KWiA-I-0914/41/2011
|
Opole, 26 stycznia 2011 r.
|
PROTOKÓŁ KONTROLI nr 69/10
|
Jednostka kontrolowana
|
Żłobek nr 4 w Opolu
|
Nazwa organu sprawującego nadzór
|
Prezydent Miasta Opola
|
Termin przeprowadzenia kontroli
|
10-31 stycznia 2011 r.
|
Imię i nazwisko przeprowadzającego kontrolę oraz stanowisko
|
Wiesław Pałczyński
starszy specjalista WKWiA
Jacek Spadło
inspektor WKWiA
|
Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli
|
137/11
138/11
|
Przedmiot kontroli
|
Gospodarka finansowa oraz wykonanie
planu rzeczowo- finansowego za 2009 r.
|
Okres objęty kontrolą
|
2009
|
Imię i nazwisko kierownika kontrolowanej jednostki – stanowisko służbowe
|
Joanna Ratajczak
dyrektor
|
Wyjaśnień w czasie kontroli udzielali
|
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))
główna księgowa
|
Podstawy prawne
1. Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz.694. z późn. zm.).
3. Ustawa z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz.408 z późn. zm.).
4. Ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.).
5. Rozporządzenie z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. 107 poz. 726 z późn. zm.).
6. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2006 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 115, poz. 781 z późn. zm.).
7. Rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 8 czerwca 1999 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników publicznych zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 52 poz. 543 z późn. zm.)
8. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020).
9. Uchwała Nr XLIV/456/05 Rady Miasta Opola z dnia 17 marca 2005 r. w sprawie tworzenia i gospodarowania dochodami własnymi w jednostkach budżetowych miasta Opola.
10. Komunikat Nr 13 Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz. Urz. MF z 2006 r. Nr 7 poz. 58).
11. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. z 2007r. Dz. U. Nr223, poz. 1655 z późn. zm.)
Cel kontroli
Celem kontroli była ocena prawidłowości działania jednostki pod kątem zgodności z planem rzeczowo-finansowym, sprawozdaniami budżetowymi, ustawą o finansach publicznych i innymi przepisami.
Metodyka przeprowadzenia kontroli
Zapoznano się ze specyfiką przyjętych rozwiązań organizacyjnych w zakresie prowadzenia spraw kadrowo-księgowych. Na podstawie zapisów dokonywanych na kontach księgowych ustalono poszczególne rodzaje wydatków budżetowych. Sprawdzono również czy istnieją dokumenty potwierdzające dokonanie określonych wydatków (faktury, rachunki, listy płac, raporty kasowe, itp.) oraz porównano je z wyciągami bankowymi. Sprawdzono także, czy poszczególne dokumenty zostały odpowiednio opisane, zadekretowane i poddane wstępnej kontroli oraz podpisane przez głównego księgowego i zaakceptowane do wypłaty przez dyrektora szkoły. Dane zawarte w rocznych sprawozdaniach budżetowych porównano z danymi wynikającymi z badanych dokumentów i ewidencji księgowej. Dokonano analizy poszczególnych wydatków pod kątem ich celowości oraz zgodności z planem finansowym. Sprawdzono również czy jednostka posiada zakładowy plan kont i opracowane na piśmie procedury kontroli finansowej oraz czy procedury te są zgodne ze standardami Ministerstwa Finansów i dostosowane do specyfiki jednostki, a także w jaki sposób są realizowane w praktyce.
USTALENIA SZCZEGÓŁOWE KONTROLI
Sprawy organizacyjne
Żłobek Nr 4 w Opolu jest samorządową jednostką budżetową, która udziela świadczeń zdrowotnych i profilaktycznych nad dzieckiem zdrowym do 3 lat. Działalność żłobka jako zakładu opieki zdrowotnej reguluje Ustawa z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.).
