,
- czy dokumenty zostały zatwierdzone do wypłaty i podpisane przez upoważnione osoby,
- kwoty przyznanego świadczenia,
- podpisów kierownika jednostki,
- zgodności przyznanego świadczenia z kwotą wypłaconą i z ewidencją księgową,
- zgodności z przyjętym kryterium,
- zgodności zapisów na koncie księgowym z wyciągiem bankowym.
Kryteria
1. Zgodnie z art. 1 ust 1 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych - ustawa określa zasady tworzenia przez pracodawców zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, zwanego dalej „Funduszem”, i zasady gospodarowania środkami tego Funduszu, przeznaczonego na finansowanie działalności socjalnej organizowanej na rzecz osób uprawnionych do korzystania z Funduszu, na dofinansowanie zakładowych obiektów socjalnych oraz na tworzenie zakładowych żłobków, klubów dziecięcych, przedszkoli oraz innych form wychowania przed-szkolnego.
2. Zgodnie z art. 2 pkt. 1 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych - działalność socjalna to usługi świadczone przez pracodawców na rzecz różnych form wypoczynku, działalności kulturalno-oświatowej, sportowo-rekreacyjnej, opieki nad dziećmi w żłobkach, klubach dziecięcych, sprawowanej przez dziennego opiekuna lub nianię, w przedszkolach oraz innych formach wychowania przedszkolnego, udzielanie pomocy materialnej – rzeczowej lub finansowej, a także zwrotnej lub bezzwrotnej pomocy na cele mieszkaniowe na warunkach określonych umową.
3. Zgodnie z art. 3 ust. 1-3 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych - Fundusz tworzą pracodawcy zatrudniający według stanu na dzień 1 stycznia danego roku co najmniej 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty. Pracodawcy prowadzący działalność w formie jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych tworzą Fundusz, bez względu na liczbę zatrudnianych pracowników. Pracodawcy zatrudniający według stanu na dzień 1 stycznia danego roku mniej niż 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty mogą tworzyć Fundusz do wysokości i na zasadach określonych w art. 5 lub mogą wypłacać świadczenie urlopowe, o którym mowa w ust. 4–6.
4. Zgodnie z art. 5 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych –
- Fundusz tworzy się z corocznego odpisu podstawowego, naliczanego w stosunku do przeciętnej liczby zatrudnionych.
- Wysokość odpisu podstawowego, o którym mowa w ust. 1, wynosi na jednego zatrudnionego, z zastrzeżeniem ust. 2a i 3, 37,5% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w roku poprzednim lub w drugim półroczu roku poprzedniego, jeżeli przeciętne wynagrodzenie z tego okresu stanowiło kwotę wyższą.
- Wysokość odpisu podstawowego na jednego pracownika młodocianego wynosi w pierwszym roku nauki 5%, w drugim roku nauki 6%, a w trzecim roku nauki 7% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2.
- Wysokość odpisu podstawowego na jednego pracownika wykonującego prace w szczególnych warunkach lub prace o szczególnym charakterze - w rozumieniu przepisów o emeryturach pomostowych, wynosi 50% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2.
- Wysokość odpisu podstawowego może być zwiększona o 6,25% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2, na każdą zatrudnioną osobę, w stosunku do której orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności.
- Pracodawcy sprawujący opiekę socjalną nad emerytami i rencistami, w tym także ze zlikwidowanych zakładów pracy, mogą zwiększyć Fundusz o 6,25% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2, na każdego emeryta i rencistę uprawnionego do tej opieki.
5. Zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych:
- Równowartość dokonanych odpisów i zwiększeń naliczonych zgodnie z art. 5, 13 i 14 na dany rok kalendarzowy pracodawca przekazuje na rachunek bankowy Funduszu w terminie do dnia 30 września tego roku, z tym że w terminie do dnia 31 maja tego roku przekazuje kwotę stanowiącą co najmniej 75% równowartości odpisów, o których mowa w art. 5 ust. 1–3.