Wynagrodzenia pracowników są płacone na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 8 czerwca 1999r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników publicznych zakładów opieki zdrowotnej (Dz.U Nr 52, poz.543, z późn. zm.). Rozporządzenie to określa tabele zaszeregowania na stanowiskach pracy oraz tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego. W Rozporządzeniu znajdują się też regulacje dotyczące wypłaty za wysługę lat, tworzenia funduszu premiowego, wypłaty nagród jubileuszowych i wykaz stanowisk na których przysługuje dodatek funkcyjny oraz jego wysokość.
Tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego zmieniane są raz w roku w drodze Rozporządzenia.
Minister Zdrowia i Opieki Społecznej wydał również Rozporządzenie z dnia 29 marca 1999r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy w publicznych zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U.z 1999r. Nr 30, poz.300, z późn. zm.)
W okresie objętym kontrolą dyrektorem Żłobka Nr 4 była pani Joanna Ratajczak zatrudniona na tym stanowisku od dnia 01.08. 2007 roku na czas nieokreślony.
Głównym księgowym żłobków jest pani (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))zatrudniona w jednostce na czas nieokreślony od dnia 01.05.1999 roku w wymiarze 1 etatu ( akta kontroli 10/69/I//4-7).
Z budżetem gminy żłobek rozlicza się w dziale 853 rozdział 85305. Wydatki pokrywane są ze środków budżetowych Gminy oraz z dochodów własnych. Podstawą gospodarki finansowej jest roczny plan rzeczowo- finansowy.
W 2009 r. żłobek posiadał trzy rachunki bankowe założone w PKO BP S.A.
02 1020 3668 0000 5902 0159 4464 - rachunek podstawowy
18 1020 3668 0000 5102 0160 0097 - rachunek dochodów własnych
82 1020 3668 0000 5902 0160 0105 - rachunek socjalny
Księgi rachunkowe w żłobku prowadzone są z wykorzystaniem programu komputerowego firmy Tensoft sp. z o.o. Opole.
W 2009 roku w jednostce nie przeprowadzono inwentaryzacji środków trwałych, w drodze spisu z natury. Inwentaryzację przeprowadzono w 2008 roku. Na dzień 31.12.2009 r. dokonano uzgodnień składników majątkowych według dokumentacji prowadzonej przez pracownika księgowości.
W 2009 roku została przeprowadzona inwentaryzacja magazynu artykułów spożywczych na dzień 30. 12.2009 r. Rozliczenie bez uwag.
Na dzień 31.12.2009 r. w jednostce kontrolowanej zatrudnionych było ogółem 29 osób na 28,5 etatach. Szczegółowo stan zatrudnienia na dzień 31.12.2009 r. przedstawiono w tabeli nr 1.
L.p
|
Grupa zawodowa
|
Stan na 01.01.2009r.
|
Stan na 31.12.2009r.
|
osoby
|
etaty
|
osoby
|
etaty
|
1
|
Pielęgniarki
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
Opiekunki dziecięce
|
10
|
10
|
10
|
10
|
3
|
Salowe
|
5
|
5
|
5
|
5
|
4
|
Lekarz
|
1
|
0,5
|
1
|
0,5
|
5
|
Administracja
|
7
|
7
|
7
|
7
|
6
|
Obsługa
|
5
|
5
|
5
|
5
|
|
Razem
|
29
|
28,5
|
29
|
28,5
|
W 2009 roku nie dokonano zwolnień ani zatrudnienia nowych pracowników.
Nagrody Jubileuszowe wypłacone w 2009 roku
L.p.
|
Imię i Nazwisko
|
Stanowisko
|
Kwota brutto
|
Staż/ % przysługującej nagrody
|
Data wypłaty
|
1
|
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))
|
2
|
3
|
4
|
Organizacja pracy placówki następuje w oparciu o Regulamin Organizacyjny, zatwierdzony przez Zarząd Miasta Opola w drodze uchwały nr 2584/2000 w dniu 30 marca 2000r. (akta kontroli Nr 10/69/I/13-18).
Działalność placówki jest odpłatna. Zasady pobierania opłat za korzystanie z usług żłobka ustala organ założycielski, natomiast opłaty za wyżywienie ustala dyrektor. Wysokość opłat za pobyt dzieci w placówce określa uchwała Nr XXI/218/07 Rady Miasta Opola z dnia 29 listopada 2007r. Miesięczną opłatę za pobyt dzieci ustalono na kwotę:
¨ za jedno dziecko w wysokości 23 % obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalanego przez Radę Ministrów
W 2009 roku opłata ta wynosiła 293,48 zł miesięcznie. Uzyskane dochody przekazywane są do Urzędu Miasta Opola.
Stawka żywieniowa za każdy dzień została ustalona przez dyrektora po akceptacji komitetu rodzicielskiego – zgodnie z § 5 ust. 1 Statutu placówki.
W zakresie realizacji planu rzeczowo-finansowego
Dochody budżetowe w 2009 r.
W dniu 29.01.2010 r. jednostka kontrolowana złożyła w Urzędzie Miasta Opola sprawozdanie Rb–27S z wykonania planu dochodów budżetowych żłobka za okres od 01 do 12. 2009 r.(akta kontroli 10/69/II/43).
Ze sprawozdania wynika, że dochody w tym okresie wyniosły 270.497,18 zł. W trakcie kontroli ustalono, że wykazana w sprawozdaniu Rb-27S kwota dotyczyła opłaty stałej za pobyt dziecka w placówce. Powyższa kwota została przekazana na rachunek bankowy Urzędu Miasta Opola.
Wydatki budżetowe w okresie od stycznia do grudnia 2009 r.
Z wyciągu bankowego wynika, że stan środków budżetowych na rachunku bankowym środków budżetowych na dzień:
¨ 01. 01.2009 r. wynosił – „ 0 ” zł
¨ 31.12. 2009 r. wynosił – „ 0” zł (akta kontroli Nr 10/69/II/39-40).
Z ewidencji księgowej Urzędu Miasta wynika, że łączna kwota środków finansowych przekazanych na działalność żłobka w okresie od stycznia do grudnia 2009 r. wynosiła: 1.393.100,00 zł. Faktycznie wykorzystano kwotę 1.372.269,79 zł. Zwrot niewykorzystanych środków na kwotę 86,21 zł nastąpił w dniu 31.12. 2009 r. (akta kontroli Nr 10/69/II/57).
W dniu 28.01.2010 r. jednostka kontrolowana złożyła w Urzędzie Miasta Opola sprawozdanie Rb–28S z wykonania planu wydatków budżetowych na działalność żłobka za okres od stycznia do grudnia 2009 r. (akta kontroli Nr 10/69/II/44).
Ze sporządzonego sprawozdania oraz z dokumentacji księgowej żłobka wynika, że dokonywane wydatki dotyczące jednostki zostały zaewidencjonowane w szesnastu paragrafach.
Ustalono, że największą pozycję wydatków budżetowych stanowiły wynagrodzenia. Łączna kwota tych wydatków wyniosła 1.133.473,66 zł co stanowi 81,9.% wszystkich wydatków. Wykazana w ewidencji łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu budżetowym.
W wyniku kontroli ustalono, że w okresie od stycznia do grudnia 2009 r. pracownikom oprócz wynagrodzeń miesięcznych wypłacono dodatkowo(akta kontroli Nr 10/69/II/30):
¨ (Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198)).
Zespół kontrolny sprawdził prawidłowość sporządzania list płac w badanym okresie. W kontrolowanej jednostce sporządzono 34 listy płac.
Listy płac są sporządzane przy pomocy programu firmy „Tensoft ”, zawierają okres za jaki dokonano wypłaty, łączną kwotę do wypłaty, nazwisko i imię pracownika, wynagrodzenie brutto każdej osoby z wyszczególnieniem wszystkich składników wynagrodzeń. Listy płac są sprawdzone przez pracownika ds. kadr, głównego księgowego oraz dyrektora jednostki.
Wypłaty wynagrodzeń są dokonywane dla wszystkich pracowników bezpośrednio na rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe. Przelewy na rachunki bankowe są dokonywane na podstawie pisemnych oświadczeń pracowników potwierdzonych własnoręcznym podpisem.