6.Zgodnie z art. 8 ust. 1 i 2 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych:
- przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat z Funduszu uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania z Funduszu.
- zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z Funduszu, z uwzględnieniem ust. 1, oraz zasady przeznaczania środków Funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej określa pracodawca w regulaminie ustalanym zgodnie z art. 27 ust. 1 albo z art. 30 ust. 5 ustawy o związkach zawodowych.
7. Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych - środki Funduszu są gromadzone na odrębnym rachunku bankowym.
8. Zgodnie z art. 10 ustawy o rachunkowości - Jednostka powinna posiadać dokumentację opisującą w języku polskim przyjęte przez nią zasady (politykę) rachunkowości.
9. Zgodnie z § 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobu ustalania przeciętnej liczby zatrudnionych w celu naliczania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - podstawę naliczania odpisu, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, zwanej dalej "ustawą", stanowi przeciętna planowana w danym roku kalendarzowym liczba zatrudnionych u pracodawcy, skorygowana w końcu roku do faktycznej przeciętnej liczby zatrudnionych, obejmująca pracowników zatrudnionych w pełnym i niepełnym wymiarze czasu pracy (po przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy).
USTALENIA KONTROLI
Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
Zgodnie z ustawą o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych - zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z Funduszu oraz zasady przeznaczania środków Funduszu na poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej określił pracodawca w regulaminie ZFŚS wprowadzonym Zarządzeniem Nr 3/2003 z dnia 1 listopada 2003 r. Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Osobom Bezdomnym i Uzależnionym w Opolu.
W Regulaminie określono dwa progi dochodowe oraz trzy rodzaje świadczeń (wczasy pod gruszą, pożyczki oraz świadczenia świąteczne).
Podstawą wypłaty wczasów pod gruszą są wnioski pracowników zatwierdzone przez Dyrektora jednostki oraz lista płac i karty urlopowe. Natomiast podstawą wypłaty pożyczki jest podanie akceptowane przez Dyrektora, skrypt dłużny z dwoma poręczycielami i decyzja o przyznaniu pożyczki przez członków komisji socjalnej. Podstawą wypłaty jest lista płac zaakceptowana przez Dyrektora.
Regulamin został uzgodniony z przedstawicielem pracowników. Przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat z Funduszu Regulamin uzależnia od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej. Środki Funduszu są gromadzone w Banku Millenium SA na odrębnym rachunku bankowym nr 116022020000000216799652
Dochody funduszu
Z wyciągu bankowego nr 1 z dnia 31.01.2014 r. wynika, że stan początkowy środków pieniężnych na dzień 01.01.2014 r. wynosił 6.561.03 zł (akta kontroli tom I s. 1). Stan ten jest zgodny z ewidencją księgową (konto 130 – rachunek ZFŚS) .
Z wyjaśnień głównej księgowej wynika, że jednostka nie prowadzi obrotu gotówkowego funduszu socjalnego. Wszystkie rozliczenia (wpływy i wydatki) realizowane są poprzez obrót bezgotówkowy.
W 2014 r. w kontrolowanej jednostce dokonano odpisu środków budżetowych na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych na łączną kwotę 19.000,00 zł (akta kontroli Nr tom I s. 2). Z przedstawionego wyliczenia wynika, że kwota odpisu dotyczy pracowników (17 etatów), oraz jednego emeryta. Naliczony odpis wyniósł 18.779,13 zł. Natomiast na rachunek funduszu przelano kwotę 19.000,00 zł. Kwota ta jest zgodna z kwotą wydatków wykazanych w sprawozdaniu Rb 28S (akta kontroli tom I s. 3-4). Z powyższych ustaleń wynika, że kwota dokonanego odpisu jest wyższa o 220,87 zł od naliczonego odpisu. Z wyjaśnień głównej księgowej wynika, że dokonano zaokrąglenia w górę kwoty odpisu naliczonego. Zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych - na rachunek bankowy Funduszu przekazuje się równowartość dokonanych odpisów.