Skontrolowano wynagrodzenie dwóch pracowników jednostki wypłacone w 2009 r. tj.:
- dyrektora oraz głównej księgowej.
Badanie polegało na porównaniu naliczonych wynagrodzeń z indywidualnych kartotek wynagrodzeń z dokonywanymi przelewami. Zestawienie przedstawia tabela
Wynagrodzenia netto dyrektora i głównej księgowej za 2009 rok
Stanowisko
|
Dyrektor
|
Gł. księgowy
|
I/2009
|
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))
|
II/2009
|
III/2009
|
IV/2009
|
V/2009
|
VI/2009
|
VII/2009
|
VIII/2009
|
IX/2009
|
X/2009
|
XI/2009
|
XII/2009
|
Strona kontrolująca dokonała również analizy wynagrodzeń i przelewów jedenastu pracowników żłobka za okres czerwca, września, grudnia 2009 r.
Badanie polegało na porównaniu naliczonych wynagrodzeń z indywidualnych kartotek wynagrodzeń ze sporządzonymi listami płac. Następnie porównano wynagrodzenia „do wypłaty” z listy płac z dokonanymi przelewami. W badaniu zastosowano technikę porównania bieżącej informacji z analogiczną informacją z poprzedniego okresu.
Wynagrodzenia – przelewy
L.p
|
Imię i Nazwisko
|
Grupa
Zawodo
wa
|
Czerwiec 2009 r.
|
Wrzesień 2009 r.
|
Grudzień 2009r.
|
Nr listy płac
|
Kwota do wypłaty
|
Data i nr wyciągu bankowego
|
Nr listy płac
|
Kwota do wypłaty
|
Data i nr wyciągu bankowego
|
Nr listy płac
|
Kwota do wypłaty
|
Data i nr wyciągu bankowego
|
1
|
(akta kontroli
10/69/I/29-31)
|
(Wyłączono na podstawie art. 5. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.01.112.1198))
|
2
|
3
|
|
4
|
5
|
|
6
|
7
|
|
8
|
9
|
|
10
|
11
|
|
W trakcie badania stwierdzono, iż wszystkie kwoty wykazane w indywidualnych kartotekach wynagrodzeń były zgodne z kwotami na sporządzonych listach płac. Po analizie porównawczej stwierdzono, iż zachodzi pełna zgodność pomiędzy danymi zawartymi w listach płac z danymi z wyciągów bankowych (akta kontroli Nr 10/69/II/46).
Ponadto zespół kontrolny poddał analizie dokumenty księgowe poniesionych wydatków w paragrafach 4210 – zakup materiałów i wyposażenia, 4270 – zakup usług remontowych oraz 4300 – zakup usług pozostałych.
Rozdział 80104 § 4210 – Zakup materiałów i wyposażenia
Wydatki ogółem wyniosły 16.928,65 zł. Wydatki dotyczyły m.in. zakupu materiałów wyposażenia w sprzęt AGD, naczynia, środki utrzymania czystości, zakup odzieży ochronnej. Wykazana w ewidencji łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu Rb-28S.
Rozdział 80104 § 4270 – Zakup usług remontowych
Wydatki ogółem wyniosły 12.009,88 zł. Wydatki dotyczyły m.in. bieżącej konserwacji i naprawy sprzętu. Wykazana w ewidencji łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu Rb-28S.
Rozdział 80104 § 4300 – Zakup usług pozostałych
Wydatki ogółem wyniosły 9.985,42 zł. Wydatki dotyczyły m.in. opłat pocztowych, prowizji bankowych oraz wywozu odpadów komunalnych. Wykazana w ewidencji łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu Rb-28S.
Gospodarowanie dochodami własnymi w 2009 r.
Źródła dochodów własnych oraz sposób ich przeznaczenia określone zostały w uchwale nr XLIV/456/05 Rady Miasta Opola z dnia 17 marca 2005 r. w sprawie tworzenia i gospodarowania dochodami własnymi w jednostkach budżetowych miasta Opola z późniejszymi zmianami. Podstawą gospodarowania dochodami własnymi jest roczny plan sporządzony przez dyrektora jednostki określający przychody i rozchody w układzie paragrafów klasyfikacji budżetowej.
Z wyciągów bankowych wynika, że stan środków dochodów własnych na rachunku bankowym na dzień:
¨ 01.01.2009 r. wynosił 3.094,02 zł (akta kontroli Nr 10/69/II/6)
¨ 31.12.2009 r. wynosił 8.928,57 zł (akta kontroli Nr 10/69/II/7).
Salda z wyciągów bankowych są zgodne ze sprawozdaniem RB-34. Ustalono, że w kontrolowanej jednostce środki dochodów własnych były gromadzone na wyodrębnionym rachunku bankowym. Ze sporządzonego przez jednostkę sprawozdania Rb-34 wynika, że wykonanie przychodów dochodów własnych w 2009 r. wyniosło ogółem 52.904,22 zł (akta kontroli Nr10/69/II/15). Na kwotę tę składają się:
¨ środki pieniężne na początek roku sprawozdawczego – 3.094,02 zł,
¨ dochody – 49.810,20 zł.
Powyższe dochody uzyskano w dwóch paragrafach tj.:
¨ paragraf 069 „ Wpływy z różnych opłat” - kwota 49. 700,14 zł,
¨ paragraf 092 „Pozostałe odsetki” - kwota 110,06 zł,
W wyniku kontroli ustalono, że na przychody składały się m.in.:
¨ odsetki od środków zgromadzonych na rachunku bankowym,
¨ wpłaty rodziców na wyżywienie dzieci.
Wydatki dochodów własnych w 2009 r.
Ze sporządzonego przez jednostkę kontrolowaną sprawozdania Rb-34 (akta kontroli Nr 10/69/14-15) wynika, że wydatki w ramach dochodów własnych w 2009 r. wyniosły ogółem 43.975,65 zł. W wyniku przeprowadzonej analizy wyżej wymienionego sprawozdania kontroli poddano dokumentację księgową dotyczącą wydatków paragrafu 4220. Wszystkie wydatki dotyczyły zakupu żywności.
Rozdział 80104 § 4220 – Zakup środków żywności
Wydatki ogółem wyniosły 43.975,65 zł. Wydatki dotyczyły zakupu środków spożywczych na posiłki dla dzieci. Wykazana w ewidencji łączna kwota jest zgodna z kwotą wydatków ujętą w sporządzonym sprawozdaniu Rb-34.
Analizie poddano losowo wybrane dwie zaliczki na zakup artykułów spożywczych za m-c listopad i grudzień 2009 r. nie stwierdzając żadnych nieprawidłowości.
L.p
|
Nr dokumentu
|
Kwota
|
Nr faktury
|
Tytułem
|
1
|
243/09
|
105,00
|
884/1
|
zakup żywności
|
2
|
243/09
|
29,14
|
59/2009
|
zakup żywności
|
3
|
243/09
|
15,90
|
747/09/F1
|
zakup żywności
|
4
|
243/09
|
105,40
|
FVKL/09/345
|
zakup żywności
|
5
|
243/09
|
78,95
|
FVKL/09/346
|
zakup żywności
|
6
|
243/09
|
45,37
|
FAK/12749/2009/1063
|
zakup żywności
|
7
|
243/09
|
26,39
|
FAK/12797/2009/1063
|
zakup żywności
|
8
|
243/09
|
31,60
|
0282
|
zakup żywności
|
10
|
243/09
|
14,70
|
FA/277/2009
|
zakup żywności
|
11
|
243/09
|
33,74
|
FA/281/2009
|
zakup żywności
|
12
|
243/09
|
6,98
|
FA/273/2009
|
zakup żywności
|
13
|
243/09
|
79,92
|
7017/1/2009
|
zakup żywności
|
14
|
243/09
|
138,10
|
1222F00951/11/09
|
zakup żywności
|
15
|
243/09
|
39,30
|
5576/2009
|
zakup żywności
|
|
16
|
262/09
|
55,00
|
912/12
|
zakup żywności
|
17
|
262/09
|
20,20
|
137/2009
|
zakup żywności
|
18
|
262/09
|
225,92
|
03/11/09
|
zakup żywności
|
19
|
262/09
|
25,50
|
802/09/F1
|
zakup żywności
|
20
|
262/09
|
312,33
|
0013/335022
|
zakup żywności
|
21
|
262/09
|
38,80
|
0296
|
zakup żywności
|
22
|
262/09
|
22,50
|
FA/301/2009
|
zakup żywności
|
23
|
262/09
|
24,65
|
3607F01188/12/09
|
zakup żywności
|
24
|
262/09
|
48,43
|
59778