Z analizy zapisów dokonanych na kontach księgowych oraz wyciągów bankowych dotyczących ZFŚS wynika, że w okresie od stycznia do września 2014 r. kwota środków będących w dyspozycji funduszu wyniosła ogółem 40.252,51 zł. Na powyższą kwotę oprócz stanu początkowego w kwocie 6.561.03 zł i dokonanych odpisów w kwocie 19.000,00 zł składały się także wpływy z odsetek bankowych w kwocie 212.48 zł oraz wpłaty z tytułu spłat pożyczek w kwocie 14.479,00 zł (akta kontroli tom I s. 5-8). Wpływów z innych źródeł nie stwierdzono.
Wydatki funduszu
Z analizy zapisów dokonanych na kontach 135 – rachunek bankowy funduszu i 234- wynika, że zaewidencjonowane wydatki z rachunku bankowego ZFŚS w kontrolowanym okresie wyniosły ogółem 24.632,50 zł. Wydatki dotyczyły niżej wymienionych rodzajów świadczeń:
Ø dofinansowanie z okazji święta kobiet (8 go marca) w kwocie 1.200,00 zł,
( osiem osób),
Ø dofinansowanie z okazji świąt wielkanocnych w kwocie 2.255,00 zł,
(siedemnaście osób),
Ø wczasy pod gruszą w kwocie 7.477,50 zł (siedemnaście osób),
Ø pożyczki w kwocie 13.700,00 zł. (cztery osoby). (akta kontroli tom. I s.
9-10)
Saldo konta 135 na dzień 30.09.2014 r. wynosiło 15.620,80 zł i było zgodne z wyciągiem bankowym nr 30 (akta kontroli tom I s.11). Kwota ta stanowiła różnicę pomiędzy środkami posiadanymi do dyspozycji funduszu a dokonanymi wydatkami.
Wszystkie skontrolowane wydatki posiadały oryginały dokumentacji stanowiącej podstawę przyznania poszczególnych świadczeń i potwierdzającą ich wypłatę. Dokumenty te zostały zatwierdzone do wypłaty i podpisane przez upoważnione osoby.
Szczegółowe dane dotyczące poszczególnych rodzajów świadczeń przedstawiają się następująco:
dofinansowanie z okazji święta kobiet (8 go marca) w kwocie 1.200,00 zł
Dofinansowaniem z tego tytułu w 2014 r. objętych zostało 8 kobiet a kwota dofinansowania wyniosła 1.200 zł ( w kwotach od 50 zł 200 zł na osobę). Kwoty dofinansowania uzależnione zostały w zależności od wymiaru etatu. Wypłaty świadczeń dokonano gotówką – raport kasowy nr 1 z dnia 07.03.2014 zł. Zdaniem kontrolujących wydatek na ten cel nie był wydatkiem związanym z działalnością socjalną w rozumieniu ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
dofinansowanie z okazji świąt wielkanocnych w kwocie 2.255,00 zł
Świadczenie wypłacono wszystkim 17 pracownikom w kwotach od 40 zł do 150 zł. Ogółem kwota wypłat wyniosła 2.225 zł. Wypłaty świadczeń dokonano przelewem w dniu 16.04.2014 – wyciąg bankowy nr 10 oraz gotówką w dniu 14.04.2014 – raport kasowy nr 2.
wczasy pod gruszą w kwocie 7.477,50 zł
Podstawą wypłaty wczasów pod gruszą są wnioski pracowników zatwierdzane przez Dyrektora jednostki oraz lista płac i karty urlopowe. W kontrolowanym okresie w oparciu o ww. dokumenty ustalono, iż dokonano wypłat świadczeń 15 osobom. Wysokość świadczeń uzależniono od dochodu wykazanego przez pracownika w złożonym wniosku. W trakcie prowadzonych czynności kontrolnych stwierdzono, że na terenie placówki obowiązują dwa progi dochodowe, od których uzależniona jest wysokość przyznanych świadczeń tj. do 1.500 zł (10 osób) oraz powyżej 1500 (5 osób).
pożyczki w kwocie 13.700,00 zł.