|
zakup żywności
|
25
|
262/09
|
76,22
|
7525/1/2009
|
zakup żywności
|
26
|
262/09
|
173,62
|
1222F01031/12/09
|
zakup żywności
|
27
|
262/09
|
22,33
|
FA/298/2009
|
zakup żywności
|
|
Razem
|
1.831,99
|
|
|
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
W placówce obowiązuje od 25 czerwca 2008r. Regulamin Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, którego podstawą wydatków jest roczny plan ustalany przez Komisję Socjalną, działająca w imieniu dyrektora. Regulamin określa zakres prowadzenia działalności specjalnej oraz wskazuje osoby uprawnione do korzystania z tego funduszu.
W Żłobku Nr 4 w Opolu działa Komisja Socjalna, która zajmuje się podziałem środków z tytułu świadczeń socjalnych. W skład Komisji wchodzą pracownicy reprezentujący poszczególne grupy zawodowe występujące w żłobku. Decyzje Komisji są zatwierdzane przez dyrektora żłobka oraz opiniowane przez przedstawiciela związków zawodowych.
W 2009 r. w kontrolowanej jednostce dokonano odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych na łączną kwotę 28.501,14 zł. Środki budżetowe zostały przekazane na rachunek bankowy ZFŚS w dniach:
¨ 27.05.2009 r.- 21.375,85 zł
¨ 30.09.2009 r.- 7.125,29 zł
RAZEM 28.501,14 zł (akta kontroli 10/69/II/22,23)
Stwierdzono, że odpisy na fundusz zostały przekazane w terminach zgodnych z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
W wyniku kontroli ustalono, że na rachunek bankowy oprócz środków przeniesionych z poprzedniego roku i odpisów wpływały także spłaty pożyczek mieszkaniowych. Wpływów z innych źródeł nie stwierdzono.
Z analizy zapisów dokonanych na koncie 135 (strona Ma) wynika, że stan początkowy wynosił 5.115,45 zł a zaewidencjonowane wydatki w kontrolowanym okresie dotyczyły:
¨ dofinansowania do wypoczynku pracowników,
¨ pożyczek mieszkaniowych,
¨ pomocy rzeczowych,
¨ imprez kulturalnych
Saldo konta 135 na dzień 31.12.2009 r. wynosiło 7.568,43 zł i było zgodne z wyciągiem bankowym.
Pożyczki na remont mieszkania.
W 2009 roku udzielono 6 pożyczek na remont mieszkania w kwocie po 3.000,00 zł. Na ten cel wydatkowano 17.000,00 zł, pożyczki podlegają spłacie w okresie 24 miesięcy.
Wczasy turystyczne.
W 2009 roku wypłacono pracownikom i ich rodzinom świadczenie z tytułu wczasów turystycznych. Przy podziale tych świadczeń brano pod uwagę kryterium dochodowe rodziny i jego wysokość przypadającą na członków rodziny. Pracownicy złożyli oświadczenia o wysokości uzyskiwanych dochodów co stanowiło podstawę wyliczenia wysokości świadczenia. Ustalono następujące kryteria dochodowe, które stanowią załącznik do Regulaminu:
Widełki w dochodach na 1 członka rodziny
|
Przyznana kwota świadczenia
|
600,- - 900,-
|
200,-
|
900,- - 1.200,-
|
150,-
|
powyżej - 1.200,-
|
100,-
|
W 2009 roku wypłata świadczeń z w/w tytułu wyniosła 10.300,00zł. Podział środków na poszczególnych pracowników i członków ich rodzin:
L.p
|
Nazwisko i Imię
|
Kwota udzielonego świadczenia
|
Ilość członków rodziny
|
Kwota świadczenia przypadająca na jednego członka
|
1
|
.(akta kontroli nr 10/69/I/58
|
300,-
|
3
|
100,-
|
2
|
j.w.
|
100,-
|
1
|
100,-
|
3
|
j.w.
|
400,-
|
4
|
100,-
|
4
|
j.w.
|
800,-
|
4
|
200,-
|
5
|
j.w.
|
300,-
|
3
|
100,-
|
6
|
j.w.
|
400,-
|
4
|
100,-
|
7
|
j.w.
|
500,-
|
5
|
100,-
|
8
|
j.w.
|
300,-
|
3
|
100,-
|
9
|
j.w.
|
400,-
|
4
|
100,-
|
10
|
j.w.
|
100,-
|
1
|
100,-
|
11
|
j.w.
|
200,-
|
2
|
100,-
|
12
|
j.w.
|
750,-
|
5
|
150,-
|
13
|
j.w.
|
100,-
|
1
|
100,-
|
14
|
j.w.
|
300,-
|
3
|
100,-
|
15
|
j.w.
|
100,-
|
1
|
100,-
|
16
|
j.w.
|
300,-
|
3
|
100,-
|
17
|
j.w.
|
300,-
|
3
|
100,-
|
18
|
j.w.
|
500,-
|
5
|
100,-
|
19
|
j.w.
|
200,-
|
2
|
100,-
|
20
|
j.w.
|
200,-
|
2
|
100,-
|
21
|
j.w.
|
300,-
|
3
|
100,-
|
22
|
j.w.
|
450,-
|
3
|
150,-
|
23
|
j.w.
|
400,-
|
4
|
100,-
|
24
|
j.w.
|
400,-
|
4
|
100,-
|
25
|
j.w.
|
400,-
|
4
|
100,-
|
26
|
j.w.
|
600,-
|
4
|
150,-
|
27
|
j.w.
|
100,-
|
1
|
100,-
|
28
|
j.w
|
300,-
|
3
|
100,-
|
29
|
j.w.
|
800,-
|
4
|
200,-
|
Bony towarowe
Z okazji Świąt przydzielono pracownikom świadczenie w postaci bonów towarowych. Kwota wydatkowana na ten cel wyniosła 16.050,00 zł. Udzielone świadczenie było zróżnicowane dla poszczególnych pracowników z uwagi na wysokość ich dochodów. Maksymalne świadczenie wynosiło bon o wartości 600,00 zł. natomiast najniższe 250,00zł. W 2009 roku udzielono świadczenia dla emerytów w formie bonów świątecznych. Na ten cel wydatkowano kwotę 1.000,00 zł. Świadczeniem objęto 10 emerytów.
Zgodnie z §. 39 ust.1 Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.II-0152/18/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 9 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola zmienionego zarządzeniem nr OR.I-152-32/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 24.08.2004 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola oraz zarządzeniem nr OR.I-0152-42/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29.10.2004 r. oraz zarządzeniem nr OR.I-152/218/08 z dnia 16 kwietnia 2008 r. w sprawie zmiany Regulaminu Kontroli Urzędu Miasta Opola kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo pisemnie, w terminie 7 dni roboczych od daty doręczenia protokołu kontroli, zgłosić kierownikowi zespołu kontrolnego umotywowane zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole.
|
Jednostka kontrolowana
W dniu dzisiejszym otrzymałem/am egzemplarz protokołu.
Data: Opole,......
|
Zespół kontrolny
Data: Opole, .......
|
Podpis Głównego Specjalisty:
Podpis Naczelnika Wydziału:
Ewentualne przyczyny odmowy podpisania protokołu:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
|