Podstawą uzyskania świadczenia jest podanie wnioskodawcy podlegające akceptacji Dyrektora placówki, skrypt dłużny z dwoma poręczycielami i decyzja o przyznaniu pożyczki przez członków komisji socjalnej. Ponadto podstawą wypłaty jest lista płac zaakceptowana przez dyrektora. W trakcie kontroli ustalono, że w badanym okresie pożyczki przyznano 4 osobom w następujących kwotach: 2.500 zł, 3.200 zł oraz dwie w kwocie 4.000 zł.
Na podstawie przeanalizowanej dokumentacji ustalono, że ww. pożyczki wypłacono w miesiącach czerwcu, lipcu i wrześniu 2014 r. w łącznej kwocie 13.700, 00 zł.
Ponadto ustalono, że pożyczki są spłacane w 10 ratach a ich oprocentowanie w skali roku wynosi 2,40%. Ponadto ustalono, że wszystkie 4 osoby maja przypisane potrącenia ratalnych spłat.
Gospodarka kasowa
Pracownikiem odpowiedzialnym za prowadzenie kasy w jednostce jest osoba zatrudniona na stanowisku samodzielnego referenta ds. administracyjno finansowych w, która złożyła oświadczenie o odpowiedzialności materialnej.
Jednostka prowadzi raporty kasowe dla trzech rachunków tj: dochodowy (pobyty w izbie wytrzeźwień), wydatki oraz fundusz socjalny.
W okresie trzech kwartałów 2014 r. jednostka sporządziła 24 raporty dotyczące dochodów, 12 raportów dotyczących wydatków oraz 2 raporty dotyczące funduszu socjalnego.
Przychody
Z wydruku konta 101-1 oraz raportu kasowego nr 1 za okres od 1 do 10.01.2014 r. wynika, że stan początkowy gotówki w kasie wynosił „0”.
Z wydruku konta 101-1 wynika, że stan gotówki w kasie w dniu 30.09.2014 r. wynosił 3.560,00 zł. Kwota ta została wpłacona do banku w dniu 30.09.2014 r.
W trakcie kontroli ustalono, że ogółem wpływy za 9 miesięcy wyniosły 51.721,08 zł. Wszystkie wpływy dotyczyły wpłat za pobyt w izbie wytrzeźwień.
Dowodami wpłat są raporty sporządzone przez kierowników zmian dokonywanych bezpośrednio w kasie ośrodka. Ustalono ponadto, iż kierownicy zmian przyjętą gotówkę przekazują do kasy na podstawie dowodów kasa przyjmie (kp).
W wyniku przeprowadzonych badań dokumentacji stwierdzono, iż raporty sporządzane są co 10 dni.
(Wyłączono na podstawie ustawa z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych r., Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926 ze zm.)
Zgodnie z instrukcją kasową pogotowie kasowe w ośrodku wynosi 4000 zł, a jej gospodarkę reguluje Zarządzenie Dyrektora Ośrodka nr 5/2003 z dnia 01.11.2003 r.
Rozchody
Z wydruku konta 101-2 oraz raportu kasowego nr 1 za okres od 10 do 22.02.2014 r. wynika, że stan gotówki w kasie wynosił „0”.
Z wydruku konta 101-2 oraz raportu kasowego nr 12 za okres od 22 do 30.09.2014 r. wynika, że stan gotówki w kasie na dzień 30.09.2014 r. wynosił 606,28 zł (akta kontroli tom I s. 12-16).
Ustalono w trakcie czynności sprawdzających, że poszczególne operacje dotyczyły wypłaty ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej, refundacji zakupu okularów, wypłaty wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenia, oraz szkolenia dotyczącego bezpiecznych chwytów, zakupu środków czystości, wody dla pensjonariuszy, druków, materiałów do remontu oraz delegacji.
Ogółem wydatki w tym okresie wyniosły 8.938,72 zł. Podstawą dokonywania wydatków przez jednostkę były faktury, rachunki oraz druki delegacji.
Druki ścisłego zarachowania
Zasady gospodarowania drukami ścisłego zarachowania reguluje Instrukcja Obiegu i Kontroli Dokumentów wprowadzona Zarządzeniem Nr 7/2010 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Osobom Bezdomnym i Uzależnionym z dnia 30.08.2010 r. Wynika z niej, że:
1. Druki ścisłego zarachowania to formularze powszechnego użytku, w zakresie, których obowiązuje specjalna ewidencja mająca zapobiec ewentualnym nadużyciom wynikającym z ich zastosowania.
2. Druki ścisłego zarachowania podlegają oznakowaniu (ponumerowaniu) ewidencji, kontroli i zabezpieczeniu. Ewidencję druków ścisłego zarachowania prowadzi się w założonej księdze, w której rejestruje się pod odpowiednią datą liczbę i numery przyjętych i wydanych oraz zwróconych formularzy i wprowadza się każdorazowo stan poszczególnych druków ścisłego zarachowania.
3. Do druków ścisłego zarachowania zalicza się:
- czeki gotówkowe i rozrachunkowe,
- kwitariusze przychodowe i druki kasowe „KP” i „KW”.
4. Ewidencja druków ścisłego zarachowania polega na:
- przyjęciu druków niezwłocznie po ich otrzymaniu, potwierdzenie faktu przyjęcia odnotowuje się na rachunku,
- bieżącym wpisaniu przychodu, rozchodu i zapasów druków – w księdze druków ścisłego zarachowania,
- oznaczeniu numerem ewidencyjnym druków nie posiadających serii i numerów nadanych przez drukarnię.
5. Pracownikiem odpowiedzialnym za prawidłową gospodarkę, ewidencję i zabezpieczenie druków ścisłego zarachowania jest pracownik wyznaczony przez Dyrektora Ośrodka.
6. Druki ścisłego zarachowania przechowywane są w szafie pancernej (akta kontroli tom I s. 17 ).
W trakcie prowadzonych czynności sprawdzających ustalono, że jednostka prowadzi ewidencję druków ścisłego zarachowania, oddzielnie dla depozytów oraz kwitariuszy przychodowych (Kp).
Kontrolą objęto ewidencję druków przychodowych Kp. Stan początkowy tych druków wynosił 9 bloczków po 100 blankietów w każdym bloczku.
W 2014 r. wydano za pokwitowaniem 6 bloczków. W całości wykorzystano 4 bloczki, które przekazano osobie zajmującej się prowadzeniem druków ścisłego zarachowania.
Wyrywkową kontrolą objęto bloczek kwitariusza przychodowego od nr 7066501 do nr 70666600 wydanego w dniu 14.10.2014 r. pracownikowi przyjmującemu wpłaty od osób przebywających w izbie wytrzeźwień.
W okresie od dnia 25.11.2014 r. wykorzystano 16 blankietów pokwitowań. Wykorzystanych 12 blankietów pokwitowań znajduje się pod raportami kasowymi od nr 26 do nr 28. Pozostałe 4 blankiety oczekują na sporządzenie raportu kasowego za okres od 21.11.2014 r. do 28.11.2014 r. Wszystkie wpłaty dotyczyły opłat za pobyt w izbie wytrzeźwień.
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz obustronnie podpisany doręczono dyrektorowi kontrolowanej jednostki.
Zgodnie z § 20 ust.1-2 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.I-0120.1.77.2012 z dnia 25 maja 2012 r. kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo przedstawić umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole. Zastrzeżenia składane są w formie pisemnej w terminie 7 dni roboczych od dnia potwierdzenia odbioru protokołu.
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
(podpisy)
Data: ........................
|
Zespół kontrolny
(podpisy)
Data:....................
|